Leren Schoenen

Alles met betrekking tot onderhoud van je uitrusting.
Plaats reactie
oud deelnemer 2

Leren Schoenen

Bericht door oud deelnemer 2 »

Leer is een natuurproduct en heeft op zich de neiging om vocht 'op te slurpen'. Ongetwijfeld weet u dat een zeem is gemaakt van (zeem)leer. Nu is het niet de bedoeling dat uw schoenen zich, net als een zeem, volzuigen met water. Natte schoenen zijn koud, zwaar en zeer onplezierig om te dragen. Dus gaan we er voor zorgen dat het leer zich niet meer volzuigt met vocht maar wél blijft ademen. Dit kunt u bereiken door de schoenen te impregneren met impregneerspray.

Daarna gaan we het leer onderhouden. Het onderhoud maakt het leer een heel klein beetje vettig en is nodig om langer plezier van uw schoenen te hebben.

Bron:  www.cambreur.nl


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Leren Schoenen

Bericht door rude »

Ik heb Meindl MFS Pro's, gebruik deze in het bos en voor mijn werk, draag ze dus bijna dagelijks.
Wanneer de schoenen 'vuil' zijn doe ik het volgende:
- veters eruit
- met een licht grove borstel en water de grote stukken vuil wegpoetsen
- afdrogen
- inlegzolen eruit en binnenkant schoen stofzuigen :D
- wanneer ze droog zijn insmeren met 'Grangers Wax', gemaakt voor lederen schoenen
- beetje laten intrekken en dan met een doek of nylonkous de boel opblinken, door de nylonkous verwarmt de wax een beetje waardoor je hem echt in de schoen ziet intrekken.

http://www.grangers.co.uk/product.cfm?cat=16&productid=17

gebruikte vroeger eender welke schoenenpoets maar deze is wel een groot verschil, doet het leer echt 'herleven', aanrader imo.


Plaats reactie