yukon men

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

yukon men

Bericht door remban »

vanaf 23 januari op discovery channel yukon men
Into the Bear's Den | Yukon Men
gr remban


Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: yukon men

Bericht door gamatic »

Ik had deze al voorbij zien komen op discovery, lijkt me interessant :-)


Gebruikersavatar
dandela
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2011, 08:25

Re: yukon men

Bericht door dandela »

even een herinnering vanavond yukon men op discovery


niets zo charmant als een spreuk aan de wand
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: yukon men

Bericht door maartieboy »

ik vind het belachelijk dat mensen betalen voor een dode beer.
Ik zag laatst ook dat ze in amerika op beren jagen met pijl en boog dat is helemaal ziek.
ik heb niks tegen jagen, maar wel tegen trophy hunting of commercieel jagen.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: yukon men

Bericht door Roel »

Hoe denk je dat onze voorouders hun beren dood maakten? We doen dat al tienduizenden jaren met speren en pijl en boog. Alleen de laatste paar honderd jaar ging het wat veiliger met vuurwapens. Veiliger voor de mens dan hè? De beer maakte het niet uit, die ging er aan...


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: yukon men

Bericht door Robbe »

Beetje laffe hobby...winterslaperig beertje afknallen.
Je kan net zo goed een handgranaat in dat hol gooien.
En leven deze heren van berenvlees en hebben ze de vacht nodig voor kleding ?
Ik zie de link met onze voorouders niet zo...


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: yukon men

Bericht door maartieboy »

[quote="Roel"]
Hoe denk je dat onze voorouders hun beren dood maakten? We doen dat al tienduizenden jaren met speren en pijl en boog. Alleen de laatste paar honderd jaar ging het wat veiliger met vuurwapens. Veiliger voor de mens dan hè? De beer maakte het niet uit, die ging er aan...
[/quote]

alleen vroeger had het een reden


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: yukon men

Bericht door Roel »

Hee, ik verdedig dit soort praktijken niet hoor, dit heeft weinig van doen  met jacht, ik wil alleen even een beetje de dingen in perspectief plaatsen... Vroeger deed de edelman het met zijn gevolg en had het evenmin enig nut. En dat gebeurt nu ook. Er is blijkbaar een kick die men nodig heeft, of denkt nodig te hebben...


vliegvisser
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jan 2013, 10:12

Re: yukon men

Bericht door vliegvisser »

je moet dat stukje wel in een ander perspectief zien, of je in yukon van het land en wat dat brengt moet leven staat haaks op ons mooie gestructureerde leven in een cultuurlandschap zoals we dat hebben in Nederland. T'is daar een stuk fysieke dan hier. Daarbij komt dat mensen die van het land moeten leven daar over het algemeen goed voor zorgen. Die denken aan morgen en dat je met goed beheer ook dan van het land kunt blijven leven. Kunnen we hier nog wat van leren. Bovendien is in Canada net als hier alles strak gereguleerd, ook daar heb je vergunningen nodig voor de jacht, visserij en pelsdierjacht.


Mors

Re: yukon men

Bericht door Mors »

Ax man, Yukon man, Goldrush alaska.....
pff Amerikaans spectakel
allemaal blinde mensen.....lopen met doof en blind door de natuur......geen uitzondering op meeste andere mensen....stuck in the system
Ax man; kappen hout voor andere continenten. Mensen onderaan verdienen geen reet, de aannemers moeten zo veel hout oogsten om al hun duure aparatuur te financieren. Kaalkap volgens vergunningen...en wat betekend dat dan? Dat er genoeg is over vergaderd?
Yukon man; hij kan ook zijn semi automatische Colt AR verkopen he als die zo krap zit.  En waarschijnlijk hebben ze dikke auto staan onder aan de berg die 1 op 5 rijd. pffff om die beer in te laden.
Wat een karma

Was America/Canada maar ook Nieuw Zeeland en Australie etc etc maar op natuurlijke wijze geevolueerd. Als je je verdiep in die geschiedenis word je niet blij. Het was niet alleen de griep die de westerlingen meenamen.

De mens moet een andere kant op...... want binnen het huidige systeem zijn ook Ax man of Yukon man (maar niet te spreken over Goldrush America) Amerikaanse/Westerse wantoestanden op het doek.

Ik zeg niet dat ik zooo goed ben (ook stuck in the system) maar series als deze word je niet wijzer van...niks spannends of romantisch..
Mijn mening.

vrede op aarde
ook voor de aarde


Mors

Re: yukon men

Bericht door Mors »

minder spectakel maar zoooooo mooi!

Ray Mears' Wild Food Episode 1

Kan je zelf het verschil voelen als je alleen naar je zelf kijk en voel als je naar de twee programmas kijk ?  :-)

Peace!


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: yukon men

Bericht door maartieboy »

idd, doe mij ray maar


oud deelnemer 2

Re: yukon men

Bericht door oud deelnemer 2 »

Ik zou zeggen kijk eerst de docu in zijn geheel (reeds gedaan) en verdiep je dan eens in hoe de mensen daar leven en waar ze van rond moeten komen (ook gedaan) en vorm dan je mening!!!


Jan

Re: yukon men

Bericht door Jan »

Ik kan wel genieten van Yukon Man, binnenkort komt ook Mountain Men. Zeker, het is tv, dus een en ander zal best wat opgeleukt  zijn. Ik ben er, helaas, niet zelf bij geweest.

Ik heb de aflevering met de beer (nog ) niet gezien, maar Heino, op het NBF staat ook een docu van hem, knalde ( uit levensbehoud van zichzelf, zijn vrouw, zijn hond en zijn voedsel, kortom zijn hele leven) met minimaal 20 schoten ook een beer af. Daar heb ik niemand over gehoord.

Vanavond weer genieten!

gr,

Jan


Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re: yukon men

Bericht door Terra »

In Canada en ook in berenparadijs Kamtsatka, is de jacht op beren gereguleerd.
Er bestaat een quotum op de hoeveelheid beren die jaarlijks geschoten mogen worden.
Echter daarnaast wordt er veel gestroopt en geld verdiend aan illegale berenjacht (schatting enkele honderden/jaar).
Hierdoor is de ecologische impact moeilijk te voorspellen.

Ik ben het boek 'Grizzly' aan het lezen, geeft veel info over deze problematiek   


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
Plaats reactie