een pan's gerechten.

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
elvenstof
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jul 2013, 11:42

Re: een pan's gerechten.

Bericht door elvenstof »

Lekker simpel recept hier maar erg makkelijk meenemen.

vul een billycan met wat water en gooi er een bouillon blokje bij.
breng het water aan de kook en gooi er wat rijst in.
laat dit +-15 minuten koken en als het goed is zul je eigenlijk niet hoeven af te gieten.(gewoon beetje oefenen tot die verhouding goed is)
Voeg het geheime ingrediënt toe: rozijnen.
het bouillon blokje geeft de rijst wat smaak en de rozijnen die je er op het laatst door roert geven toch wat zoets.

Dit is vooral erg makkelijk mee nemen het neemt amper ruimte in je kunt met gemak 2 van deze maaltijden in bijvoorbeeld een boterham zakje meenemen.(heb zelf een kleine lederen buidel.)

mvg,
-marijn


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: een pan's gerechten.

Bericht door Bennie »

Lijkt me erg lekker. Misschien voor de vissers onder ons nog lekker om er wat vis door te doen.


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: een pan's gerechten.

Bericht door eric »

@ Marijn,

Heb je een foto van die leren buidel?. En hoe heb je die aan de binnenkant behandeld voor het  voedsel? Ik neem aan dat je niet het gekookt voedsel erin doet.
Ben er wel benieuwd naar, heb hier nog wat leer liggen, vandaar.

Lekker recept trouwens, nootjes doen het er ook goed doorheen, krijgt het een iets stevigere bijt van.


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
elvenstof
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jul 2013, 11:42

Re: een pan's gerechten.

Bericht door elvenstof »

Ik heb de buidel gekocht bij Celtic webmerchant. Verder heb ik deze niet behandeld gooi er gewoon een hoop rijst in en een zakje rozijnen en een nog ingepakt bouillon blokje en heb zo een maaltijd.
Buidel:
http://www.celticwebmerchant.com/nl/leren-buidel.html

Wat het recept betreft is het inderdaad heel goed met andere verzamelde of gekochte noten en dergelijke te eten heb het zelf eens op met een Lisdodde scheut er door gesnipperd.


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: een pan's gerechten.

Bericht door eric »

Ok, bedankt voor de link.
Ik zal dit weekend eens proberen er een na te maken. Ik heb nog nubuck leer hier liggen van een oud bankstel.


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Plaats reactie