Reisverslag kanotocht Zweden

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
animalis

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door animalis »

Ziet er goed uit.......!!!!!


oud deelnemer 4

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door oud deelnemer 4 »

mooie fotos
uitgebreid verslag mooi werk #032#


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door Viking »

Mooi om deze foto's te bekijken, zo krijg ik een beter beeld van Zweden!

Wst voor mes is die grote Stevan? ziet er stevig uit :D


Gebruikersavatar
Kobold
Berichten: 333
Lid geworden op: 30 apr 2010, 21:28

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door Kobold »

Ontario mes...heb je jarenlang profijt van..
Ik heb een bolo van zulks, verwoestbaar, maar dan moet je er gekke dingen mee doen, stomverbaast was ik, terwijl ik in Polen een onwillig stuk bush mee weghakte, en zie dat happen staal gewoon uit het mes afbreken en klemvast vast blijven zitten de struik die ik ging uitroeien, bleek een nogal onmogelijk bosje te zijn, alle andere vegetatie heeft zich altijd dociel neergelegd bij het staal van deze messen.


Alles dat ik met 1 hand kan oppakken en opeten is een tussendoortje
Stevan

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door Stevan »

[quote="iedow"]
Mooi om deze foto's te bekijken, zo krijg ik een beter beeld van Zweden!

Wst voor mes is die grote Stevan? ziet er stevig uit :D
[/quote]

Zoals kobold terecht zegt is het een Ontario. Om precies te zijn de Ontario Spec Plus Bowie Survival, oftewel Ontario SP5. Ik heb alleen het lemmet van deze veranderd
Rooftop testing the modified Ontario
Op een andere you tube video zie je het originele en door mij gemodificeerde lemmet naast elkaar want ik heb er twee. ;D
Lemmet is 6mm. dik, flat grind,  1095 carbon staal.


Stevan

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door Stevan »

[quote="Kobold"]
Ontario mes...heb je jarenlang profijt van..
Ik heb een bolo van zulks, verwoestbaar, maar dan moet je er gekke dingen mee doen, stomverbaast was ik, terwijl ik in Polen een onwillig stuk bush mee weghakte, en zie dat happen staal gewoon uit het mes afbreken en klemvast vast blijven zitten de struik die ik ging uitroeien, bleek een nogal onmogelijk bosje te zijn, alle andere vegetatie heeft zich altijd dociel neergelegd bij het staal van deze messen.
[/quote]

Het lijkt me een aparte, maar geen leuke, ervaring. Mijn keuze voor dit mes wordt voornamelijk bepaald door het feit dat het 1095 carbon staal is en dus sterk en makkelijk te slijpen. Die neiging om 'vast' te gaan zitten herken ik wel maar heeft elk flat grind mes en zeker 1 met een coating. Ik zie ze op youtube hun lemmet elke keer voor gebruik inspuiten met WD40, maar heb zelf niet zo'n zin om zo'n spuitbus mee te nemen het bos in.


Gebruikersavatar
Kobold
Berichten: 333
Lid geworden op: 30 apr 2010, 21:28

Re:Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door Kobold »

[quote="Stevan"]
Het lijkt me een aparte, maar geen leuke, ervaring. [/quote]

Dat kun je wel stellen ja.. uit de bolling van het hakgedeelte waren er 2 stukken van 0,5 x 2 cm gewoon uitgebroken, misschien dat er haarscheurtjes gezeten hebben, na het restylen van het snijvlak is het nooit meer voorgekomen...
[glow=red,2,300]OT AAN[/glow] Ik zie in je filmpje trouwens dat jij ook grote dozen kauwgum koopt  ;D [glow=red,2,300]OT UIT[/glow]


Alles dat ik met 1 hand kan oppakken en opeten is een tussendoortje
Plaats reactie