Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Alles met betrekking tot onderhoud van je uitrusting.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Esmoreit »

Een van mijn wandelschoen is niet meer waterdicht. Toen ik eens goed keek wat er aan de hand is, zag ik dat de neus van mijn schoen niet meer goed vast zit (zie foto). Ik denk dat dit wel gerepareerd kan worden en ik wil dat ook wel doen, maar ik gebruik mijn schoenen veel; zeker met het huidige regenachtige weer. Een schoenmaker vind ik dus niet zo'n handige optie.
Heeft iemand een suggestie voor mij hoe ik mijn schoen het beste kan lijmen?

Afbeelding


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Een pan's hobby kok »

Bizon kit contact lijm en een nachtje in de lijm klem oja eerst goed ontvetten.  ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door deurdranger »

Montage kit/pu kit, blijft iig flexibel.


Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Arne »

Een goede schoenmaker gebruikt het juiste gereedschap, de juiste methode en de juiste lijm.

Zelf repareren heb ik wel eens geprobeerd, zelfs in de bergen (Jura), maar het effect is niet duurzaam. En dat wil je toch.

Groet,
Arne


Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 315
Lid geworden op: 11 dec 2011, 10:46
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Fred »

Tijdens een trekking in Britisch Columbia kwam na 2 dagen de Vibram zool van mijn pas (professioneel) verzoolde wandelschoenen los.
Goed geschraapt met mijn mes, Bison Rubber Repait ertussen, vastgezet met ducttape en toen doorgelopen. Na 1 dag is de tape versleten en de lijm droog. Nu, 10 jaar later zit die zool er nog steeds onder. Kosten € 7,50 denk ik.
Suc6


In the event of a rescue: “If you are not part of the solution to the problem, do not make yourself part of the problem.”
Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Esmoreit »

Bedankt voor de tips! Ik zal spoedig een langs de doe-het-zelf-shop gaan om een tubetje lijm te halen.
Ik laat het resultaat nog wel even weten.

@Arne: Eerst zelf proberen. Als dat niet lukt, dan kan ik altijd nog een schoenmaker zoeken.  ;-)


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door gamatic »

Daar kan je het beste Bison Marathon voor kopen, super spul. Zelfs onderkant zool sneakers maak je daar dicht mee  ^-^


Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Esmoreit »

Vanmiddag was ik bij de Praxis en daar heb ik een tubetje 'Pattex repair extreme' gekocht. Eigenlijk zocht ik naar iets van Bizon, maar daar hadden ze niet veel van.
Ik heb mijn schoen geplakt. Hij staat nu nog met een stuk ducttape over om het geheel vast te houden. Morgen zal ik de tape verwijderen en dan eens kijken wat het resultaat is...


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door gamatic »

[quote="Esmoreit"]
Vanmiddag was ik bij de Praxis en daar heb ik een tubetje 'Pattex repair extreme' gekocht. Eigenlijk zocht ik naar iets van Bizon, maar daar hadden ze niet veel van.
Ik heb mijn schoen geplakt. Hij staat nu nog met een stuk ducttape over om het geheel vast te houden. Morgen zal ik de tape verwijderen en dan eens kijken wat het resultaat is...
[/quote]

Bizon Marathon is bij de Gamma en praxis helaas bijna niet meer te vinden  :-X, alleen de betere speciaalzaken op internet leveren deze nog.


Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Esmoreit »

Mijn schoen heb ik ondertussen gerepareerd. De lijm doet zijn werk, lijkt het. Ik zal vanzelf wel merken voor hoe lang...


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door Een pan's hobby kok »

laat het ons weten  ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
richard35
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 nov 2012, 12:10
Locatie: Leeuwarden weest wel
Contacteer:

Re: Hoe kan ik mijn schoen weer fiksen?

Bericht door richard35 »

Je hebt bij de automaterialen winkel vaak wel kitten liggen.
Vaak verkopen ze ook het merk sikaflex.Sikaflex is een K25 kit waarmee ze ook complete rompen van boten aan elkaar kitten.
Het is zuur bestendig en niet erg duur. 1 tube kost volgens mij 12,-
Daar kan je heel erg lang mee ,je moet er wel voor zorgen dat je nagebruik het goed afsluit.
ideaal voor het repareren van tenten schoenen ,div gear


Plaats reactie