water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Plaats reactie
Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door Jeof »

kwam dit tegen, en zelfvullende waterfles O0 ! Nooit meer water meenemen!

http://fontus.at/

nog niet te koop volgens mij, maar ze zijn bezig met een crowdfunding campagne, wel een revolutionaire manier om jezelf van water te voorzien.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door madman73 »

Grappig, vraag me af hoe snel je een litertje hebt verzameld. Zal sterk afhangen van locatie en jaargetijde.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ik denk dat als de lucht erg droog is, dus daar waar je graag water zou hebben, dat je die fles ook dan niet gevuld krijgt.
en daar waar een hoge luchtvochtigheid heerst kan ik het ook wel zonder die fles af.

had vandaag trouwens ook gratis water uit de lucht bij daglicht, dat heet gewoon regen ;D

maar voor iemand die lekker de nacht door snurkt en 's morgens zijn fles gevuld wil zien zonder daarvoor iets te moeten doen is dit wellicht een oplossing.


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door CommonZense »

Het idee is leuk, maar de hygiëne van die koelribben? Ook vraag ik me af wat de kwaliteit van het water is. En of je dit zomaar overal kan toepassen...


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door madman73 »

oakleafNL schreef: maar voor iemand die lekker de nacht door snurkt en 's morgens zijn fles gevuld wil zien zonder daarvoor iets te moeten doen is dit wellicht een oplossing.
Eeeuh, werkt op zonne-energie :D


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door oud deelnemer 4 »

madman73 schreef:
oakleafNL schreef: maar voor iemand die lekker de nacht door snurkt en 's morgens zijn fles gevuld wil zien zonder daarvoor iets te moeten doen is dit wellicht een oplossing.
Eeeuh, werkt op zonne-energie :D

OOOOEPS FOUTJE BEDANKT :o


Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door Jeof »

moet overal kunnen, er is altijd water in de lucht, de vraag is alleen hoeveel. Uiteraard werkt dit in sommige gebieden beter/sneller dan in andere.
ik vraag me alleen af of je nu eigenlijk gedestilleerd/gedemineraliseerd water aan het drinken bent, in dat geval is het niet zo goed voor je lichaam. wellicht is dit op te lossen door zelf extra zout(en) in te nemen.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door Tim »

Jeof schreef:gedestilleerd/gedemineraliseerd water aan het drinken bent, in dat geval is het niet zo goed voor je lichaam. wellicht is dit op te lossen door zelf extra zout(en) in te nemen.
Volgens mij maakt het niet veel uit welke van de 2 het is, gedistilleerd is nog iets zuiverder water. Je zult idd extra zout(en) moeten innemen. Of je eigen urine :P

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door Jeof »

mr grylls is gonna love this ;-)


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door bourgeois »

Nou, volgens mij ga je van een paar dagen gedestilleerd water drinken echt niet dood. Het lichaam heft voldoende reserves op het gebied van mineralen e.d. Laat het je lichaam langzaam vergiftigen door het drinken van urine maar aan dhr. Grylls over.


Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door Jeof »

toch maar even opgezocht:

bron: Wikipedia:

"Er wordt vaak beweerd dat het drinken van gedemineraliseerd of gedestilleerd water erg gevaarlijk is, omdat het de lichaamseigen osmotische processen zou aantasten. In zijn algemeenheid is dat niet waar. Ook niet waar is dat het drinken van (niet verontreinigd!) zeewater zeer schadelijk is. Als gedestilleerd water, demiwater of zeewater de enige bron van water vormt, dan wordt de situatie anders. De eerste twee brengen vrijwel geen zouten mee, terwijl de nieren wel urine — met zouten — uitscheiden. Zeewater brengt een veel te grote hoeveelheid zouten mee. Het lichaam kan de zouten alleen ten koste van water — urine — lozen. Zeewater drinken komt dus neer op meer urineverlies, dan dat men water kan opnemen uit zeewater en is dus niet zo slim, zelfs niet wanneer er geen ander water ter beschikking is"


Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2016, 13:45

Re: water uit de lucht halen, nooit meer water meenemen

Bericht door Ernst »

Ik heb eens een documentaire over militaire onderzeeboten gezien. Daar gaven ze aan dat gedistilleerd water na langere tijd drinken ernstige schade aanbrengt. Hoe lang dit precies is zeiden ze er niet bij. Om dit op te lossen voegen ze mineralen toe aan het water.


Plaats reactie