Steel Will Gekko 1530

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Steel Will Gekko 1530

Bericht door maartieboy »

Hallo iedereen,

Mijn review van de Steel will Gekko 1530 staat online bij Knivesandtools.com.
Voor mij, als liefhebber van simpele messen heeft de Steel Will Gekko 1530 met zijn unieke (niet simpele) design mij toch positief weten te verassen.
Ik heb mijn review geprobeerd gangbaar te maken voor mensen die nog (vrij)onbekend zijn met messen

Lees hier mijn uitgebreide review:
http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/stee ... review.htm

Als jullie tips of ideeën hebben voor een volgend review hoor ik het graag!

Binnenkort zal ook een review van de F1 Pro online komen.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Steel Will Gekko 1530

Bericht door Trailtraveller »

Leuk review. In ieder geval een echte test meegedaan en netjes op onderdelen beoordeeld.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Steel Will Gekko 1530

Bericht door Alder »

Ha Maarten, mooi dat je daar je uitgebreide review kon geven, lekker bezig!


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Steel Will Gekko 1530

Bericht door Roely »

Nou in elk geval een uitgebreid stuk.
Ik vond deze wel grappig, bij een mes van 230 euro ;
Het mes zelf wordt zeer scherp geleverd wat prettig is voor mensen die zelf niet kunnen slijpen. I

Als tip : ik hou van cijfertjes, dus ik mis de specificaties lengte/gewicht/slijphoek.

Opvallend is wel dat je zowel de scherpte van de fabriekssnede beoordeeld met een 8.5 als wel je eigen scherpte met je custom snede na een half uur werk. ook met een 8.5 dus.
In een adem met :Het mes is geslepen tot 8.000 grit en daarna gepolijst door te stroppen over leer met een compound van 12.000 grit. Dit in combinatie met een vrij dun lemmet geeft als resultaat een snede die de haren van je arm laat springen


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Steel Will Gekko 1530

Bericht door maartieboy »

Roely schreef:Nou in elk geval een uitgebreid stuk.
Ik vond deze wel grappig, bij een mes van 230 euro ;
Het mes zelf wordt zeer scherp geleverd wat prettig is voor mensen die zelf niet kunnen slijpen. I

Als tip : ik hou van cijfertjes, dus ik mis de specificaties lengte/gewicht/slijphoek.

Opvallend is wel dat je zowel de scherpte van de fabriekssnede beoordeeld met een 8.5 als wel je eigen scherpte met je custom snede na een half uur werk. ook met een 8.5 dus.
In een adem met :Het mes is geslepen tot 8.000 grit en daarna gepolijst door te stroppen over leer met een compound van 12.000 grit. Dit in combinatie met een vrij dun lemmet geeft als resultaat een snede die de haren van je arm laat springen
Hey Roely,

Bedankt voor je tip!
Er zijn altijd mensen die hele dure messen kopen en zelf niet kunnen slijpen. Om je mes dan de eerste dag gelijk naar de slijperij te brengen is dan niet leuk. Natuurlijk zou elk mes gewoon loeischerp bij de maker vandaan moeten kopen.
Ik heb alle specificaties erbij gezet alleen deze heeft knives and tools er weer uitgehaald (waarschijnlijk omdat deze bij de product specificaties ook staan). De hoek benoemen vind ik zelf wel interessant wellicht iets om mee te nemen de volgende keer. Ik heb hier weinig aandacht aan besteed omdat ik het mes praktisch de eerste dag zelf geslepen had haha.

Wat je zegt over het cijfer voor af-fabriek en na het slijpen lijkt inderdaad wat krom. Deze heb ik in mijn laatste review van de F1pro ook samengevoegd in een totaalplaatje. Voor mij is het cijfer duidelijk maak kan inderdaad verwarrend zijn voor lezers. Ik denk in schalen waarin fabrieksscherpte in een hele andere schaal zit. vanuit de fabriek ben ik al onder de indruk als een mes überhaupt haartjes kan scheren. Na het zelf slijpen van een mes heb ik weer totaal andere verwachtingen en kijk ik naar hoe 'fijn' de snede te slijpen is en hoe scherp hij dan is. In dit geval ben ik een stuk minder snel tevreden met scherpte. Al met al inderdaad een vrij onduidelijk verhaal haha. Dat zie ik nu ook beter thanks!


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Steel Will Gekko 1530

Bericht door Roely »

@ Maarten, graag gedaan.
Commentaar leveren ben ik altijd goed in >:D
Ik volg jou zijdelings al 3.5 jaar en ben trots op je ontwikkeling. dat zeker wel!
En ergens scores of punten voor geven is altijd een beetje onduidelijk voor derden, want wat is het referent daarvoor.
Je zou ergens een link moeten kunnen plaatsen naar andere reviews van jou. Was dit het tweede onsite review voor knives and tools ?

Tot slot: ik denk altijd maar dat als iemand voor privé gebruik een mes koopt boven een bepaald bedrag ( zeker 200 euro) dat men dan ook wel enigszins dat mes zelf zou moeten kunnen slijpen. Ik bedoel dan iets van een bruikbare snede. En ben persoonlijk van mening dat je anders niet zo'n mes zou moet kopen.
Los van het feit dat slijpen op zichzelf een kunst is. Maar vrij vergemakkelijkt is met de huidige slijpsystemen.
Maarja dat zal mijn opvoeding wel zijn geweest.
Als je twee linker handen hebt moet je geen professioneel gereedschap kopen !
Als je beginnend chauffeur bent geen sportwagen enz.


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Steel Will Gekko 1530

Bericht door maartieboy »

Roely schreef:@ Maarten, graag gedaan.
Commentaar leveren ben ik altijd goed in >:D
Ik volg jou zijdelings al 3.5 jaar en ben trots op je ontwikkeling. dat zeker wel!
Haha bedankt! Dit is eigenlijk mijn 3e review (2e staat er nog niet online wegens tijdsgebrek aan hun kant). Ik heb in totaal al 4 reviews gemaakt waarvan er dus nu 2 online staan.

Ik ben het verder helemaal met je eens hoor dat als je iets duurs koopt er ook mee om moet kunnen gaan. Alleen dit is niet voor iedereen de regel in de praktijk haha.


Plaats reactie