Natuurlijke shelter bouwen als beginner

De mogelijkheid om verschillende onderkomens te bespreken. Een van takken of toch een tent.
Plaats reactie
Svenmijland
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2018, 00:19

Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door Svenmijland »

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het bouwen van een natuurlijke shelter. Ik had een frame van omgevallen sparren waar ik balken van 2 meter van heb gemaakt. Ik wou een lean to maken maar na 3 dagen werk storte de boel in. Heeft er iemand nog tips voor een zo makkelijke mogelijk ruime shelter met mogelijk een fotootje erbij. Alvast bedankt sven.


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door CommonZense »

Dag Sven, een leanto dat inzakt na er drie dagen aan te werken? Dat is flink balen. On the positive side, je hebt nu al je materiaal verzamelt op 1 plek, ideaal om eens opnieuw te beginnen toch? Waarschijnlijk kan je nu iets in 20% van de tijd bouwen omdat je geen materiaal meer hoeft te verzamelen...


Svenmijland
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2018, 00:19

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door Svenmijland »

Goed plan ga komend weekend is terug om te kijken wat ik kan maken. Ik zal wel een foto sturen


Svenmijland
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2018, 00:19

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door Svenmijland »

Zoals beloofd
1519482994720429290971.jpg
1519482994720429290971.jpg (3.64 MiB) 4717 keer bekeken


Svenmijland
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2018, 00:19

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door Svenmijland »

IMG-20180225-WA0004.jpeg
IMG-20180225-WA0004.jpeg (1.37 MiB) 4698 keer bekeken


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door Martin Outdoors »

Goed zat . Wanneer ga je slapen ?


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door Roely »

:D >:D dat lijkt wel een blokhut... Die staat er over twee jaar nog denk ik als dat touw niet wegrot.

Tips gebruik voor de staanders een splitsrnde tak.. V vorm.. Of maak inkeping of plat het draag stuk af.. In ieder geval alles wat helpt dat de ligger niet van de staanders af rolt.
Ik weet niet hoe lang die moet blijven staan, maar ik gebruik nog niet half zo dikke stammen /takken als jij tbv bedekking.
Als het echt ten behoeve van gebruik over maanden is bedoeld. Kun je beter een ander model bouwen, en aan de voorkant wat afsluiten. Jij hebt een permanente versie gebouwd van een soort shelter die je meestal maar voor 1 of twee nachtjes bouwt, dan verder trekt en de volgende dag weer een nieuwe bouwt Stel dat de wind draait heb je er weinig meer aan in ons land van kou en regen.
Het is wel een goede basis om op verder te bouwen.

Maar super mooi gedaan, dat wel


Gebruikersavatar
wiliam
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2017, 09:46

Re: Natuurlijke shelter bouwen als beginner

Bericht door wiliam »

Een heel bos oppoetsen, al het dood hout opruimen, en dan nog geen waterdicht onderkomen hebben,
is waanzin.
Kwam vandaag weer zo een bouwsel tegen waarvan ik dacht, koop een tarp , en je zit droger.
Een natuurlijk onderkomen begint, dacht ik, met de omgeving natuurlijk te behouden.
Maar blijkbaar is dat niet nodig,
want ze overnachten er toch niet.
Aangezien overnachten in het bos ,hier in BE niet is toegestaan,
bouw je geen hut ,die iedereen ziet .
Wie vaak buiten ,in een bos komt, ziet meteen dat er iemand (geweest) is.
Dus als je bouwt, haal je materiaal van verder weg, maar wel met materialen die in dat stuk bos normaal zijn.
Bladeren in een dennenbos en visa versa is not done.
Wie in het voorjaar bladeren rond zijn onderkomen verwijderd voor een dak, valt ook op.
Bouw je met dikke balken , camoufleer ze , want een ronde balkengroep valt ook meteen op.
Bouw ook niet kort langs een pad , en waar mogelijk tussen veel kreupel hout, anders bouw je voor niets.
Andere bij je constructie, geeft meestal, ellende.
Zien dat je constructie een jaar stand houdt, of niet, en waarom wel of niet is heel leerzaam.
En een heel belangrijk punt, laat tegenslagen je niet ontmoedigen.
Slaap desnoods een nacht in je hut, met waterdichte slaapzak en geniet.


Neem jezelf niet te serieus, je hebt 98% Bonobo/Chimpansee DNA..
Plaats reactie