Met zoon van vijf op jacht

Ben je met je kinderen buiten of wil je kinderen iets leren?
De kinderen zijn onze opvolgers!
Gebruikersavatar
Bill
Berichten: 235
Lid geworden op: 22 sep 2011, 17:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met zoon van vijf op jacht

Bericht door Bill »

@remone
Samen met je kind van 5 een dier vangen en doden?
Wat denk je dat dat kind daar van vindt, en wat dat met zon kinderbrein doet?


Tegenwoordig zijn er alternatieven beschikbaar voor eiwitten en vet. Maar ik vind het mooi om mijn zoon kennis te laten maken met hoe het vroeger ging en hoe het eigenlijk nog steeds gebeurt. Helaas is dit onzichtbaar geworden omdat het een geïndustrialiseerd proces is. Ik laat mijn zoon wel eens meekijken als ik langs de weg gevonden road kills aan het processen ben. Het mooie ervan is: je kan empathie laten zien voor het dier dat je onderhanden hebt.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Met zoon van vijf op jacht

Bericht door madman73 »

Erg leuk zo.  Hier met de dames ook af en toe het bos in en natuurlijk altikd kamperen.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Met zoon van vijf op jacht

Bericht door Trailtraveller »

Het is mogelijk maar je moet het goed begeleiden. Stap voor stap uitleggen wat je doet en waarom. Laat je zoon vertellen hoe hij het ervaart en stuur zijn gevoelens bij waar nodig. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn zoon, bij het villen en klaarmaken van een haas.

Hij weet waar het vlees vandaan komt en gaat hier heel volwassen mee om. Precies zoals ik vind dat het hoort.
Je bent dankbaar voor de opoffering van het leven van het dier, het villen en klaarmaken dien je dan ook met respect te doen.

Het wild heeft immers een goed en vrij leven gehad. Witte bakjes met folie doet geen eer aan het dier.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Plaats reactie