knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

De mogelijkheid om verschillende onderkomens te bespreken. Een van takken of toch een tent.
Plaats reactie
groenblad
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2019, 15:31

knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door groenblad »

Hallo
Gezien het sluiten van de lavvu tent aan de binnenzijde een ramp is zat ik te denken om de knopen te vervangen voor een rits.
Nou vraag ik mij af wat voor rits ik aan moet denken.
Moet de rits bijvoorbeeld waterdicht zijn?
De 'trekker' van de rits moet wel 2 trek hendeltjes hebben zodat de tent aan binnen en beide zeide dicht getrokken kan worden.
Tot nu toe ben ik niet zo'n rits die zo'n trekker heeft en ook nog eens waterdicht is tegengekomen.
Wat raden jullie mij aan?
Het erop zetten van de rits zou ik door een zeilmakerij kunnen laten doen maar die hebben niet de goede ritsen.
Iemand ideeen? welke rits goed zou zijn? (graag met link)
Of misschien andere ideeen om de tent op een makkelijkere manier dicht te kunnen maken aan de binnenzijde?

Alvast bedankt voor de reacties.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door Dabberty »

Hoi, in dit topic laat ik een aantal mods zien op mijn poolse lavvu, inclusief de ritsen.
Ik heb gewone ritsen gebruikt, omdat de lavvu zelf een flap heeft die over de rits heen gaat en dus afdekt.

http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... vu#p195028


groenblad
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2019, 15:31

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door groenblad »

Dabberty schreef:Hoi, in dit topic laat ik een aantal mods zien op mijn poolse lavvu, inclusief de ritsen.
Ik heb gewone ritsen gebruikt, omdat de lavvu zelf een flap heeft die over de rits heen gaat en dus afdekt.

http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... vu#p195028
Bedankt voor je bericht.
is er trouwens een manier of speciale vinger truc waarmee je de tent wel van binnen met de knopen kan sluiten?
er moet toch beetje fatsoenlijke manier voor zijn want anders was het ook niet zo gemaakt lijkt mij.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door Dabberty »

Geen idee, heb nooit aandacht aan de knopem besteed.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door Oude.Wilg »

groenblad schreef:
Dabberty schreef:Hoi, in dit topic laat ik een aantal mods zien op mijn poolse lavvu, inclusief de ritsen.
Ik heb gewone ritsen gebruikt, omdat de lavvu zelf een flap heeft die over de rits heen gaat en dus afdekt.

http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... vu#p195028
Bedankt voor je bericht.
is er trouwens een manier of speciale vinger truc waarmee je de tent wel van binnen met de knopen kan sluiten?
er moet toch beetje fatsoenlijke manier voor zijn want anders was het ook niet zo gemaakt lijkt mij.
Hoi @groenblad,
Welkom op het forum, het zou mooi zijn als je wat over je zelf zou vertellen, en wat je graag vind op het forum, en hoe je het hebt gevonden.
Als je het leuk vind kan het hier doen: http://forum.bushcraftnederland.nl/viewforum.php?f=5
Tevens schept het een band.
Ik hopen dat je vind wat bij je past.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
groenblad
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2019, 15:31

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door groenblad »

Dabberty schreef:Geen idee, heb nooit aandacht aan de knopem besteed.
Weet u trouwens wat het nut is van de flappen aan de binnenkant van de tent? (hoofd hoogte)
ik heb me kapot zitten prakkiseren maar kom er niet uit.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door Dabberty »

Die eens een fotootje linken, kan me even niet herinderen welke je bedoeld


Tolo
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2019, 15:14

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door Tolo »

groenblad schreef:
Dabberty schreef:Geen idee, heb nooit aandacht aan de knopem besteed.
Weet u trouwens wat het nut is van de flappen aan de binnenkant van de tent? (hoofd hoogte)
ik heb me kapot zitten prakkiseren maar kom er niet uit.
Die flappen zijn bedoeld om warmte binnen te houden als je die flappen naar beneden doet en de opening ervoor open. Bij bijvoorbeeld het gebruik van een kachel blijft de warmte boven en koude beneden.

Gr.
Tolo


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: knopen vervangen voor rits in lavvu tent. Wat voor rits?

Bericht door Oude.Wilg »

Tolo schreef:
groenblad schreef:
Dabberty schreef:Geen idee, heb nooit aandacht aan de knopem besteed.
Weet u trouwens wat het nut is van de flappen aan de binnenkant van de tent? (hoofd hoogte)
ik heb me kapot zitten prakkiseren maar kom er niet uit.
Die flappen zijn bedoeld om warmte binnen te houden als je die flappen naar beneden doet en de opening ervoor open. Bij bijvoorbeeld het gebruik van een kachel blijft de warmte boven en koude beneden.

Gr.
Tolo
Welkom @Tolo mag ik je hier voor uitnodigen: http://forum.bushcraftnederland.nl/viewforum.php?f=5
Het schept meteen een band, heb je vragen stel ze gerust, fijn dat je je bij ons geeft aangesloten.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie