Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Ben je met je kinderen buiten of wil je kinderen iets leren?
De kinderen zijn onze opvolgers!
remone
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 okt 2012, 18:07

Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door remone »

Hoi
Ik wil mijn dochter voor haar 5e verjaardag een aantal hike/bushcraft-spulletjes geven. Maar dan low low budget, als extraatje zeg maar.
hebben jullie goede ideeën?
Ik wil een goedkoop rugzakje met div vakjes op de kop tikken (hier iemand??)
In elk geval een foldable cup erin, of zoiets dergelijks.
Een zitflapje.
Iets van een pannetje ofzo....
Hoedje/petje/
Hoop dat jullie met wat creatieve ideeen komen, en wellicht nog wat low-budgets in de aanbieding hebben :)

Opinel, cameraatje en verrekijker heeft ze al.


dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door dreetje »

low budget, dan denk ik aan decathlon(rugzak slaapzak ed.) en bij xenos hebben ze tegenwoordig ook flink wat kleine spulletjes combineer dat met de action en je bent klaar!!!
succes met je kleine meid!! ;)


remone
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 okt 2012, 18:07

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door remone »

[quote="dreetje"]
low budget, dan denk ik aan decathlon(rugzak slaapzak ed.) en bij xenos hebben ze tegenwoordig ook flink wat kleine spulletjes combineer dat met de action en je bent klaar!!!
succes met je kleine meid!! ;)
[/quote]

Thanks :)


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door CommonZense »

En vergeet geen rolletje sisal-touw.
Altijd goed, gegarandeerd succes.

En een vergrootglas voor sporenonderzoek (of voor het samen maken van een vuurtje).
Hebben ze ook wel bij de action.

Potloodje en schrift ook altijd goed om (schat)kaarten te tekenen. Of als aanmaakpapier ;)
Laatst gewijzigd door CommonZense op 18 sep 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Bastiaank
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2013, 20:18

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door Bastiaank »

Wat een leuk idee.
Niet te vol doen, een rugzak is sowieso super om zelf haar gevonden stenen/takken/denneappels etc mee naar huis te nemen!
(loop jij niet meer met volle zakken)

+1 voor het vergrootglas, je hebt ook van die uitklapbare vouwbare die rechtop staan.
En iets van een dieren of planten waaier of boekje?
Zaklampje.

Misschien wel een firesteel?
Ik heb voor m'n dochters een tijdje geleden een lont gemaakt.
http://test.bushcraftnederland.nl/http://forum.bushcraftnederland.nl//viewtopic.php?t=9
(Jute touw gevlochten en dan gedrenkt in parafine) die kun je met de firesteel aansteken. Kost wel wat handigheid en doorzettingsvermogen om het onder de knie te krijgen, 5 jaar is misschien nog wat vroeg misschien maar dat weet jij beter.
Mijn dochters vinden het te gek (nu 8 en 11) en maken nu zelf vuur.

Voor de vakantie heb ik voor mijn dochter dat canvas rugzakje van Highlander gekocht bij Bushcraftshop, dat is geen goed idee. Veel te groot, geen vorm en sluit slecht. (de service was wel top trouwens, daarover zeker geen klachten)

edit: overbodige opmerking verwijderd.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door Een pan's hobby kok »

Hier een foto van de rugtas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een mooi tasje ik wil er wel een leer tondel buideltje bij doen. en heb misschien hier en daar nog meer bc spullen voor de kleine zo als een klap mok bijv.
ik vraag voor de tas 15 euro + verzendkosten de rest doe ik er wel als vulling in :) op halen kan ook ik woon in Berkel onder Rotterdam


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door Rien »

Ik zou idd voor een rugzak in de decathlon kijken, degelijke kwaliteit voor niet veel geld.

wat ik door je jonge leden in de jeugdbeweging veel zie gebruiken en waar ze veel plezier aan beleven:
- touw bvb sisal: vooral om kampen te bouwen, maar ook zwaarden, schommels, ...
- klein zakmes: opinel met afgeronde punt
- klapzaag: ideaal voor kampen, vuur, ... en veel veiliger dan mes of bijl en even functioneel
- 2 in elkaar passende vierkante gammels: ook handig als opbergdoos voor dingen die ze verzamelen
- klein zeiltje om kamp te maken (canvas is het leukst omdat dit meestal het stevigste is)
- drinkfles


nature will provide our need, but not our greed
basso
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mei 2015, 07:51

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door basso »

Wat is je budget precies?


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door MichelVH »

Met budget bedoelt hij denk ik geen fallkniven en lowa  ;)


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door Anneke »

Bushcraft = "zelf doen!".

Daarom zou ik zeggen: koop voor haar een rugzak, maar verder nog niets. Zoek wel tien verschillende dingen uit zoals het genoemde mokje, etc. Laat haar dan zelf de keus maken welke zes hiervan ze wil hebben. Daarna ga je die samen kopen, waarbij ze zelf de kleur van het mokje kan kiezen etc. (En niet alsnog de overige vier dingen er toch bij doen, want bushcraft is ook "keuzes maken").

