Betrouwbaarheid waterfilter

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Gebruikersavatar
IdB
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 apr 2016, 13:18
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid waterfilter

Bericht door IdB »

Hier een goede video met alles over verschillende bacterien en welke water filters je voor welke bacterien nodig hebt. Welke te gebruiken, welke niet en waar op te letten.

https://www.youtube.com/watch?v=Ur75grGxA64


Only when the last tree has been cut down, people will realize we can't breathe money.
Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid waterfilter

Bericht door Rolf »

Mijn idee voor de actieve kool toevoeging aan de Sawyer/CarePlus was vooral voor het drinkbaar maken van Biesboschwater in verband met mogelijke chemische verontreiniging en het verwijderen van eventuele storende smaken (chloorsmaak in bepaalde landen).

Losse kool in een fles aan de Sawyer zal inderdaad gerommel worden. Ik heb al gezocht naar pasklare zelfknutseloplossingen, maar bij toeval stuitte ik op een inline filter van GravityWorks. Dat kan mooi aan de Sawyer met het slangetje en is lekker compact en betaalbaar.

Edit: shit, suf! Eerder kon ik het filmpje niet zien. Nu wel bekeken, en het is dus de oplossing die ik net aandraag... Tim, bedankt!


Plaats reactie