Ik zag hem voorbij razen de "Pinewood Hemse Anorak"

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willieman
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 nov 2012, 15:02
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Ik zag hem voorbij razen de "Pinewood Hemse Anorak"

Bericht door willieman »

Iets aankopen kan op verschillende manieren gebeuren,
Een impulsaankoop en dan later spijt hebben of nooit dragen/gebruiken.
Een over nagedachte koop met een voorbereiding van dagen, weken, Maanden.
of een Koop waarvan je gevoel eigenlijk al meteen zegt, ja dat is het?
Zo dus ook van de week, Ik zag hem Voorbij razen op facebook "Pinewood Hemse Anorak", en eigenlijk in de eerste 3 seconden Ja dat is wat ik eigenlijk zoek.
Ideaal om mee te vissen, wandelen, en een handig muskiet netje die je in je capuchon kan plaatsten.

Dus ik heb besteld bij de Bushcraftstore.nl van Erik, netjes betaald, € 151,00 en dan wachten tot het wordt geleverd.
eindelijk wordt het geleverd, ik trek de verpakking eraf, en bekijk de Anorak eens goed,
netjes afgewerkt hoor, en past goed, ik trek hem aan in de huiskamer en het staat goed.
na wat gepuzzel het Muskietennetje eruit gehaald en in een van de borstzakjes gedaan zodat, als ik het nodig heb er gebruik van kan maken.
later ontdekte ik nog een leuke gadget verborgen in de rits van de linker mouw. als je de rits opentrekt komt er een lint uit die fel oranje en geel is. die kan je om je arm heen doen en vastzetten met de aanwezige klittenband, erg handig als je gaat wandelen in het donker dat je toch enigszins zichtbaar ben voor ( brom )Fietsers, en auto,s

Misschien ook makkelijk het muskietennetje als je echt eens op bushcraft toer ben, en je komt een bijennest tegen dat je redelijk veilig bij de honing kan en je gezicht niet onder de steken zit.

Maar ik heb voor deze anorak al een test bestemming, Ik ga vissen op zout, het was van de week erg regenachtig en flink waaierig, dus een mooie manier om de Anorak op deze twee  elementen uit te proberen.
dus naar de kust gereden, het smorste aardig, met een handwarmer op zak en een waadpak (niet van neopreen maar van een soort Goretex) aan als regen broek en de Anorak erboven.

ik had de wind in de zij, maar het was goed te doen, de vangst ging aardig veel jonge wijting, helaas onder de maat, maar zoals bij zoutwatervissers bekent, is dat weijting eigenlijk meteen dood gaat ivm drukverschil, dus neem ik ze toch maar mee om er thuis kibbeling van te maken.
Na een een goede sessie van ongeveer 5 uur, kan ik tot een conclusie komen.

De Anorak houd zich goed in regen, de warmte wordt er goed in gereguleerd dit houd in, dat in mijn geval na het ploeteren door mul strandzand je het op dat moment wel erg warm heb, maar ook de overtollige warmte best snel wordt afgevoerd zodat je lekker comfortabel en op temperatuur ben.

De capuchon is verstelbaar zodat het niet voor je ogen valt. met een klittenband kan je de capuchon wat naar achteren trekken en vast zetten.

er zit een mooie borstzak in om wat spullen in te doen, achter de borstzak zit een sleeve, net als bij een hoodie waar je lekker je handen in kan doen en kan opwarmen.

een safaty band in je linkermouw om toch zichtbaar te zijn

een handige muskietennet, nu niet gebruikt.

Voor het aantrekken zit een rits aan de zijkant die je kan openritsen om je meer ruimte te geven voor het aantrekken.
enig na deeltje vind ik dat tijdens het lopen de rits een beetje open gaat tot ongeveer 3 cm.

een handig koord in de band om aan te trekken zodat warmte beter op zijn plaats blijft.

in de kraag een rits die je net als bij een schipperstrui verder dicht kan doen als het kouder en guurder wordt.

ik kan alleen maar voordelen ontdekken, en heb absoluut geen spijt van deze aankopen, het zal echt weer iets worden wat ik bij wijze van spreken dag en nacht aan zal hebben tot het van je lijf afrot.

voor de nieuwsgierig onder ons, een link van de betreffende anorak

https://www.bushcraftshop.nl/pinewood-hemse-anorak-7270.html
Laatst gewijzigd door willieman op 24 okt 2015, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Ik zag hem voorbij razen de "Pinewood Hemse Anorak"

Bericht door jenniskens »

Klinkt zeer goed en ziet er mooi uit.

Maar wat mij wel opvalt is dat je zegt dat je het muskieten net er uit haalt en in de borst zak doet?
Dat vind ik een beetje link wand dat zou verlies kunnen betekenen of kapotgaan als je ook nog andere dingen in de borst zak doet.
Ik begrijp dus eigenlijk dat het net los geleverd wordt?

Dat is eigenlijk het enigste min punt wat ik aan het verhaal ontdek.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
willieman
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 nov 2012, 15:02
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Ik zag hem voorbij razen de "Pinewood Hemse Anorak"

Bericht door willieman »

Dan geen andere dingen in je borstzakje doen ;D


Plaats reactie