Olight S2A Baton (2xAA) Review

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
kj2kj2
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 sep 2012, 16:43
Locatie: Gelderland

Olight S2A Baton (2xAA) Review

Bericht door kj2kj2 »

Er is een nieuwe dubbel AA-batterij zaklamp op de markt van Olight, de S2A. De S2A is de opvolger van de reeks dubbel AA zaklampen van Olight, in de S-serie lijn. De S2A heeft nieuwe kenmerken die Olight doorvoerd aan haar producten. De blauw gecoaten bezel en ring rondom de schakelaar, zorgt er voor dat het zichtbaar een Olight lamp is. Verder heeft de S2A een Cree XM-L2 led, een TIR lens en komt hij in de kleuren; zwart, geel, blauw en grijs. De laatst genoemde drie kleuren hebben ook een GITD (Glow In The Dark) eigenschap. Zeer handig als de lamp zoekt in het donker!
Werkende op twee AA batterijen, heeft de S2A een maximale output van 550 lumens.

Afbeelding

Eigenschappen:

- Maakt gebruik van een Cree XM-L2 led
- Werkt op twee AA batterijen (lithium AA batterijen meegeleverd)
- Silicone body-sleeve voor optimale gip
- 6061-T6 aluminium met type III anodizering
- Temperatuur bescherming. Hoogste stand werkt voor 3 minuten, om daarna geleidelijk terug te stappen. Wanneer afgekoeld is Turbo weer beschikbaar
- Ingebouwde timer van 3 en 9 minuten
- IPX8 waterbestendig

De S2A wordt geleverd met een handleiding, polskoort en 2x AA lithium (L91) batterijen. Een deep-carry clip zit al op de lamp.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Bediening van de S2A werkt via de knop aan de zijkant van de lamp. Druk op de knop om de lamp Aan en Uit te zetten. Houdt deze ingedrukt om de Moonlight mode van 0.5 lumens te activeren, houdt daarna de knop ingedrukt om door de standen heen te lopen. Wanneer je de gewenste stand heb, laat de knop los. Output standen lopen van laag naar hoog: Moonlight > Low > Med > High > Turbo > Low > Med > High > Turbo > Low > ...
De Moonlight stand is alleen beschikbaar wanneer de lamp uit staat, en de knop lang wordt ingedrukt. De S2A komt Aan in de laatst gebruikte stand (behalve Strobe). Turbo is ook beschikbaar als de lamp uit staat. Klikt dan de schakelaar tweemaal. Klik driemaal om de Strobe (10Hz) te activeren.

Met de ingebouwde timer kun je de lamp automatisch uit laten gaan na 3 of 9 minuten. Wanneer de lamp Aan staat, klikt je tweemaal snel op de schakelaar. De lamp knipperd dan 1x (3 minuten) of 2x (9 minuten) om aangeven dat de timer aanstaat.

Afbeelding

Ondanks dat het een tweemaal AA zaklamp is, is de S2A weer licht met een gewicht van 56 gram (zonder batterijen). Dit is zelf zo licht dat hij makkelijk dagelijks mee kan in de broekzak. Met een lengte van 132mm is hij korter dan zijn concurenten.

Afbeelding
(L naar R: Olight AA, Olight S10R, Olight S15, S2A, Surefire E2l-AA)

Afbeelding

Canon 500D: ISO400, 3.2s, f/5.6
Afbeelding

De S2A gaat momenteel vaak mee, wanneer ik de hond uitlaat of even ergens snel licht wil hebben. Omdat de S2A van klein formaat is voor een dubbel AA-lamp, gaat hij makkelijk in een broek- of jaszak. Bovendien is hij krachtig genoeg voor het meeste werk. De bijgeleverde batterijen is een
goede zet van Olight. Zorgt er namelijk voor dat de lamp gelijk te gebruiken is. Jammer genoeg zit er geen magneet in de einddop. Dit was toch wel handig geweest, mocht je beide handen nodig hebben. De rubber cover over de schakelaar ligt vlak met de behuizing wat er voor zorgt dat de lamp niet zomaar aangaat in de broek/jaszak. Nadeel is wel dat de knop wat lastiger te vinden is in het donker. Zelf draai ik de clip naar de linker-kant van de knop, om zo de knop gemakkelijker te vinden. Maar als je in de markt bent voor een compacte lamp met een hoge output, is de Olight S2A zeker het bekijken waard!

Afbeelding

De Olight S2A is voor deze review beschikbaar gesteld door Adola


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Olight S2A Baton (2xAA) Review

Bericht door bourgeois »

Ziet er zonder meer goed uit maar voor mij is de essentiele vraag: Werkt hij ook op huis-tuin-en-keuken AA's of alleen op peperdure lithium exemplaren?


kj2kj2
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 sep 2012, 16:43
Locatie: Gelderland

Re: Olight S2A Baton (2xAA) Review

Bericht door kj2kj2 »

De S2A werkt op alle AA batterijen. Alkaline, oplaadbaar en lithium.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Olight S2A Baton (2xAA) Review

Bericht door Dabberty »

Hey Kevin, na 4 jaar op het forum te zitten, heb je nog nooit een vraag gesteld of beantwoord bushcraft gerelateerd.
Behalve dan over je zaklampjes die je komt "reviewen" / verkopen met plaatjes van de vendor (ben jij de vendor toevallig?).


kj2kj2
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 sep 2012, 16:43
Locatie: Gelderland

Re: Olight S2A Baton (2xAA) Review

Bericht door kj2kj2 »

Dabberty schreef:Hey Kevin, na 4 jaar op het forum te zitten, heb je nog nooit een vraag gesteld of beantwoord bushcraft gerelateerd.
Behalve dan over je zaklampjes die je komt "reviewen" / verkopen met plaatjes van de vendor (ben jij de vendor toevallig?).
Hallo Dabberty. Klopt dat ik inderdaad al een tijdje hier een account heb. Ik review zaklampen voor mijn hobby en deel deze met andere. Voornamelijk op CandlePowerForums maar dat is een Engels-talig forum. De Nederlandsd Olight distributeur heeft mij gevraagd om mijn reviews ook in het Nederlands te plaatsen. Daarnaast schiet ik alle foto's zelf en ben hier ook uren mee bezig, om de lampen er zo goed mogelijk er op te zetten. Ik deel alleen maar en ben hier niet om te verkopen.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Olight S2A Baton (2xAA) Review

Bericht door Dabberty »

Ok, als ik zo brutaal mag zijn, wat krijg je daar nu voor, om op aanvraag van de distribiteur je positieve (heb hier nog geen negatieve gezien) reviews te plaatsen, en die pro uitziende foto's te maken wat veel tijd en energie kost, etc ?


Plaats reactie