Lundhags maintenance

Alles met betrekking tot onderhoud van je uitrusting.
Plaats reactie
Jan

Lundhags maintenance

Bericht door Jan »

Afbeelding

Vanavond twee paar schoenen een onderhoudsbeurt gegeven, Lundhags Scout en Lundhags Ski Boot.
De onderhoudscreme van Lundhags werkt ook prima tegen muggen, maar dat terzijde.

Jan


Jozolph
Berichten: 1081
Lid geworden op: 21 dec 2009, 22:34

Re: Lundhags maintenance

Bericht door Jozolph »

Fijn werkje vind ik het, af en toe de bergschoenen lekker in het vet zetten, ik ga er echt voor zitten, veters eruit, en tot in alle hoekjes goed inwrijven. Je hebt er ook altijd eer van.


Jan

Re: Lundhags maintenance

Bericht door Jan »

Idd. Ik doe het ook altijd met mijn vingers en handpalmen, zo weet ik zeker dat ik alle naadjes en stiksels goed ingevet heb.
Daarna even met de fohn na behandelen , zodat het middel goed in het leer trekt.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 jan 2011, 18:06
Locatie: Herten

Re: Lundhags maintenance

Bericht door Rens »

Goed bezig! Zulk onderhoud houd het leer soepel en sterk.
Zelf gebruik ik altijd snowseal en wrijf dit ook met de hand in en naderhand de fohn. Dit geeft gewoon het beste resultaat.
Heb ook weleens gehoord dat mensen hun schoenen verwarmde in de oven en ze dan inwreven. Dit raad ik af gezien de lijmsoort die gebruikt word in de schoenindustrie. Die word namelijk thermisch geactiveerd.


Afbeelding
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Lundhags maintenance

Bericht door rude »

wanneer je ze goed invet en er dan met een nylonkous over wrijft gaat wordt het vet ook goed geabsorbeerd. door de nylonkous gaan ze ook daadwerkelijk blinken :)


Plaats reactie