Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

De mogelijkheid om verschillende onderkomens te bespreken. Een van takken of toch een tent.
Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Mismieter »

Ik ben ook benieuwd. Waar ga jullie heen?


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Roely schreef:je vergeet ook te genieten in het heden volgens mij. Lijkt me dat je hartstikke depressief wordt in je tuinstoel in de huiskamer. Het is mens eigen, om zichzelf en de omgeving wat op te sieren.
Ik snap best dat je zoveel mogelijk in geld om wil zetten.. Maar praktisch gezien, als er nog een en ander aan spullen valt te halen en je wil vertrekken, dan haalt de lokale kringloop je huis in een dag leeg. Als er niks meer valt te halen, moet je zelf de leftovers gaan afvoeren. Maar oké, dat terzijde. Het is januari... Wat nu!!
Ha beste @Roely
Je bent ons niet vergeten Tof.
Mijn vrouw telt de dagen af elke dat zegt ze nog zoveel dagen en dan heb ik een form van onafhankelijkheid.
Ja we genieten nog steeds van wat we hebben en kunnen, ons huis is brandschoon, altijd opgeruimd en gezellig omdat het met kleine dingen is opgesmukt, ik zal later wat foto's maken en hier plaatsen.
Eerst hadden we veel spulletjes in het zwart daar zijn we aardig van terug gekomen, de vloerbedekking is nog wel zwart/grijs gemêleerd was lekker licht van gewicht en goedkoop, zwart Tv/stereo meubeltje die hebben we wel verkocht en een bouwpakket van de Ali gekocht en in elkaar gezet, omdat we beu waren van overheersend zwart.

SVB home AOW-pensioen home AOW-pensioen
Wanneer krijgt u AOW
U krijgt AOW vanaf 16-01-2020
Dus van af vandaag nog 8 dagen te gaan, dan zouden we weg kunnen.
Wel ben erg gehecht aan onze stereo, ik krijg nooit meer zo'n goede installatie.
En de goede lattenbodems en goede nieuwe matrassen.

Tja,
Roely schreef: Het is januari... Wat nu!!
Nog steeds geen idee waar heen te gaan, in Nl blijven is een slopende optie voor ons.
Heel fijn dat jullie mee denken.
Laatst gewijzigd door Oude.Wilg op 08 jan 2020, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Roely »

Ow nog 8 dagen voor het grote feest.. ;D
Tof om te horen dat je huis er anders uitziet dan het beeld wat je schetste.
Maar feitelijk nog geen concrete richting uitgestippeld dan. Eerst even vieren en wennen aan het idee van de vrijheid. En dan vertrekken.
En ja een stereo kun je toch overal mee naartoe nemen. Of naartoe verzenden. Je hoeft niet alles achter te laten... Toch.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Tim »

Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.
In Friesland O0


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Hermanusb »

Roely schreef:je vergeet ook te genieten in het heden volgens mij. Lijkt me dat je hartstikke depressief wordt in je tuinstoel in de huiskamer. Het is mens eigen, om zichzelf en de omgeving wat op te sieren.
Ik snap best dat je zoveel mogelijk in geld om wil zetten.. Maar praktisch gezien, als er nog een en ander aan spullen valt te halen en je wil vertrekken, dan haalt de lokale kringloop je huis in een dag leeg. Als er niks meer valt te halen, moet je zelf de leftovers gaan afvoeren. Maar oké, dat terzijde. Het is januari... Wat nu!!
Dat valt anders knap tegen.
Aangezien mijn moeder net overleden is hebben we zo ongeveer elke instantie gebeld om de meubels te laten ophalen.
Vergeet het maar,

Ze willen modern en licht spul.

En ik weet ook weer waarom ik weg wil uit dit schijt land.
Moeders wordt zaterdag begraven, zondat een herdenkings dienst en we hebben al bericht dat het huis maandag middag leeg moet zijn.

Ze zijn hier werkelijk van god los.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Hermanusb schreef:
Roely schreef:je vergeet ook te genieten in het heden volgens mij. Lijkt me dat je hartstikke depressief wordt in je tuinstoel in de huiskamer. Het is mens eigen, om zichzelf en de omgeving wat op te sieren.
Ik snap best dat je zoveel mogelijk in geld om wil zetten.. Maar praktisch gezien, als er nog een en ander aan spullen valt te halen en je wil vertrekken, dan haalt de lokale kringloop je huis in een dag leeg. Als er niks meer valt te halen, moet je zelf de leftovers gaan afvoeren. Maar oké, dat terzijde. Het is januari... Wat nu!!
Dat valt anders knap tegen.
Aangezien mijn moeder net overleden is hebben we zo ongeveer elke instantie gebeld om de meubels te laten ophalen.
Vergeet het maar,

Ze willen modern en licht spul.

En ik weet ook weer waarom ik weg wil uit dit schijt land.
Moeders wordt zaterdag begraven, zondat een herdenkings dienst en we hebben al bericht dat het huis maandag middag leeg moet zijn.

Ze zijn hier werkelijk van god los.
Beste @Hermanusb wat triest man ons medeleven, wat kunnen we voor jou betekenen, goed dat je het hier schrijft.

