bloemetjes plukken

Ben je met je kinderen buiten of wil je kinderen iets leren?
De kinderen zijn onze opvolgers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

bloemetjes plukken

Bericht door randoloup »

Pas wel even op ouders!

Jonge kinderen die bloemetjes plukken, worden geplukt door de gemeente:
De oma van twee kleuters van 5 en 3 jaar oud heeft woensdag een boete van 130 euro gekregen, omdat haar kleinkinderen narcissen plukten op een veldje in Den Haag.

Dat meldt het AD. Fee (5) en Kick (3) Peters stelden een boeketje samen voor hun moeder op een veld in de wijk Segbroek toen twee stadswachten hun oma Merete Bousquet (65) aanspraken op het ‘gedrag’ van de kinderen.

,,Ze vroegen of ik wel wist van wie die bloemen zijn,'' vertelt Bousquet aan de krant. De stadswachten gaven Bousquet vervolgens een boete van 130 euro, omdat haar kleinkinderen schade hadden toegebracht aan een gemeenteperk. Ook moesten Fee en Kick alle bloemen inleveren. Een gemeentewoordvoerster kon gisteren nog niet kan reageren.


yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: bloemetjes plukken

Bericht door yuno »

Weet niet meer waar ik dit artikel heb gelezen afgelopen weekend. Viel bijna van me stoel omdat er nog een wethouder was die het opnam voor de familie. Uit mijn hoofd hadden ze in de 40 narcissen geplukt en iedereen vond het raar dat ze bekeurd werden.


esther

Re: bloemetjes plukken

Bericht door esther »

ik vind dit echt niet te geloven me schoonmoeder vertelde me het ook al
ze worden steeds gekker die gemeenten


oud deelnemer 3

Re: bloemetjes plukken

Bericht door oud deelnemer 3 »

Als je een hele stapel narcissen plukt uit een gemeente plantsoen vind ik het niet zo heel gek hoor dat je bekeurd wordt, de oma had beter moeten weten.

Ging het nu over 1 of 2 bloemen dan is het wat anders, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn geweest.


Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: bloemetjes plukken

Bericht door Esmoreit »

Als er heel veel bloemen zijn geplukt en/of er schade is toegebracht aan het gemeenteperk, dan vind ik het niet vreemd dat er een boete wordt uitgedeeld. Echter €130,- is wel heel erg veel. Ik denk dat de helft minder ook wel een duidelijk punt had gemaakt.


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: bloemetjes plukken

Bericht door randoloup »

De narcis is een zeer algemeen voorkomende plant en dan vind ik een boete van 130 euro voor illegale pluk buitenproportioneel hoog. Nog afgezien dat ik het idioot vind dat je daarvoor bekeurd wordt. Mensen die drugspuiten in het plantsoen en kinderspeelplaatsen werpen, betalen niets.

Hoeveel betaal je voor het plukken van een plantje dat op de rode lijst van zeldzame soorten staat? Of wordt dat bestraft met een tijdje zitten?


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: bloemetjes plukken

Bericht door jenniskens »

Bij mijn vorige huis stond voor in de gemeente perken ook struiken met mooie bloemen aan.
Mijn toen malige buurvrouw vond ook dat ze mooi stonden, in haar vazen.
En wij keken tegen kaal geplukte struiken aan.
Maar mochten we dan toch de mooie bloemen willen bewonderen dan kon dat als we lang hun raam liepen. 


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Plaats reactie