KL poncho 'coating'

Alles met betrekking tot onderhoud van je uitrusting.
Plaats reactie
sjeupie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2013, 15:45

KL poncho 'coating'

Bericht door sjeupie »

Ik heb onlangs bij een dump een poncho gekocht van de landmacht. Een dergelijk item leek mij wel handig vanwege zijn veelzijdigheid (snel om jezelf en je tas heen te slaan, tarp, geïmproviseerde bivakzak, grondzeil, etc.). Bij die dump zag de poncho er wel prima uit, hij stonk alleen. Eenmaal thuis heb ik hem op 30 graden gewassen zonder wasmiddel vanwege de stank. Ik vermoed dat hij voor lange tijd nat is opgeborgen in het tasje. Vervolgens buiten gewoon in de buitenlucht laten drogen. De stank is weg

Dan nu het 'probleem': aan de binnenzijde van de poncho zit een soort 'coating'. Toen ik de poncho weer binnen haalde viel mij op dat deze coating eraf aan het schilferen is. Ik kan met mijn nagel met gemak de coating eraf halen. Ik heb even de waterdichtheid van de poncho gecheckt door een kopje water af te dekken met de poncho en ondersteboven te houden. Na enkele seconden is de stof doorweekt en begint het water er al doorheen te lopen. Niet heel geweldig dus... Dit gebeurt overigens op plekken waar de coating nog redelijk intact is alsmede op plekken waar het al weg is.

Heeft iemand een idee wat voor coating dit is en hoe ik de waterdichtheid kan bevorderen? Want de poncho is nu redelijk nutteloos helaas.... Ik heb deze topic ook op de hiking-site gepost en daar is tot noch toe de conclusie dat goedkoop duurkoop is geweest en ik hem als wandkleed kan gebruiken...

Bijgaand een foto van de binnenkant van de poncho (de kant welke naar je lichaam is gekeerd).

Afbeelding


Riroel
Berichten: 890
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:37
Locatie: Hardegarijp
Contacteer:

Re: KL poncho 'coating'

Bericht door Riroel »

Hij is nu in ieder geval nog winddicht, verder kun je er leuke materiaalzakjes van maken. Maar waterdicht, nope! Is ook niet te herstellen.


LEARNING THE ART OF DOING MORE WITH LESS Afbeelding
Jan

Re: KL poncho 'coating'

Bericht door Jan »

precies, wil je een waterdichte? Dan zal het een nieuwe moeten worden, of op zijn minst een andere.

Een lekke poncho is alleen maar bagage waar je weinig aan hebt.

gr,

Jan


cel
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 aug 2011, 17:12
Locatie: Veghel

Re: KL poncho 'coating'

Bericht door cel »

Misschien kun je proberen om een kant te waxen of iets uit een spuitbusje waar je tentdoek mee waterafstotend maakt.


A matress of leaves and a blanket of stars
Gebruikersavatar
Mgfs88
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013, 10:44
Locatie: Alkmaar

Re: KL poncho 'coating'

Bericht door Mgfs88 »

http://www.dumpcompany.com

bij deze site goeie ervaring. misschien dat je daar kunt proberen, mooie prijzen en je kunt binnen 14 dagen retour sturen als het niet goed is.

bij de wat ongeorganiseerde dumps zeggen ze al gauw dat het product wat niet goed is niet uit hun winkel komt. wat dat aangaat zijn webshops toch wel erg fijn.


live your own way, others will join
Mors

Re: KL poncho 'coating'

Bericht door Mors »

weetmakers verdampd
plastic coating ontbonden

idd hopeloos lek........

idd beter nieuwe kopen....

dump heeft soms echte dump spullen!


sjeupie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2013, 15:45

Re: KL poncho 'coating'

Bericht door sjeupie »

Voor mijn trip naar de Ardennen maar een poncho bij de Hema gehaald. Bleek ook nog handige af te sluiten sleuven te hebben waar je armen doorheen kunnen. Kostte net zoveel als de KL poncho maar was nu tenminste gewoon waterdicht :-)
Bij de dump goede ervaringen op deze poncho na. Ik ben nog in gesprek met de dump hoe we dit netjes op gaan lossen....


Plaats reactie