Reisverslag kanotocht Zweden

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
Stevan

Reisverslag kanotocht Zweden

Bericht door Stevan »

Na een lange autorit op de camping aangekomen en tijdens het organiseren van de bagage een aantal keren overvallen door zware regen en wind, dus uiteindelijk maar in de auto geslapen. Een Hyundai Atos is een perfecte auto maar vol bagage iets minder om in te slapen. De volgende ochtend de kanotocht begonnen (in een Mad River Canoe) en, in de traditie van de vroegere Voyageurs, al na een paar kilometer kamp opgeslagen op een mooi strandje met vuurplaats en voldoende bomen. Kamp opzetten, vuur maken, koken en vissen waren hier de belangrijkste bezigheden. Helaas geen vis gevangen maar ook geen aas verspeeld buiten het onderlijntje en het wompje van de nachtlijn en dat is ook wat waart. Tegen mijn verwachting in (ik ben dus duidelijk geen Pelleboer) 's-nachts overvallen door onweer met zware regen. De volgende dag veel kilometers gemaakt op een meer en kanaal en tijdens de (lange) landovergangen tussendoor. Gedurende de hele dag veel wind, regen en onweer dus werkelijk alles was zeiknat maar we vonden uiteindelijk op de route een ongebruikt houten hutje met vuurplaats. Hier kamp opgeslagen en geprobeerd zoveel mogelijk te drogen en goed (droog) te slapen. De volgende ochtend een mooie rivier en later een meer waar we een mooi eiland vonden om kamp te maken en nog te vissen. Een draadeinde waarmee het voorste zitbankje van de kano vast zat was kapot gegaan en ondanks het proberen te fixeren door er bagage onder te stoppen was dit verre van ideaal. Bij de volgende landovergang Rene gebeld (campingeigenaar en kanoverhuurder) en deze kwam voor de reparatie. Gezien de zeer sterke tegenwind, een aantal kleine meren met kleine maar ook zeer lange landovergangen ertussen en het feit dat we te weinig tijd aan bushcraft konden besteden besloten om een stuk af te snijden en ons door Rene een