muela storm review

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

muela storm review

Bericht door janvanloon »

Muela Storm mes
Het verkoop praatje:
Alle Muela modellen zijn van hoge kwaliteit om tegemoet te komen aan de hoge eisen van serieuze jager en verzamelaar.De Muela messen zijn ontworpen en vervaardigd voor maximale functionaliteit en duurzaamheid, terwijl eveneens de esthetische kwaliteiten behorend bij de naam Muela gewaarborgd blijven.
Het Tactical 'Storm' mes heeft een glad, zwart gecoat RVS lemmet en een zwarte micarta grip. Het ideale mes voor camping, outdoor activiteiten en survival!

Kostprijs ( as adventure ) 105 euro.

Mijn ervaring:
Ik zelf heb dit mes gekocht voor survival doeleinde. De gedachte: duur dus ook goed.
Helaas viel dit natuurlijk de eerste keer buiten dik tegen.
Het handvat heeft de neiging om uit de hand te glippen als je er kracht op het mes zet.
De snede voelde scherp aan ( maar als rookie, ken je het zo nog niet ), maar bleek niet scherp genoeg te zijn om hout te snijden…
Batonnen ermee resulteerde in een opgehaalde duim omdat het mes bleef vastzitten in een stuk knot in het hout. Een grote hap uit het mes gekomen daardoor ( en ook uit de duim). De bovenkant van het mes stonden vol met deuken en blutsen door erop te slaan. En om als schraper te gebruiken bij een vuurstaal is ook al niets of je moet zelf bijslijpen aan het mes.
Terug thuis en een hele lange tijd erna het terug uit de kast gehaald en terug opnieuw geslepen met de hand.
Eerst met een vijl, slijpstenen en dan zacht schuurpapier en dan zo een leren riem…
Zelfde manier mijn enzo trapper gedaan… en raad eens scheermes scherp? De muela is scherp gewoon scherp. Niet speciaal, niet vlijmscherp.
De sheat is helemaal niets. Je moet een dubbele beveiliging maken want anders valt het mes er gewoon uit. De drukknop hapert soms. De sheat op zich is ook veel te dik. Waardoor er een lomp ding aan je riem bengelt.

Tip: niet kopen, geef het geld uit aan een enzo of fallkniven!


zoiets??  ???
Bijlagen
91_big.jpg
91_big.jpg (24.71 KiB) 2635 keer bekeken


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: muela storm review

Bericht door thijmen1 »

haha heb je voto's , waar je ziet dat je em gebruikt :d BEN  benieuwd :)


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: muela storm review

Bericht door janvanloon »

zoiets, ga er morgen ene maken hoe het mes er nu uitziet  ;D
veel meer lak af
Bijlagen
battonge.JPG
battonge.JPG (36.78 KiB) 2618 keer bekeken


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: muela storm review

Bericht door thijmen1 »

ja dankje
vind actie votos altijd wel interesant

jamer dat je geld hebt uit gegeven aan iets wat de moeite niet waard is :(


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: muela storm review

Bericht door maartieboy »

duidelijke review :)
men begon over reviews dat ze persoonlijk zijn.
deels is dat waar. echter zullen de zaken die je beschrijft voor iedereen opgaan.
bedankt :)


Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: muela storm review

Bericht door gamatic »

Nette review, ik heb zelf een Muela en ben er ook niet kapot van. Zeker niet van het hoge Rambo gehalte wat het mes heeft en ik in die periode ambieerde  :-X


thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: muela storm review

Bericht door thijmen1 »

[quote="maartieboy"]
duidelijke review :)
men begon over reviews dat ze persoonlijk zijn.
deels is dat waar. echter zullen de zaken die je beschrijft voor iedereen opgaan.
bedankt :)
[/quote]

Dat is deels waar natuurlijk, iedereen heeft een ander gevoel bij een product
Dus de meningen zulle altijd persoonlijk zijn


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: muela storm review

Bericht door janvanloon »

idd, voor iedereen zal het anders zijn... maar algemeen als ik iets koop zoek ik eerst via google naar reviews.
Daarom vind ik het wel fijn als er iemand zegt die lamp of dat mes was na 1 dag goed gebruik al kapot of stukken aan of dat ding is super... dan heb je al een gedacht ervan...


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
oud deelnemer 4

Re: muela storm review

Bericht door oud deelnemer 4 »

met wat sla jij op dat mes??


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: muela storm review

Bericht door janvanloon »

in dit geval... een handvat van een bijl ( zo een combi ding bijl, zaag en beitel van ergens een ex army uit rusland ding)
Omdat het ding al vol blutsen stond na het batonen met hout...
had ik besloten na het slijpen het mes verder te gebruiken voor en bij zwaarder misbruik.

Beter een oud versleten ding gebruiken dan een nieuw mes ( alhoewel ik die soms ook gebruik )  :-X


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
oud deelnemer 4

Re: muela storm review

Bericht door oud deelnemer 4 »

ok duidelijk, hij heeft dus nie de butsen van dat metalen steeltje opgelopen

ik dacht al....als je daar mee geslagen heb is het nie vreemd dat je mes beschadigd, maar dat was dus al eerder gebeurt...


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: muela storm review

Bericht door janvanloon »

;D ;D


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: muela storm review

Bericht door thijmen1 »

Zou wat zijn he


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: muela storm review

Bericht door rude »

in Belgie verkoopt men deze messen ook in elke 'serieuzere' outdoorzaak. Ik had altijd al vragen bij de vorm en kwaliteiten van het mes. bedankt voor de review!


Plaats reactie