Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Johan »

Beste mensen ik kan aan zo veel ganzen komen als ik maar wil maar ik heb het probleem dat ik niet voldoende ruimte in mijn vriezer heb. En het probleem is dat ik ze ASAP moet halen en ik ze nooit allemaal in een keer kan verwerken.
Mocht je vriesruimte over hebben laat het me weten dan kunnen we kijken of we elkaar kunnen helpen. Als ik wat van mijn ganzen in jou vriezer mag opslaan dan mag je van mij ook zelf wat gans houden.
Ik wil je ook als tegen prestatie leren hoe je zo een heel dier tot iets lekkers op tafel omtovert.

Het liefst in de omgeving van Amsterdam maar een stukje reiden voor mijn ganzen opslag vind ik ook geen probleem.

Als ik genoeg ganzen kan opslaan ga ik misschien ook wel een leuke workshop geven op het aankomende BC weekeind.

"van schade wild tot lekkernij"

Groet Johan


johanna25
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2015, 14:37

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door johanna25 »

Lege vrieskist staat tot je beschikking


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door b2b »

Ik heb al gereageerd via pm maar hier alsnog, twee bakken in de diepvries voor gans ter beschikking.
gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Johan »

Ik ga morgen ochtend de eerste lading ganzen ophalen.
Die kan ik direct door zetten naar verschillende vriezers. Volgende week zit ik een beetje krap in mijn tijd en de week daarop ga ik lekker een paar weken naar zweden.Dus ik zal iedereen die een PM gestuurd heeft even contacten om te overleggen of en wanneer we volgende week iets kunnen afspreken.


Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Johan »

Ik heb een afgelopen vrijdag flinke lading ganzen opgehaald.
Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was over de kwaliteit van de gansjes.
Ze waren heel erg jong. Ik wou borsten en poten uitsnijden.
Dat met die borsten werd een probleem omdat er helemaal nog geen vlees op de ribbenkast zat. De poten waren wel mals.
Ik heb de ganzen die ik opgehaald heb allemaal onder kunnen brengen. Ik ga na mijn vakantie die aan het eind van de week begint en drie weken duurt wel eens vragen of ik aan nog meer ganzen kan komen.
Zal helaas wel een ander prijskaartje aan zitten denk ik omdat het dan waarschijnlijk niet meer om de vergaste Schiphol ganzen zal gaan. Dat vergassen doen ze alleen als de ganzen in de rui zijn. ( of nog te jong om goed te kunnen vliegen blijkbaar).


johanna25
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2015, 14:37

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door johanna25 »

Je kan het van twee kanten bekijken Johan, de boutjes zijn van een ongekend goede kwaliteit als je van het moment geniet zou je kunnen zeggen dat je beslag heb weten te leggen op de beste boutjes die je ooit op het gebied van ganzen te pakken zou kunnen krijgen
Ik heb ze allemaal ff voor je geslacht en ze liggen te wachten tot ze een heerlijke duik in je koekenpannetje kunnen maken haha

Groeten


Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Johan »

Lekker zijn ze zeker dat is waar.
maar stiekem had ik de hoop op mooie borst file die we in het bos efen snel zouden kunnen grillen. Dat zit er helaas niet in.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Waidmann »

Die combi ga je nooit krijgen Johan, de grotere borstfiles zijn bijna altijd van oudere dieren en die zijn taai als je ze maar kort grilled. Voor slowcookers/rook ovens zijn ze wel ideaal! Althans dat is mijn ervaring/smaak.

Fijn om te lezen dat je plek voor de ganzen hebt gevonden!


johanna25
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2015, 14:37

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door johanna25 »

Onderschat mijn machinerie niet ik krijg ze zo goed datv3minuten aan iedere kant volstaat


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Waidmann »

Dat is netjes! Moet je me toch eens leren dan :D


johanna25
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2015, 14:37

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door johanna25 »

Uitnodiging is via PB verstuurd.


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door b2b »

Hoi Bob,

Misschien is hier een workshop(je) van te maken zodat anderen van het forum dit ook kunnen leren?

Reactie kan via pb kan hoor.

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
johanna25
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2015, 14:37

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door johanna25 »

Leuk idee Cees, een grooooote MAAR, dat betekend langzaam werken met vlees en daar is de huidige temperatuur niet geschikt voor. In het najaar lijkt me een leuke uitdaging.
Na het slachten pannetjes Gereed zetten en smikkelen maar


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door Trailtraveller »

Mwah... ik denk dat dit nogal meevalt, gewoon in de schaduw leggen, afschermen van vliegen en binnen 4 uurtjes moet lukken toch ?


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
johanna25
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2015, 14:37

Re: Gratis ganzen voor gratis plek in je vriezer.

Bericht door johanna25 »

Mijn standaard voor het bewerken van vlees ligt hoger, ik houd van netjes en veilig, maar het staat een ander natuurlijk vrij om een sessie slachten en bewerken te geven ik denk alleen dat je dan al in een koele geconditioneerde ruimte moet zijn en niet in een doorsnee schuur zoals bij mij.
Bovendien heeft Johan in het begin van dit topic aangegeven dat hij een en ander uit wil leggen, na zijn vakantie maar eens informeren wat de mogelijkheden zijn.
Laatst gewijzigd door johanna25 op 06 jul 2015, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie