Mug Cake

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Mug Cake

Bericht door Cobber »

Een kano vriendin kwam een tijdje geleden met een Mugcake aanzetten.
Heel simpel en kwam het nergens tegen hier bij eten en Drinken topic.
YT staat er vol mee met vele recepten......en aangezien iedereen een MUG bij zich heeft......

Ik doe deze aldoor.
1 banaan fijnprakken
1 ei
beetje cacao/chocomelkpoeder
halve mug chocomuesli...of havermout.
Dit allemaal door elkaar roeren en in een bakje/schaaltje of MUG...2 tot 2.5 minuten in de magnetron en klaar
Verder kan je er pindas/ fruit etc doordoen..mogelijkheden genoeg

Anyway nu heb ik het al meerdere keren geprobeerd op de houtstoof...met gebruik van een alcoholbrander.
Eerst in de deksel van mijn titanium kookpot..dit brandde toch te erg aan.
Nu meerdere keren in de RVS koekepan gedaan en gaat al beter al moet je er wel bij blijven...aankoeken is volgens mij niet te voorkomen.

Maar even over YT gespeurd en kwam deze gast tegen...dus een blikje onder de MUG..iemand er ervaring mee???
MUG zelf gebruiken doe ik niet omdat daar mijn thee in gaat en ik deze mugcake wil gaan gebruiken als breakfast.
https://www.youtube.com/watch?v=wc9BlERRGiE


Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Mug Cake

Bericht door johndice »

Ha Cobber!

Deze had ik nog niet gezien! Interessant recept, ik gebruik zelf meestal wel meel in mijn mug brownies. Ik zal dit eens proberen!
Als ik het in een mug op vuur/kolen maak, dan gebruik ik zelf een aluminium muffin liner die ik in mijn cup schuif, zo ontstaat er onder in de cup een indirecte hitte waar je prima mug cakes mee kan maken. Blijft je mug ook mooi schoon van ;)

Groeten,

John


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Mug Cake

Bericht door Trailtraveller »

Cobber schreef:Een kano vriendin kwam een tijdje geleden met een Mugcake aanzetten.
Heel simpel en kwam het nergens tegen hier bij eten en Drinken topic.
YT staat er vol mee met vele recepten......en aangezien iedereen een MUG bij zich heeft......

Ik doe deze aldoor.
1 banaan fijnprakken
1 ei
beetje cacao/chocomelkpoeder
halve mug chocomuesli...of havermout.
Dit allemaal door elkaar roeren en in een bakje/schaaltje of MUG...2 tot 2.5 minuten in de magnetron en klaar
Verder kan je er pindas/ fruit etc doordoen..mogelijkheden genoeg

Anyway nu heb ik het al meerdere keren geprobeerd op de houtstoof...met gebruik van een alcoholbrander.
Eerst in de deksel van mijn titanium kookpot..dit brandde toch te erg aan.
Nu meerdere keren in de RVS koekepan gedaan en gaat al beter al moet je er wel bij blijven...aankoeken is volgens mij niet te voorkomen.

Maar even over YT gespeurd en kwam deze gast tegen...dus een blikje onder de MUG..iemand er ervaring mee???
MUG zelf gebruiken doe ik niet omdat daar mijn thee in gaat en ik deze mugcake wil gaan gebruiken als breakfast.
https://www.youtube.com/watch?v=wc9BlERRGiE
Aluminium is veel beter om in te bakken/koken.

Zie mijn blog:

http://trailtraveller.blogspot.nl/2015/ ... oeken.html


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Mug Cake

Bericht door Cobber »

Inmiddels al weer wat verder geprobeerd.

Eerst een blik op de bushbuddy gezet en daar de mug bovenop...dit brand ook nog aan.
Toen net als in het filmpje een asbak van de action eropgezet. Met daarbovenop het titanium pannetje/deksel.
Ook dit brand nog weer aan.zelfs al in het indirecte hitte.
Zal nu eens de RVSkeokepan bovenop de asbak zetten.....
Een aluminium folie/liner is ook een idee..zal dat eens proberen. al wil ik dit eigenlijk niet meeslepen onderweg. Maar hier eens proberen thuis.

Tjuus Cobber


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Mug Cake

Bericht door Tim »

Cobber,

Ik denk dat de bushbuddy wat teveel vermogen heeft. Wat lager stoken?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie