Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Ben je met je kinderen buiten of wil je kinderen iets leren?
De kinderen zijn onze opvolgers!
Plaats reactie
casper937
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2016, 20:34

Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door casper937 »

Ik zou graag een nachtje met mn dochter weg willen gaan. Het mooiste zou zijn als we war dingetjes zouden kunnen combineren. Ik zat aan de volgende activiteiten te denken:
  • kano varen
    Kampvuur maken
    Hangmat hangen
    Wandelen
Nu mijn vraag... Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen doen?

Alvast bedankt

Casper


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door Trailtraveller »

Ik zou eerst een paar dagtochtjes doen. Kijken of ze het leuk vindt. (Vast wel maar soms niet).

Er zijn genoeg plekken voor dagtochtjes voor kano of kamperen. Maak een schema met activiteiten die je wilt doen, denk dan vooral aan de beleving van kinderen en het niveau. Hoe handig is ze al ? Snapt ze de techniek achter dingen ? Vuur maken is altijd iets magisch, maar leg ook de veiligheid er achter uit. Nadruk op wat wel en niet mag. Bak pannekoeken of lekker een theetje zetten. Hou het simpel.


casper937
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2016, 20:34

Re: Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door casper937 »

Thanks voor de reply. We hebben al meerdere dagtochtjes gedaan en hebben ook al een aantal keer vuur gemaakt. Echter hebben we nog nooit samen in die hangmat geslapen. Dat willen we nu dus gaan doen.

Zelf ben ik niet heel ervaren met kano varen, maar het lijkt me heel leuk om te doen. Ik kan me voorstellen dat als ik zo'n dag/dagdeel doorbreng dat het slapen in de hangmat een stuk makkelijker zal gaan omdat ze bekaf zal zijn aan het einde van de dag.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door MichelVH »

Hallo Casper,

Als ik het goed begrijp wil je met zijn tweeën in een hangmat? Ik weet niet of dat zo lekker slaapt... Qua plek zou ik zoeken naar een pkp of nktc terrein, voor het tweede moet je een jaarabonnement afsluiten, maar dat kost niet heel veel, dat heb je met 3x kamperen er al uit. Dit omdat als je gesnapt wordt als wildkampeerder, er een kans is dat je weggestuurd wordt, ook om drie uur 's nachts met een klein kind.

Qua dingen om te doen, hou het simpel: Helpen met koken, tak snijden, vuurtje maken en als ze zich dan nog verveelt kun je een doosje potloden en een kladblokje meenemen :-)

Michel


casper937
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2016, 20:34

Re: Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door casper937 »

Hi Michel,

Thanks! Goede tips! We hebben beide een eigen hangmat. Zij een Hennessey en ik eentje die iemand zelf heeft gemaakt. Simpele activiteiten is idd ook een goede. Hoe gaaf zal ze het vinden als ze zelf met het mes van pappa mag snijden :)


Gebruikersavatar
cjhage
Berichten: 378
Lid geworden op: 19 aug 2013, 10:33
Locatie: Bruinisse

Re: Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door cjhage »

waar woon je
in de biesbosch kun je lekker kanoen alleen hangen word een probleem
daar zullen best wel plekken zijn maar dan is het niet legaal ik verblijf altijd op de bevert

pak gewoon je spullen en ga naar een paalkampeerplaats
en plan niet teveel kijk gewoon hoe het loopt dat doe ik ook altijd de kinderen vermaken zich best
ik ben gisteren nog met 6 kinderen op stap geweest de oudste was 10 en de jongste 5 in de biesbosch met 3 kano's
waar van twee kinderen die nog nooit gekampeert hebben


mvg Cornelis


Ron
Berichten: 194
Lid geworden op: 23 sep 2014, 20:26
Locatie: Brabant

Re: Ik wil een nachtje weg met mijn dochter. Tips gevraagd

Bericht door Ron »

Hey Casper
we zijn vandaag bij de griendwerkershut in de Biesbosch geweest, is een paalcamping!!
Je mag daar kampvuur maken, je kan gebruik maken van een hut met vijf houten bedden een tafel en 2 bankjes erin ook kun je er hangen en er is een waterpomp!
en het is dicht bij het water om te kanoën.
Je mag er max 3 nachten overnachten!
Heel mooie plek alleen veel teken, bij onze hond zeker tien uit haar vacht gehaald en onze zoontjes alle 2 een beet dat is dan weer minder.


Plaats reactie