Forellen.

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Plaats reactie
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Forellen.

Bericht door herman744 »

Vanmiddag nog eens geprobeerd wat forel te vangen. Zwager 6 ikzelf twee. Rechtse twee op de foto zijn inmiddels de barbecue en mijn slokdarm gepasseerd.
Bijlagen
DSCN5106.JPG


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Forellen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

Herman... vandaag tijdens de wandeling ook nog forellen gezien, beetje slechte foto maar nog toch nog net te zien....
Bijlagen
Knipsel.JPG


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Forellen.

Bericht door MichelVH »

Heerlijk? Waar leven die? Ik wil ze ook graag vangen, maar ik weet niet waar te zoeken...


Vollgas Voraus!
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Forellen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

In zuid Limburg in diverse beken !!!


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Forellen.

Bericht door janvanloon »

;D Meestal vind je ze terug in water..........


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Forellen.

Bericht door herman744 »

Ik vond ze in een forellenvijver. De Uitkomst in Vortum Mullem. Heb in,  ik meen , 1980 na een zomeroverstroming van de Maas een forel gevangen. Later bleek dat een forellenkwekerij in Arcen overstroomd was, waardoor de vissen konden ontsnappen.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Forellen.

Bericht door MichelVH »

Ow, ik bedoelde eigenlijk in het wild, maar blijkbaar leven die hier dus niet wild?


Vollgas Voraus!
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Forellen.

Bericht door herman744 »

Scono

Zoals OakleafNL schreef, in diverse beekjes in Zuid Limburg komen ze wel voor. Ze leven liefst in koel, zuurstofrijk water (snel)stromend en helder.


Gebruikersavatar
oldiesfool1
Berichten: 497
Lid geworden op: 24 dec 2010, 19:57
Locatie: Rosmeer België

Re: Forellen.

Bericht door oldiesfool1 »

Zelfs in Zuid Limburg moet je op veel plaatsen van geluk spreken als je forel vangt, ik weet tot er op de Voer zitten kortbij Eijsden maar die worden uitgezet door de plaatselijke visvereniging of ontsnappen uit de kwekerij in Voeren. Ik vis regelmatig op de Ourthe in Houffalize, max toegestane aantal per dag is 3 stuks. En naast je Waalse gewest vergunning van 17€ moet je ook nog een lokale vergunning hebben die 65€ kost per seizoen. Een van de in Nederland bekendste visvijvers in de Ardennen is de vijver van La Grange in Achouffe, verplicht meenemen wat je vangt aan 10€ per kilo maar let op de meeste forellen die op deze vijver zitten wegen per stuk 0,8 tot 1,2 kilo. Ik heb al veel vissers zien weggaan met meer dan een kater van het Kabouterbier.


see you in the woods, mostly in Belgium, Leo.
"Elke wijze uil begon als uilskuiken"
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
Afbeelding
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... 92812ed660
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Forellen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

IJzerbeek, Selzelbeek, Geul en Gulp allemaal beekjes waar de forel in voor komt al is het dan niet op de gehele lengte van die beken maar in de wat bochtigere stukken in de diepe delen daar zit ie...natuurlijk niet in die hoeveelheden als in de forellen vijvers en beken waar de forel zit als ontsnappings-kunstenaar.
maar wie wil vangen die gaat beter naar een kwekerij-vijver !


Plaats reactie