DO, Goulashketel of Vis kookpan?

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Redblockman
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:25

Re: DO, Goulashketel of Vis kookpan?

Bericht door Redblockman »

Van het voorjaar met een groepje weggeweest, we hadden chili/bonenprut uit de DO voor 5 volwassenen en een paar kinderen tot 4 jaar. De overvolle DO was leeg na de maaltijd, de meeste rijst die ik erbij had gekookt in mijn 2L billy was ook verdampt.

Als het lichter en of goedkoper moest zijn dan zou ik opteren voor een Goulashketel. Met een beetje goed zoeken zijn deze voor een paar tientjes met deksel nieuw te halen.
Alles stoof of soep of dergelijke kan heel goed uit een goulashketel lijkt me zo. Een stevige chili of uiteraard goulash, wel allemaal gerechten die iets wat langer op het vuur moeten pruttelen lijken me geschikt voor deze pan(probeer eens 1 pans pasta gerecht bv).

DO is een heel mooi stuk gereedschap, maar imho niet zaligmakend voor het buiten koken. Heel geschikt om te bakken, zowel koekenpan stijl of als oven. Stoofjes gaan ook perfect, of soep. Maar deze veelzijdigheid heeft z'n prijs op meerdere vlakken, een DO is een wat grotere investering, een DO is aardig zwaarder als een dunne plaatstalen pan en een DO vergt een zekere mate van zorg! Je moet een een mooi laagje er in kweken en deze ook onderhouden.


Plaats reactie