Zebra billy can 16 cm

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Zebra billy can 16 cm

Bericht door Stovemeister »

Hey Bushcrafters,

Ik zit te overwegen om de zebra billy can 16 cm te kopen, omdat mijn wood gas stove erin past (en nog wat andere spulletjes van mijn kook kit), je er makkelijk binnen mee kunt koken en het zeer robuust is. Nu vroeg ik me af of jullie ervaringen hebben met deze pot. Is het praktisch? Hoe zit het met de warmte geleiding? Zijn er betere alternatieven?

Gr


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door MichelVH »

Stovemeister schreef:Hey Bushcrafters,

Ik zit te overwegen om de zebra billy can 16 cm te kopen.
Gr
Doen!
Stovemeister schreef:
je er makkelijk binnen mee kunt koken en het zeer robuust is.

Gr[/quote
Je bedoelt op het gasfornuis? Ja, kan zeker! Heb ik weleens gedaan, gaat prima. Hij is heel robuust.
Stovemeister schreef: Nu vroeg ik me af of jullie ervaringen hebben met deze pot. Is het praktisch? Hoe zit het met de warmte geleiding? Zijn er betere alternatieven?

Gr[/quote
Ja, ik heb er ervaring mee. Alleen goede, zelfs. Het is superpraktisch. Alles is gemaakt op gebruik, niet op mooi zijn. Warmtegeleiding is heel goed, vooral omdat het zo dun staal is. Er zijn denk ik geen betere alternatieven. De 3 liter versie is wel erg groot, denk ik, mijn 2 liter is genoeg voor avondeten voor 2. Misschien is de pan met handvat een optie als je een grote billy can wil.


Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door Stovemeister »

Scono! schreef:
Stovemeister schreef:Hey Bushcrafters,

Ik zit te overwegen om de zebra billy can 16 cm te kopen.
Gr
Doen!
Stovemeister schreef:
je er makkelijk binnen mee kunt koken en het zeer robuust is.

Gr[/quote
Je bedoelt op het gasfornuis? Ja, kan zeker! Heb ik weleens gedaan, gaat prima. Hij is heel robuust.
Stovemeister schreef: Nu vroeg ik me af of jullie ervaringen hebben met deze pot. Is het praktisch? Hoe zit het met de warmte geleiding? Zijn er betere alternatieven?

Gr[/quote
Ja, ik heb er ervaring mee. Alleen goede, zelfs. Het is superpraktisch. Alles is gemaakt op gebruik, niet op mooi zijn. Warmtegeleiding is heel goed, vooral omdat het zo dun staal is. Er zijn denk ik geen betere alternatieven. De 3 liter versie is wel erg groot, denk ik, mijn 2 liter is genoeg voor avondeten voor 2. Misschien is de pan met handvat een optie als je een grote billy can wil.
Tnx! Welke pan met handvat bedoel je? De drie liter is de enige versie waar mijn gas stove in past en op die manier wil ik ruimte besparen. Daarbij zou ik het chill vinden om een skillet erin te proppen. Nog even kijken of dat gaat lukken. Ik had gezien in een filmpje dat je het bordje kunt gebruiken om een eitje in te bakken met behulp van de stoom eronder. Daar ook ervaringen mee?


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door MichelVH »

Stovemeister schreef:
Tnx! Welke pan met handvat bedoel je? De drie liter is de enige versie waar mijn gas stove in past en op die manier wil ik ruimte besparen. Daarbij zou ik het chill vinden om een skillet erin te proppen. Nog even kijken of dat gaat lukken. Ik had gezien in een filmpje dat je het bordje kunt gebruiken om een eitje in te bakken met behulp van de stoom eronder. Daar ook ervaringen mee?
Deze: https://www.bushcraftshop.nl/zebra-bill ... -14cm.html
ik zou persoonlijk een pan niet uitkiezen op hoe je stove erin past, maar dat is verder jouw keus ;-) . Op die manier een eitje bakken heb ik nog nooit gedaan en nu je het zegt... Morgen ga ik op die manier mijn ontbijtje maar eens maken, denk ik :D , ik zal morgen het resultaat posten. Ik denk niet dat het heel moeilijk is. Ik heb voor de rest wel ervaring met bakken in het bordje (wat ik overigens nooit als bordje gebruik), het gaat goed zolang je wel eventjes een goede portie olie erbij doet. Het hoeft nou ook gen frituren te zijn, maar het bakt wel sneller aan dan de antiaanbakpannen die je in je keuken hebt staan.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door MichelVH »

Oei, herrinner me nu dat idee van dat ei pas :-[ . Ik ga het heel binnenkort proberen want ik ben wel reuzebenieuwd :D


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door oud deelnemer 4 »

Scono! schreef:Oei, herrinner me nu dat idee van dat ei pas :-[ . Ik ga het heel binnenkort proberen want ik ben wel reuzebenieuwd :D
het scono
In een van mijn eerste YT filmpjes( It's Spring again (re-edit) wellicht zelfs de allereerste ga ik aan de wandel en verzamel terloops wild edibles. Deze mix ik dan met wat meegebrachte etenswaar en maar er een omeletje van klaargemaakt in een zip-lock zakje in een zebra billycan. Geen afwas en kan niet mislukken. Tussen door maak ik nog een hangmat van lianen van de bosrank. Het koken begint ergens bij minuut 6 van de film maar je mag natuurlijk ook het hele filmpje kijken ;D


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door MichelVH »

oakleafNL schreef:
Scono! schreef:Oei, herrinner me nu dat idee van dat ei pas :-[ . Ik ga het heel binnenkort proberen want ik ben wel reuzebenieuwd :D
het scono
In een van mijn eerste YT filmpjes( It's Spring again (re-edit) wellicht zelfs de allereerste ga ik aan de wandel en verzamel terloops wild edibles. Deze mix ik dan met wat meegebrachte etenswaar en maar er een omeletje van klaargemaakt in een zip-lock zakje in een zebra billycan. Geen afwas en kan niet mislukken. Tussen door maak ik nog een hangmat van lianen van de bosrank. Het koken begint ergens bij minuut 6 van de film maar je mag natuurlijk ook het hele filmpje kijken ;D
Ga m zo even kijken, lijkt me wel een hele slimme techniek. Vind je filmpjes altijd wel leuk. Nog steeds vind ik het tarp-tentje met vloer een van de leukste!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Zebra billy can 16 cm

Bericht door Dabberty »

Ik hem mijn vorige kookpot ook gekozen op afmetingen zodat mojn hobo stove of gasflesje er ook in past, niks mis mee.
Doe beslissing was gemaakt op jarenlange gebruikers ervaring qua hoe spullen makkelijk te verpakken, opslaan tijdens een hike.


Plaats reactie