Gisteren zei ik tegen mijn moeder dat mijn bergschoenen te klein waren geworden. Toen zei ze dat mijn vader als het goed is nog ergens oude Meindl's heeft staan..
Dus ik zoeken, en jahoor, ergens achter veel kleding stonden een paar oude bergschoenen.
En je raad het al.. Ik paste ze perfect. Mn pa heeft niet voor niks nieuwe gekocht, want de zool was al eens gelijmd en er zaten wat dingetjes los..
Ze zijn nu iets van 11 jaar oud al.. Ze stonden iets van twee jaar ongebruikt.. Als pas na 9 jaar iets eraan kapot gaat waardoor je nieuwe nodig hebt, vind ik het kwaliteit hoor !

Ik kan niet precies meer zien/vinden welk model het is, maar het is één stuk leer aan de onderkant, dus niet zoals de meer moderne schoenen.(al heeft Meindl nog wel van dit soort modellen) Hij lijkt een beetje op de lage Army's. Misschien is het die ook wel.

Ik heb wat losse stukjes rubber van de omhoog staande 'band' zo goed en kwaad als het ging terug gelijmd.

Het blauw wat je daar ziet is om de gele lijm te maskeren, maar het moest zwart zijn. Er zat een verkeerde kleur dop op de stift.
Maar nu valt het nog steeds niet op.

Ik heb ze goed laten drogen en daarna ze ingewreven met Sno Seal. Niet te dik want dan ademen ze niet meer.

Ten slotte nog nieuwe veters erin gedaan en ik had weer een paar bergschoenen.

We gaan zien hoe de zool het houd, maar tot die kapot gaat heb ik goede bergschoenen (van Meindl nog wel

En ik heb niks te verliezen hé

Het was een geluksdagje geloof ik.
Gr, Sander