Biefstuk eten?

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Plaats reactie
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Biefstuk eten?

Bericht door herman744 »

Ik kwam vandaag een prachtig mooie verse biefstukzwam tegen. Laten hangen omdat er maar eentje was. Geen fototoestel bij me. Foto van internet.
Bijlagen
Biefstukzwam.jpg
Biefstukzwam.jpg (458.95 KiB) 2244 keer bekeken


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Biefstuk eten?

Bericht door oud deelnemer 4 »

ik kwam er vorig jaar ook eentje tegen, maar al ver vergaan, bloed druppelde er al uit :o
groeide op een oude eik.


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Biefstuk eten?

Bericht door herman744 »

Jos,

Toen je twee jaar geleden hier was zagen we er ook twee die al te ver heen waren. Deze stond op dezelfde eiken als toen. Er stond ook al een Parasolzwam, die bijna oogstklaar was. Zal morgen of overmorgen wel goed zijn. Die gaat wel mee. Die komen er nog genoeg.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Biefstuk eten?

Bericht door Martin Outdoors »

Ik vind het knap die determinatie van jullie, ik was op vakantie en daar heb ik tijdens een wandeling een paar eetbare zwammen gezien, tenminste die dacht ik te herkennen. terug op de camping mijn boek erbij en toen wist ik het zeker ze zijn eetbaar maar ik heb nog steeds niet het lef om ze te plukken en op te eten zonder dat iemand met meer kennis tegen me zegt , "ja joh kan prima , ga je niet dood aan" ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Biefstuk eten?

Bericht door Dabberty »

In Tsjechie is paddo's zoeken een deel van de cultuur, alle kinderen gaan met ouders / opa's and oma's het bos in in het najaar om ze te plukken.
De mensen met weinig kennis zoals ik komen terug met een mandje vol eenhoorntjesbrood.
De mensen met veel kennis komen terug met mandjes vol met de meest kleurige paddo's en de meest vreemde vormen.
Erg interessant om te zien.

En hier hebben ze een gezegde, ruwweg vertaald zou het zijn: alle paddestoelen zijn minstens 1x eetbaar
(voor de zeurders, das een grap)


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Biefstuk eten?

Bericht door arjuna »

heden ochtend 06.00 uur was ik koffie aan het drinken op het balkon wat ik toen zag was wel grapping er waren paddenstoelen
in het openbaar groen uit de grond opgestegen
Meteen naar beneden ,boek in de hand en de gedachte naar wat ik er mee kon doen voor het avond maaltijd

Ik was snel klaar beide soorten giftig ,jammer

Koen


Plaats reactie