teken (en kinderen)

Ben je met je kinderen buiten of wil je kinderen iets leren?
De kinderen zijn onze opvolgers!
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: teken (en kinderen)

Bericht door Waidmann »

Proberen kan altijd, maar of Varg het nu zegt of waar het ook vandaan komt; niets is zaligmakend. Het verschilt van persoon tot persoon, gebied tot gebied, etc. Een goede controle na tijd in het bos kan je een hoop problemen schelen. Helaas spreek ik uit ervaring.

Mocht je er toch een krijgen, gewoon eruit trekken eventueel met een tool. Draaien, lusjes, en spul er op smeren werkt averechts.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: teken (en kinderen)

Bericht door Alder »

Inderdaad prima om uit te proberen, wel blijven controleren, dan zit je veilig en weet je of het werkt.

Naar aanleiding van de positieve ervaringen met Rovince, en de demonstratie op het bushcraftweekend van de stichting, hebben wij vorig jaar ook beide zo'n geïmpregneerde broek aangeschaft. We hebben ze nu dus bijna een jaar, en hebben sinds dien geen teek meer gehad.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: teken (en kinderen)

Bericht door Tim »

Hey,

Ik ben niet zo van de chemie op je pens, maar lyme is het ook niet. Vorig jaar ook zo'n broek gekocht en tot op heden nog geen teken gehad.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Thornack
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:25

Re: teken (en kinderen)

Bericht door Thornack »

helaas had ik na mijn Broekpolder trip weer een teek!
nu hopen dat hij niet geïnfecteerd is (dat zou dan de eerste zijn van de 7, even zo uit mijn hoofd... in Doetinchem wat jaartjes terug zat ik ook onder na een mooi stuk bos te hebben verkend!)


ᛊ:ᛟ:ᛉ:ᛏ:
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: teken (en kinderen)

Bericht door Martin Outdoors »

Na een bos avontuur gooi ik mijn blaagjes onder de douche ter controle hebben ze er 1 dan trek ik die er uit met een pinchet.
Plaats van de vondst met datum op de kalender schrijven en hopen dat er geen rode kring , jeuk oid boven water komt na een paar maanden .
Ik gebruik soms alleen anti insect op natuurlijke basis voor op de blaagjes.

Ik vind dat men veel te spastisch doet over teken , je moet je gewoon regelmatig controleren en voorzorgsmaatregelen treffen, binnen 12 uur die teek uit je geraamte trekken mocht je er 1 hebben en je bent op tijd en de kans dat je lyme te pakken hebt is dan zeer klein , eigenlijk nihil.

Ik heb ook een lyme teek op mijn been gehad , die zat er langer dan 12 uur , ik had geen zin om me te controleren en hop de sjaak.
Dat kwam omdat ik even geen zin had in dat gedoe en wilde slapen,maar omdat ik kon vertellen waar de teek me gebeten had... toevallig kwam daar na 3 maanden een rode kring/vlek en omdat het op de kalender stond wist ik hoe lang geleden het was werd ik met die info prima geholpen bij de dokter met een antibiotica kuur van een 14 dagen ongeveer en ik was er vanaf....soort van ^-^

Vaak zijn we te lui.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Thornack
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:25

Re: teken (en kinderen)

Bericht door Thornack »

zeker waar.


ᛊ:ᛟ:ᛉ:ᛏ:
bj0rn
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 nov 2013, 12:08
Contacteer:

Re: teken (en kinderen)

Bericht door bj0rn »

Ook opletten voor teken encefalitis https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/21 ... hterbij--/


Plaats reactie