middagje survival met de kids.

Ben je met je kinderen buiten of wil je kinderen iets leren?
De kinderen zijn onze opvolgers!
Plaats reactie
dajak
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:38
Locatie: Drenthe

middagje survival met de kids.

Bericht door dajak »

Hoi allen,

gelukkig ben ik in de positie dat ik de straat over kan steken en kan kiezen tussen een groot braak liggend terrein en een bos.
dit keer viel de keus op het braak terrein, niet omdat het er mooi is want het is een oud woonwagen kamp van 20 jaar terug en er ligt nog steeds her en der rommel.

het was 6 februari en het waaide enorm hard, daarin lag voor mij de uitdaging om op dit kale terrein vuur te maken, potje koken en een gezellige middag te hebben met mijn kids ( vrouw was aan het werk).

een zak met een fles water, billy can, oude lepel en een zakje tomatensoep mee en in de broekzak een victorinox Huntsman en een doosje lucifers.

de rest hebben we ter plaatse bij elkaar gescharreld zoals een rooster voor de billy can en een oude stoel en autoband om op te zitten.
Het viel op dat wat er qua flora was dat het allemaal leefde, er is echt geen dood stukje hout te vinden daar, echt helemaal niets.

het enige wat dood was en wilde branden waren een grassoort van pinkdikke holle stengels.
dus met ons 4en eropuit om zoveel mogelijk van deze stengels te verzamelen om uiteindelijk onze soep op te koken.
na een dik uur zoeken hadden we voldoende stengels gevonden om een potje te koken.

Windscherm gemaakt van stenen waarop het rooster kon liggen, water in het blik en aansteken die handel.
de wind blies erg hard maar het lukt me bij de 2e lucifer om de boel aan te steken.
zo snel mogelijk dat gras erop want die wind loeide het gras erdoor alsof het niets was ( was het ook niet).
we hadden geluk, toen de soep klaargekookt was waren de stengels op en het vuur uit, de wind blies nog wel even een flinke wolk stof in mijn ogen waarop ik na 2 dagen dracula ogen toch maar naar de huisarts ben geweest die me zalf voorschreef om de ogen tot rust te brengen ::)

het was een geweldig leuke middag en we hebben nog nooit zulke lekkere soep gegeten uit onze eigen gemaakte soepkommen.

conclusies: het is op een kale vlakte best mogelijk om je te redden maar je moet er wel veel meer voor doen en de wind zorgt voor een extra risico, mijn ogen gingen waarschijnlijk zelf weer over maar als er wel een stukje invliegt en je betn alleen dan heb je er wel een probleem bij, en ik draag nogwel een prothese ;D

bedankt voor het kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Go forth and skin wild animals.
Gebruikersavatar
Chevy
Berichten: 763
Lid geworden op: 21 dec 2010, 05:15
Locatie: Somewhere in the concrete jungle...

Re:middagje survival met de kids.

Bericht door Chevy »

Hey Dajak,

Ja zo zie je alles heeft voor en na delen grasstrengels en wind is dus geen goed idee volgende keer maar de kids hebben het naar hun zin en dat is duidelijk te zien op de bijgevoegde fotos,

Leuke fotos


Gegroet,
Chevy.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re:middagje survival met de kids.

Bericht door Anneke »

Mooi om zulke dingen te ondernemen en gewoon gebruik te maken van wat je ergens vindt!


Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re:middagje survival met de kids.

Bericht door Teacher »

Echt knap dat je kinderen zo opvoed. Zo leren ze heel veel respect voor de natuur.
Iets dat veel jongeren tot men grote spijt niet hebben.
(Maar er zijn er gelukkig nog wel enkele ;-).)


Afbeelding
dajak
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:38
Locatie: Drenthe

Re:middagje survival met de kids.

Bericht door dajak »

[quote="Teacher"]
Echt knap dat je kinderen zo opvoed. Zo leren ze heel veel respect voor de natuur.
Iets dat veel jongeren tot men grote spijt niet hebben.
(Maar er zijn er gelukkig nog wel enkele ;-).)
[/quote]

Ja ik doe wat ik kan voordat ze overal tegenaan gaan trappen als puber( laten we er het beste van hopen).

zo leer je de kids ook dat zwerfvuil in de vuilbak behoord en niet op straat of de berm, gelukkig heb ik echt een paar huttenbouwende rouwdouwers, dat hebben ze van hun moeder denk ik............


Go forth and skin wild animals.
Gebruikersavatar
Chevy
Berichten: 763
Lid geworden op: 21 dec 2010, 05:15
Locatie: Somewhere in the concrete jungle...

Re:middagje survival met de kids.

Bericht door Chevy »

[quote="dajak"]
Ja ik doe wat ik kan voordat ze overal tegenaan gaan trappen als puber( laten we er het beste van hopen).

zo leer je de kids ook dat zwerfvuil in de vuilbak behoord en niet op straat of de berm, gelukkig heb ik echt een paar huttenbouwende rouwdouwers, dat hebben ze van hun moeder denk ik............
[/quote]

RESPECT


Gegroet,
Chevy.
Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re:middagje survival met de kids.

Bericht door Robbe »

Hardstikke gaaf !  #032#


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Plaats reactie