Op die manier is alles wat er in de rugzak komt echt haar eigen (in)vulling van bushcraft.


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door CommonZense »

Mooie invalshoek Anneke. Goed gezegd.


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
remone
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 okt 2012, 18:07

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door remone »

[quote="Anneke"]
Bushcraft = "zelf doen!".

Daarom zou ik zeggen: koop voor haar een rugzak, maar verder nog niets. Zoek wel tien verschillende dingen uit zoals het genoemde mokje, etc. Laat haar dan zelf de keus maken welke zes hiervan ze wil hebben. Daarna ga je die samen kopen, waarbij ze zelf de kleur van het mokje kan kiezen etc. (En niet alsnog de overige vier dingen er toch bij doen, want bushcraft is ook "keuzes maken").

Op die manier is alles wat er in de rugzak komt echt haar eigen (in)vulling van bushcraft.
[/quote]
Bedankt voor je bijdrage, al is het voor mezelf en de mama al een 'speerpunt'  van de 'opvoeding'.
Vind ik een hele goede, kinderen hun eigen keuzes maken is voor veeeeeel ouders erg lastig zie ik om me heen. Ouders zijn vaak druk met wat ' de anderen vinden' , of met ' wat hoort'.
Of het tegenovergestelde; ze bieden de kinderen constant een bergggggg aan keuzes, waardoor de kinderen losgeslagen projectielen worden. Constant; wil je dit, wil je dat, of ben je ..., wat is er schatje?
Laat!!!!! Zijn!!!!
De natuur reglet zichzelf wel.
Kaderen, laten kiezen, handen op de rug, enz.
Erg interessante 'dic=scussie' !!
Ik moet zeggen dat dit al aardig lukt in ons ouderschap :p
Doch; dit is wellicht een goede voor een nieuw topic, zodat we ontopic blijven verder ;)


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door Roely »

nog even reageren , ik had ook zo graag een dochter gehad.
Het is wel even schakelen met de leeftijd , maar ik was gegaan voor een roze mes , daar wordt je mee doodgegooid op internet..  super stoer. Ik heb bij mijn eigen kids ook op die leeftijd een mes gegeven ( nee trouwens  vlgs mij zaten ze al op de kleuterschool ) . Ze verliezen hem wel snel kan ik je zeggen  ;D na ja de jongste dan.

En tja  een rugzak .. zo'n hello Kitty ding is toch al hartstikke tof je moet gebruiken wat je hebt in bushcraft en daarna aanpassen zodra je kunt.  En dan idd op naar de action . een 10 meter rood touw 2 euro ofzo een vergrootglas idd een bakje met een deksel. waar je iets lekkers in kunt doen en waar ze een gevangen beestje in kan bewaren/ bekijken/verzorgen.  Een kokertje breeklichtjes/armbandjes 1 euro.
Een bekertje... het lepeltje moet ze zelf een takje voor kaal maken dan. en dan niet te vergeten een drinkflesje voor de ranja of roosvicee die kosten ook niets bij de action.

En dan hop de bossen in ,  een stuk touw en een tak ...pijl en boog .. een gevonden veer in het haar en je hebt een volwaardig indiaan ;D  Met dat touw kun je ook touwtje springen.

het aanbod van herman voor zo'n echte rugzak is wel heel mooi en een stuk echter.
Pannetjes kosten bij de kringloop hier ook niets, die aluminium camping dingen.

Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn eigen kids buiten zakdoekjes lucifers een mes en de koek en snoep en drinken nooit iets anders in hun rugzak heb gedaan op die leeftijd. en dan propte mama er nog stiekem muggenspray bij.
Zelf een pannetje mee dragen op die leeftijd zie ik trouwens ook geen meerwaarde, mee helpen met koken en ook roeren in een pannetje wel. En toen die van mij met het touw in de weer gingen waren ze ook al ouder dacht ik.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door MichelVH »

Leuk idee, bij de HEMA hebben ze veel van die dieren bekijk dingen


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Low budget kinder-rugzakje samen stellen, ideeen tips?

Bericht door eric »

Leuk iniatief!
Denk aan een loeppotje, spiegeltje ( bij de action, zo`n uitschuifbare) en idd zakje om spullen in te doen, klapmokje en een bordje met een spork.

Wij vinden het leuk om met onze kinderen te bushcraften, maar ze moeten er zelf ook zin in hebben. 5 jaar is nog jong, dus de spanningsboog is ook heel kort. Ga lekker blaadjes zoeken, op ontdekkingtocht en maak thuis poppetjes van kastanjes, droogbloemen. Kruip met ze over de grond, klim in een boom enz.. Laat ze zelf de natuur ontdekken en dan komt de rest vanzelf.


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Plaats reactie