Voedsellijst trektocht excel

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Voedsellijst trektocht excel

Bericht door Alder »

Omdat het altijd leuk en nuttig is om lijstjes te maken, hier mijn voedsellijst voor 2 trektochten, beide voor 2 personen. Handig om te gebruiken als referentie voor wie wil. Ik zal ook het excelbestand uploaden, dan heb je een basis waarin je je eigen dingen kan zetten. Ik heb er wat dingen in verwerkt, zoals dat het aantal kCalorieën uitgerekent wordt per 100 gram of per pakje, en het optellen van kCalorieën en gewicht is wel handig zodat je altijd een overzichtje hebt van hoeveel je meeneemt. Hier de lijst in excel:
Voedsellijst.xlsx
Voedsellijst Alder
(15.6 KiB) 277 keer gedownload
Veel plezier ermee, en als je ideeën of aanvullingen hebt hoor ik het graag.

De eerste trektocht was 2 weken geleden met mijn vrouw, de Pinzgauer Alpen in Oostenrijk, 4,5 dag door de bergen, niet heel veel hoogtemeters, en ook niet heel veel kilometers gemaakt. Tussendoor geen aanvullingen, alleen wat lichte wildpluksnacks zoals bosbessen, duizendblad, veldzuring ed. Ongeveer 2700 kCalorieën per persoon, per dag. We hadden nog wel wat dingen over, en het was voor ons echt voldoende. We zijn niet heel grote eters.
De tweede trektocht is voor volgende week met een vriend, in Noorwegen over de hoogvlakte van Dovrefjell, 8 dagen, gaan we meer kilometers maken.

Afbeelding Oostenrijk, 4,5 dag
Afbeelding Noorwegen, 8 dagen


Plaats reactie