DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

Hello

Even een vraagje: Iemand ervaring met de DD Bergen Rugzak?
https://www.bushcraftshop.nl/index.php?item=dd-hammocks---bergen-rugzak&action=article&group_id=10000040&aid=657&lang=nl

Hij lijkt me wel geschikt voor alledaags gebruik en voor korte trips in het bos, maar is hij ook geschikt als volwaardig trekkingrugzak? Hiermee bedoel ik, is hij wel comfortabel genoeg om een 14 kg aan materiaal voor 20 km per dag te dragen?

Hij lijkt me echt dé rugzak die ik nog mis (en voor die prijs!), maar wou hier toch even naar eventuele gebruikerservaringen polsen.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door J@siu »

Goede tip Rude ...

heb er geen ervaring mee ...
maar lijkt me een perfecte Back-pack voor max. een 3 day-hike 8-)
dank voor het delen .. ik kon deze nog niet  ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

niet veel reviews op het net, maar diegene die toch verschenen zijn (ook op BCUK) zijn positief, dus heb hem maar gekocht, voor zo'n prijs twijfelde ik niet. Zal mijn pack worden voor alle weekendtrips die ik nog ga doen, voor langere trips heb ik liever een grotere rugzak. Zal mijn ervaringen hier delen zodra ik vind dat ik hem afdoende getest heb.

Eric van Moosetrail, bedankt voor de topservice (once again)!


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Sander2000 »

Ben benieuwd, heb nog nooit iets over een die rugzak gehoord op internet. Maar qua vorm en inhoud etc. lijkt hij me wel heel handig voor bushcraft ! Vooral dat je de inhoud kan veranderen dmv die zijtassen vind ik cool.


Gebruikersavatar
Bushcraftshop.nl
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:12
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Bushcraftshop.nl »

Graag gedaan Rude! Veel plezier ermee!


Afbeelding
Bezoek onze website: https://www.bushcraftshop.nl
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

heb de rugzak net ontvangen, vrijdag besteld, nu al in België, scherpe levertijd! :D

Heb de rugzak eens volledig ingepakt voor een minimalistisch bushcraft-weekendje (slaapmatje, slaapzak, bivvybag, billycan en eetgerei, DD tarp, mes, zaag, bijl en kleine ditjes en datjes, meer niet). Alles past er netjes in. Niet veel ruimte meer voor extra kleding ofzo, maar dat ligt vooral aan het feit dat mijn slaapzak nogal bulky is. Als ik binnenkort een donzen slaapzak heb die ik heel klein kan compressoren, dan heb ik wel meer dan voldoende ruimte voor extra's.

De zijzakken zitten enkel vast met velcro, waardoor de zakken nogal de neiging hebben om onafhankelijk van de rugzak te bewegen, wat ik niet zo aangenaam vind. Dit euvel zal ik waarschijnlijk aanpakken door riempjes toe te voegen, zodat de zakken echt aan de hoofdzak 'plakken'.

De buckles en straps zijn, imo, van iets mindere kwaliteit. Mogelijk zal ik deze ook vervangen met buckles die ik nog heb liggen van een oude trekkersrugzak.

Ben wel blij met de aankoop! Voor dat geld heb je een leuke dag-/weekend-rugzak, voldoende ruimte, kleine pack, goeie zijzakken (mits modificatie).

Nu, ik post later hier of op mijn blog wel een reviewtje wanneer de rugzak op meerdere weekends gebruikt is. Ben benieuwd!


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

Even een update: de rugzak is echt goed als je je kit een beetje verkleind. Was ineens een goeie les voor mezelf om terug minder mee te zeulen overal.

Heb de zijzakjes 'verstevigd' door elastische bandjes toe te voegen, kan je hieronder zien.
DD Bergen Rucksack Modification

Verder een filmpje dat goed weergeeft wat erin kan (zo kan een billycan perfect in een zijzak, geen gerammel en gedoe, in de andere zijzak past een DD-Tarp als gegoten)
My Bushcraftkit for Weekend Trips

En dan nog een linkje naar alles wat er in de rugzak zit als ik een trip onderneem.
http://belgianbirkebeiner.wordpress.com/quest-for-kit/weekend-bushcraft-kit/


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door jenniskens »

Dat verstevigen van de zij zakken met schock cord vind ik slim gedaan.
Maar ik vraag me wel af wat er nu in de billycan zit.  ??? ;D


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

[quote="jenniskens"]
Dat verstevigen van de zij zakken met schock cord vind ik slim gedaan.
Maar ik vraag me wel af wat er nu in de billycan zit.  ??? ;D
[/quote]

Thanks en... dat snap ik niet... :)
In de billy zit een pot koffie (geen oplosgedoe!), maar je bedoelde vast wat anders :D


nilisj
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:30

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door nilisj »

Bevalt de rugzak nog steeds? Kun je hem met een andere rugzak vergelijken, bijvoorbeeld een die je hiervoor had ofzo?
Ik ben namelijk ook opzoek naar een dagrugzak. Hoe zijn de beltstraps en is er ook een borststrap?

Gr.

Niels


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

Voor de prijs is hij écht goed! komt geen water in, makkelijk te verstellen, enkel die heupzak die erbij zit gebruik ik niet, te onhandig om aan je pack te hangen.

Er is een borstrap met elastiek in.

Er is ook een heupstrap zonder padding, maar hij is goed genoeg vind ik. De afneembare zij-zakken vind ik TOP!

Als dagrugzakje is hij perfect, beter dan diegene die ik al gehad heb, waaronder zelfs een Fjallraven-rugzakje.

In het begin kraakt hij wat en gaan de ritsen moeilijk open, maar eens je hem hebt ingedragen is hij zeker aan te raden.

In dit artikel van men blog zie je hem op enkele foto's verschijnen, geeft een goeie indruk van hoe groot hij nou precies is.
http://belgianbirkebeiner.wordpress.com/trip-report/sweden-march-2014/


nilisj
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:30

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door nilisj »

Dank voor je uitgebreide reactie.


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door michiel »

Ik zit altijd te klooien met ruimte voor eten en water. Heb je daar nog ruimte voor?


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door rude »

[quote="michiel"]
Ik zit altijd te klooien met ruimte voor eten en water. Heb je daar nog ruimte voor?
[/quote]

Heb nu een vrij bulky Buffalo-slaapzak, als je er een beter compresseerbare slaapzak in steekt heb je echt wel genoeg ruimte om, mits je er wat aandacht aan besteed hebt (netjes in zakjes of doosjes steken), eten en drinken in te steken, zonder rammen :)

Zo heb ik verschillende zakjes havermout en melkpoeder (onbijt), energierepen voor in de dag en rijst/zakjes-eten allemaal in één zak zitten.


Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2012, 14:24
Locatie: Hippolytushoef

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Nomad »

Rude, Je kan natuurlijk met een koord evt je slaapmat eronder hangen en je DD tarp/hammock aan de voorkant met een stukje koord dan heb je nog wat plek voor een schone onderbroek ?

Ik een bijna uitelkaar vallende simpele dag zak welke ik al tien talle malen heb gerepareerd, mijn slaapmat hangt er onder samen met mijn slaapzak in een waterdichte hoes. koordje erom knub d'r in en klaar is Eric.
Het voordeel is als ik mijn kano ergens laat liggen kan ik gewoon achterlaten wat ik niet nodig heb. dan is een klein rugzakje erg prettig. mss moet ik maar eens aan een nieuwe :)


ps er zit een lekker muziekje onder je filmpjes!


Zoek niet naar jezelf, je bent al.
Plaats reactie