Waarom wil jij hier weg, laat je dan niet dierbare vrienden, familie achter, wat zou weg gaan een verbetering voor je kunnen zijn, tja weg gaan, waar zou je heen willen, wat vind je daar en zou je daar werk kunnen vinden of ben je ook al een Oude.Wilg die niet meer hoeft we werken.

De spulletjes,
Is er geen voedselbank bij jullie in de buurt daar gaan vast mensen heen die wel wat kunnen gebruiken.
Of jullie als familie nemen het mee naar huis en verkopen het via marktplaats.
Een vierpits gasstel kunnen wij wel overnemen we moeten nu op een gaspotje koken, want de inductiekoopplaat is binnen een jaar kapot, en de vulling kost even €33,- dat is net even teveel als we nog een tijdje geen land vinden waar we naar toe willen.

@Hermanusb houd contact het ons, we zijn er ook voor jou.

Mhg,
De Oude.Wilgen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door ger010 »

Sterkte Hermanusb, zijn slechte tijden zo te horen...

Wellicht een idee om nu geen grote beslissingen te nemen.
Maar een vaste tijd in de toekomst of vanaf datum in de toekomst.

Heel veel sterkte !


Afbeelding
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Hermanusb »

Thanks beide.

Ik doe zelden wat impulsiefs dus dat gebeurd nu ook niet omdat moedes op een hele respectabele leeeftijd ertussenuit piepte.
Wel in bijzijn van familie. Het was mooi moet je maar denken.

Ik vertrek tzt dus met een jaar of wat naar het zuiden van Spanje.
Dat heeft temaken met het feit dat ik gewoon in de winterperiode gewoon wat mooier weer wil hebben.

Overweeg om een eenvoudig huisje te scoren en daar dan in de winter te vertoeven.
Misschien zelfs wel permanent maar op dat gebied is niks zeker.

Nederland is niet meer mijn land ondertussen.
Teveel mensen, en de politieke cultuur begint me steeds meer te irriteren.
Geef het geld maar aan iedereen.
En de werkende mensen liggen krom van het werken maar houden maar weinig over.

Lasten verzwaring op lasten verzwaring want de EU en de vluchtelingen moeten betaald worden,
En wij maar betalen en vooral werken tot 68 jaar.
Vanaf dat moment wil de overheid maar 1 ding.

Dat we dood gaan want we kosten enkel nog maar geld.

Zuid Spanje... vaak net lekkerder weer.
Huizen bijzonder betaalbaar.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Roely »

Hermanusb. Gecondoleerd


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

ger010 schreef:Sterkte Hermanusb, zijn slechte tijden zo te horen...

B dit is een zeer waardevolle tip, voor een ieder: Wellicht een idee om nu geen grote beslissingen te nemen.
Maar een vaste tijd in de toekomst of vanaf datum in de toekomst.

Heel veel sterkte !
Fijn @Hermanusb dat jij je even hebt laten gaan goed van je.
Heel veel sterkte en wijsheid toe gewenst, je ziet aan de reacties wij zijn er ook voor jou.
Weet dat je hier iets heel waardevols kan opbouwen.

Jou bericht: zuiden van Spanje.
Mijn vraag: waarom trekt Spanje meer dan Portugal???


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Roely »

[glow]Nog 1 Dag [/glow]


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Roely »

[glow]Nog 1 Dag [/glow]


Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Hermanusb »

Oude.Wilg schreef:
ger010 schreef:Sterkte Hermanusb, zijn slechte tijden zo te horen...

B dit is een zeer waardevolle tip, voor een ieder: Wellicht een idee om nu geen grote beslissingen te nemen.
Maar een vaste tijd in de toekomst of vanaf datum in de toekomst.

Heel veel sterkte !
Fijn @Hermanusb dat jij je even hebt laten gaan goed van je.
Heel veel sterkte en wijsheid toe gewenst, je ziet aan de reacties wij zijn er ook voor jou.
Weet dat je hier iets heel waardevols kan opbouwen.

Jou bericht: zuiden van Spanje.
Mijn vraag: waarom trekt Spanje meer dan Portugal???
Geen idee.
Zuid spanje regio allicante richting Murcia is heel goed betaalbaar en in de winter periode qua temperatuur best aantrekkelijk.
Heb me nooit verdiept in Portugal.
Wel ken ik iemand die ook in spanje woont maar aan de kant vd oceaan. De hele andere kant wat ik bedacht had.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Hoi beste mensen,

We hebben ons ook verdiept met het oog op Tsjechië om daar eventueel heen te gaan, maar verschillenden hebben gezegt, je moet de taal goed kennen, om daar wat in de gemeenschap geaccepteerd te worden overal moet je in deze taal je woordje doen, en de taal is best heel moeilijk, en dat hebben we het nog niet eens over het lezen en schrijven, dus het moet een land zijn waar talen worden gesproken die wat bekend zijn bij de Nederlander.
Mijn vrouw red zich aardig met Engels, Duits Italiaans Spaans zou ook dan makkelijker voor haar zijn.
Duits Engels is meer iets voor mij, maar ik leer ook redelijk snel.

We houden jullie op de hoogte, en zien uit naar ideeën van jullie.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Mismieter schreef:Ik ben ook benieuwd. Waar ga jullie heen?
Ja beste Mismieter daar zijn we nog niet uit Canada misschien.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie