Roestvrijstaal pannetje als deksel?

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Vrijbuitert

Re: Roestvrijstaal pannetje als deksel?

Bericht door Vrijbuitert »

Scono! schreef:
Vrijbuitert schreef:
Scono! schreef:
Als je je bordje net als deksel hebt gebruikt is ie als het goed is loeiheet, ik weet niet of dat praktisch is?
Ja, dat is zeker praktisch. Want als het bord loeiheet is, dan blijft je eten ook langer warm.
Als ie net uit het vuur komt is ie te heet om vast te houden denk ik. En sowieso bunker je wel door als je de hele dag door het bos hebt zitten banjeren, dus je zit waarschijnlijk niet met een koud bord ;D
Ook eet ik meestal gewoon uit de pan.
Je hoeft dat bord toch niet met je blote handen van het vuur te halen?


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Roestvrijstaal pannetje als deksel?

Bericht door MichelVH »

Vrijbuitert schreef:
Scono! schreef:
Vrijbuitert schreef:Ja, dat is zeker praktisch. Want als het bord loeiheet is, dan blijft je eten ook langer warm.
Als ie net uit het vuur komt is ie te heet om vast te houden denk ik. En sowieso bunker je wel door als je de hele dag door het bos hebt zitten banjeren, dus je zit waarschijnlijk niet met een koud bord ;D
Ook eet ik meestal gewoon uit de pan.
Je hoeft dat bord toch niet met je blote handen van het vuur te halen?
Nee, dat niet. Maar je legt 'm meestal wel op je schoot of je houd 'm vast..


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Roestvrijstaal pannetje als deksel?

Bericht door janvanloon »

Als je billy boven het vuur hangt en je neemt je bord ( als eerste af ) legt het op de grond.
Dan koelt het redelijk snel af. Ondertussen kun je in je pot roeren, want als dat juist hevig gekookt heeft ga je het ook zo niet eten :o
Dus dat moet toch even afkoelen ;D

Trouwens als je geen deksel bij hebt moet je even out the box denken. Ik heb zelf al eens een pannentje gebruikt als deksel. ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=49Eq_StIIRA


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Roestvrijstaal pannetje als deksel?

Bericht door Stovemeister »

HJ schreef:Volgens mij kun je van alles als deksel gebruiken, zelfs een houten plaat.

Maar eerst even een vraagje: Waar kook jij in?
Als we dat weten, komen er misschien wel andere briljante ideeën.

Gr HJ
Het lijkt op deze: https://www.google.nl/search?q=RVS+pan+ ... j_gFeAM%3A maar dan met een hendel eraan en een giettuitje. Ik ben inmiddels bezig met het maken van een deksel van soepblikken.


Plaats reactie