Oplappen oude bergschoenen

Alles met betrekking tot onderhoud van je uitrusting.
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

[quote="rude"]
koop voor jezelf ook nog even MFS-inlegzolen (memory foam system) van Meindl zelf, deze kan je perfect naar de gewenst vorm knippen. Jouw voet is waarschijnlijk een beetje anders dan die van je vader en het kan wel eens zijn dat je zonder het goed te beseffen meer of minder druk op één van je voeten gaat zetten, en zodoende last gaat krijgen van je enkels, knieën en onderrug. Deze zolen zetten je volledig naar jouw voet en geven een goed draagcomfort. gewoon een kleine tip! :)
[/quote]

Bedankt voor de tip, goed idee. Heb je een winkel voor me?


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

[quote="J@siu"]
@Wannabee
ex lid Grizzly (Alex) had een goed adres voor schoenreparatie
helaas ben ik dat adres kwijtgeraakt door een LT crash ..
mogelijk eens het archief induiken  ;-) een optie ..
anders probeer het eens via Jan Ververs van NUK -Knives ..wie weet  8-)
[/quote]

Volgens mij was dat www.cambreur.nl
Die heb ik gevonden dus maar incl stootranden was het daar best duur.

[quote="Sgt_Bear"]
Nou kijk dan gerust eens verder Sander, ik heb nog nooit meer betaalt dan 50 euri voor het verzolen van mijn meindl's.

(Waarbij wel even opgemerkt moet worden dat als de schoen zodanig versleten is dat niet alleen de zool maar ook de leren tussenstukken vervangen moeten worden het wel een ander verhaal wordt uiteraard)
[/quote]

Was dat niet alleen de loopzool dan? Want dat kost bij www.cambreur.nl ook niet zoveel, maar ik heb ook echt stootranden nodig.
Zie de foto op http://www.cambreur.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=31


Sgt_Bear

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sgt_Bear »

Nee dan heb je idd wel een leuk kostenplaatje omdat men dan ook aan de constructie van de schoen moet gaan sleutelen.
Ik had gemakshalve even over je stootranden verhaal heen gelezen whuhahaha.

Tja, moet je je afvragen of ze dát nog waard zijn.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

[quote="Sgt_Bear"]
Nee dan heb je idd wel een leuk kostenplaatje omdat men dan ook aan de constructie van de schoen moet gaan sleutelen.
Ik had gemakshalve even over je stootranden verhaal heen gelezen whuhahaha.

Tja, moet je je afvragen of ze dát nog waard zijn.
[/quote]

Precies dat dacht ik ook. Maar ik moet even uitzoeken of het bovenwerk nog helemaal goed is, dan heb je voor 107,50 zo goed als nieuwe Meindl's..

Wat een ingewikkelde keuzes zo zeg..  ;D


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door rude »

[quote="Sander2000"]
Bedankt voor de tip, goed idee. Heb je een winkel voor me?
[/quote]

Ik ben ze al in elke betere outdoorzaak tegengekomen. Als ze er Meindl verkopen zal je er ook wel de inlegzolen terugvinden.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

[quote="rude"]
Ik ben ze al in elke betere outdoorzaak tegengekomen. Als ze er Meindl verkopen zal je er ook wel de inlegzolen terugvinden.
[/quote]

Oke das makkelijk  :-)


Sgt_Bear

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sgt_Bear »

Dat is mijns inziens wel een van de voordelen van de crisis. Mensen laten spullen vaker repareren dan ze gewoon weg te flikkeren en nieuw te kopen.
Denk dat de ambachten als Schoenmaker en kleermaker e.d. hun klandizie echt wel hebben zien stijgen.


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Wälderer »

Weet er iemand een goed adres in België waar ik mijn 15 oude Scarpa's kan laten verzolen?


Take less, do more.
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

Doen het nog steeds goed, alleen de voorkant heeft wel wat beschadiging, maar nog geen last van gehad.
Hier op het bc weekend met de vuurboog bezig, foto van Jasper Timmermans.

Afbeelding


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door rude »

Voor zo'n beschadigingen kan je 'Shoe-goo' gebruiken, is een soort lijm die mooi in het leer dringt.

Coole foto trouwens, hazel op hazel? :)


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

Heb het ff opgezocht, thanks. Dat moet ik maar vragen voor mijn verjaardag dan :-)
Het is wilg op wilg. Heb nu een lang weekend, morgen hele dag een toernooi maar vrijdag ga ik een vuurtje maken met de vuurboog !


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

Heb op de neus wat normale lijm gedaan tegen het rafelen. Werkt tot nu toe wel goed alleen het glimt wat meer dan de rest. Ik heb gister ook ze weer helemaal gewaxd, wat een verschil met de foto van de vuurboog. Lijken wel als nieuw.(oke niet helemaal ;D )

Afbeelding

Afbeelding

Gr, Sander


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

Helaas, ze hebben het niet gehouden. Bijna de hele zool ging eraf na twee dagen lopen. Toen moest ik nog twee dagen lopen, dus heb ik hem geprobeerd te maken met een touwtje. Twee gaatjes in het leer gemaakt aan de achterkant, en over mn voet heen ook een touwtje.

AfbeeldingIMG_9482 by sanderbushcraft, on Flickr

Helaas, maar ben toch wel blij dat ik er een paar extra maanden uit heb kunnen halen. Vind het eigenlijk zonde om ze weg te gooien, want de bovenkant ziet er nog mooi uit. Weet iemand een goede functie? Verzolen is het niet meer waard. Nu op zoek naar andere schoenen..

Gr, Sander


Gerbenvink
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 okt 2013, 20:24

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Gerbenvink »

Een aandenken aan deze mooie trip is het denk ik. Want om ze nog te gebruiken loopt ook iets wat moeilijk denk ik.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Oplappen oude bergschoenen

Bericht door Sander2000 »

Nee erop lopen ga ik niet meer, maar ik dacht dat er vast wel wat leuks met de bovenkant te doen zou zijn.


Plaats reactie