Dit eet ik niet!

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Dit eet ik niet!

Bericht door madman73 »

Paddo's uit het bos. Puur omdat ik er geen verstand van heb en een klein foutje geote gevolgen heeft. Wat gezondheid betreft ben ik een 'angsthaas'. Ben doorgaans meer berekenend dan impulsief.


Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Dit eet ik niet!

Bericht door Johan »

@ madman73,
Ik heb ook niet echt veel verstand van paddenstoelen uit het bos. Maar een aantal pluk en eet ik toch echt wel heel graag.
Ik heb het idee dat er vreselijk overdreven word over de risico’s  van het eten van paddenstoelen uit het bos.
Heel veel paddenstoelen heten giftig. Maar dat wil nog niet zeggen dat je daar direct dood aan gaat.
Het heet al giftig als je er misselijk van zou kunnen worden of diarree kan krijgen. Of zo als in veel gevallen je er wellicht mooiere kleuren van kan gaan zien >:D. Ik heb daar persoonlijk geen ervaringen mee want ik ben te veel een controle freak om te experimenteren met trippen op paddenstoelen.
Maar wat ik maar zeggen wil is dat je als je er een beetje in verdiept en je neemt genoegen met de paddenstoelen waarvan je na dat je jezelf er een beetje in verdiept hebt je zeker weet dat je geen giftige lookalikes van die soort hebt, je  best wel enkele paddenstoelen veilig uit het bos kunt plukken.


Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: Dit eet ik niet!

Bericht door Karl »

De meeste bushcrafters eten zowat alles wat de natuur aan voedsel heeft te bieden.
Had je die vraag mij vijftien jaar geleden gesteld had ik dit zeker bevestigd maar sindsdien ben ik voor 98% vegetarier of zelfs bijna veganist.
Zuivel blijf ik nl. meestal ook ver van. Niet omdat het niet lekker is of zo maar puur omdat het voor een menselijk lichaam ongezond is. Melk is voor baby's!  ;-)


Karl


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Dit eet ik niet!

Bericht door maartieboy »

ik limiteer mezelf niet op het gebied van eten.
Ik eet dan ook alles maar met maten.


billy
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 dec 2014, 14:47
Locatie: Broekhuizenvorst

Re: Dit eet ik niet!

Bericht door billy »

Insecten! Die zijn om je 's nachts uit je slaap te houden of om plat te slaan. Eventueel bestuiven van planten of om andere insecten op te eten. Niet om mij als voeding te dienen (hoe gezond en voedzaam ze ook mogen zijn). Maar een konijntje is het haasje als ik hem te pakken krijg.  >:D


Plaats reactie