chaga

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
thijsschetters
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 sep 2013, 12:53

Re: chaga

Bericht door thijsschetters »

Moet chaga per se eerst gedroogd worden voor je er thee van zet? Of kan je meteen in het bos een kopje zetten?


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: chaga

Bericht door jaspertimm »

Gelijk in het bos een kopje thee zetten. Heerlijk!

Je moet het wel drogen om het als tondel te kunnen gebruiken natuurlijk ;)


thijsschetters
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 sep 2013, 12:53

Re: chaga

Bericht door thijsschetters »

tof! ga er toch eens iets beter naar zoeken.... :)


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: chaga

Bericht door herman744 »

Ik kwam gisteren nog een aardig brokje tegen. Met het mes wat los materiaal afgestoken, daarna met een beugelzaag deels ingezaagd en uiteindelijk met de aks eraf geslagen. Groeide samen met een burl. Helft laten zitten. Zat 200 meter van de plaats waar ik met Jos de chaga had geoogst.
Bijlagen
DSCN2683.JPG
DSCN2683.JPG (202.23 KiB) 2968 keer bekeken
DSCN2678.JPG
DSCN2678.JPG (277.67 KiB) 2967 keer bekeken


Gerbenvink
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 okt 2013, 20:24

Re: chaga

Bericht door Gerbenvink »

WoW dat is veel!


tzrfreak
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:28

Re: chaga

Bericht door tzrfreak »

heb het echt nog nooit gevonden of gedronken, hoop dat er iemand is die het mee wilt nemen op het bc weekend, wil het wel eens proberen zoon kopje thee :D


"Denk alleer gij doende zijt doende denk dan nog"
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: chaga

Bericht door J@siu »

Slowww Herman ...das een beste brok !!  :D jij heb ook altijd weer een stukkie geluk bij je ... haha  8-)


"Dont copy me, by yourself"
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: chaga

Bericht door oud deelnemer 4 »

Herman wederom een mooie vondst... en nu hup lekker aan de thee  ;D


bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

Re: chaga

Bericht door bambix »

Ik zie ze op de Vughtse hei regelmatig aan de bomen maar heb me laten vertellen dat het een beschermt iets is waar ik dus braaf van afblijf als ik het neit specifiek nofig heb, Mn vriendin wist wel te vertellen dat het ook medicinaal aardig wat in de pap te brokkelen heeft.
Reacties?


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: chaga

Bericht door CommonZense »

Oogsten op andermans terrein valt onder stroperij:
c/p: Wetboek van Strafrecht Artikel 314
1. Hij die, zonder geweld of bedreiging met geweld tegen personen, geheel of ten dele aan een ander toebehorende klei, bagger, ongesneden veen, zand, aarde, grind, puin, mestspeciën, zoden, plaggen, heide, helm, wier, riet, biezen, mos, onbewerkt en niet vervoerd hak- of sprokkelhout, ongeplukte of afgevallen boomvruchten of bladeren, te veld staand gras of te veld staande of na de oogst achtergebleven veldvruchten wegneemt, met het oogmerk om zich die voorwerpen wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan stroperij, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.

Geldt dus ook voor frambozen, bramen, brandhout en burls... kortom er wordt flink gedoogd. Maar wanneer de pet van de desbetreffende autoriteit niet in de juiste richting staat ben je de klos.

Chaga wordt vaak aangedragen als middel tegen celwoekering, lees: kanker. Plus nog een heleboel meer.
Als je er een keer op googled wordt je overspoelt met waar het allemaal wel niet voor goed voor zou zijn.
Ik heb vorig jaar op een event over rauw eten/dieet gesproken met iemand (die zich verkocht als sjamaan) en hij vroeg heel flinke prijzen. Online is het niet anders. Letterlijk en figuurlijk een gouden handel voor veel mensen. Goed dus als je het zelf kan oogsten...
Laatst gewijzigd door CommonZense op 28 jan 2015, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: chaga

Bericht door jenniskens »

[quote="CommonZense"]
Oogsten op andermans terrein valt onder stroperij:
[/quote]

Alleen als je gepakt wordt toch.  ;D
En daar waar ik het vind zijn het bossen van gemeente of provincie, welnu ik ben inwoner daar van en dus deels eigenaar.  #025#


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: chaga

Bericht door CommonZense »

[quote="jenniskens"]Alleen als je gepakt wordt toch.  ;D En daar waar ik het vind zijn het bossen van gemeente of provincie, welnu ik ben inwoner daar van en dus deels eigenaar.  #025# [/quote]
#025#  Goed bekeken


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: chaga

Bericht door eric »

Dat is inderdaad een goeie, die onthoud ik!  ;D


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Plaats reactie