Teken-encefalitis (FSME)

EHBO, thuis of in het veld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joffrey
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jun 2014, 22:08
Locatie: Delfzijl

Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door Joffrey »



Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door madman73 »

Ik vind de link van Joffrey makkelijker lezen. Bedankt.


henkh
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 okt 2012, 00:25

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door henkh »

Persoonlijk vind ik de eerste link kort en bondig in begrijpelijke taal de zaak uitleggen voor leken (nee, geen teken) zoals ik, terwijl link 2 duidelijk bedoelt is voor professionals zoals artsen.


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door Bennie »

Duidelijke info. En nu natuurlijk de vraag: wie heeft zich hiervoor laten inenten, of wie is het van plan?


tzrfreak
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:28

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door tzrfreak »

Heb er over na zitten denken maar als je kijk naar de vaccinaties: Een volledige serie vaccinaties bestaat uit drie doses. Tussen de eerste en de tweede dosis moet minimaal 1 maand zitten, tussen de tweede en derde minimaal 5 maanden. Dus ga je of zit je in een risico gebied dan duurt het minimaal 6 maanden voor je ingeënt ben. Ga over een maand naar zweden dus heeft voor mij persoonlijk al geen nut meer.

Als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt is het eigenlijk naar mijn mening ook niet echt nodig om je te laten vaccineren. Draag bedekkende kleding, gebruik anti insectenmiddel en controleer je eigen elke dag op teken (overal) dan moet de kans wel erg klein worden wil je de ziekte oplopen. 

Alsnog hoor ook ik graag wie zich wel heeft laten vaccineren!?


"Denk alleer gij doende zijt doende denk dan nog"
Gebruikersavatar
EdgeOutdoors
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 feb 2014, 00:18
Locatie: België

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door EdgeOutdoors »

Je beschermen tegen die rotbeesten vind ik toch wel moeilijk eerlijk gezegd. In de zomer loop ik graag met korte broek en shirt. Kans is dan ook bijzonder groot dat je prijs hebt. Ik ben al veel gebeten door teken en jammer genoeg ook al lyme gehad... Eigenlijk als je gebeten wordt moet je je sowieso laten controleren.


Nature's tells you what she wants and you can listen to here and live, or you could ignore her and die.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door Roely »

Tja de link.. ikzelf haal mijn info altijd zo dicht mogelijk bij de bron.

Beschermende kleding werkt niet.. lichte kleding wel. Deet 50 procent en geimpregneerde kleding helpt een beetje.
Elke dag controleren op teken is onzin...je moet dit de hele dag door doen met savonds een na controle.

Zelf geen inenting. Omdat ik niet in die gebieden kom.
Lyme  is zeer ernstig en hier alom aanwezig. Dus daar moet je echt voor waken.
Ik ben drie keer hernieuwd besmet met lyme.
Maar zoals verteld heb ik 12 jaar in de bossen gewerkt , en voornamelijk in een gebied met heel veel teken.
Mijn record is 23 teken uit mijn lijf gehaald in 1 seizoen.  En honderden van mijn kleren.
Een man die z.g. had  liggen pitten in mijn bos. Had er 75 op een middag in zijn lijf.
Ik heb reeën gezien met nog meer.

Dus wees bang, para en voorzichtig.
Of gebruik veel drugs
Junks waar ik mee gewerkt heb. Hadden nooit last.
Laatst gewijzigd door Roely op 21 mar 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Joffrey
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jun 2014, 22:08
Locatie: Delfzijl

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door Joffrey »

Ff niet op het forum geweest

Ik heb mij laten enten, eigenlijk meer voor mijn zoontje omdat we deze zomer wel in de risico gebieden komen. Ook Frankrijk met name de Elzas valt hieronder.

Inenten kan trouwen ook versneld, eerste twee vaccinaties binnen twee weken hierna ben je al beschermd


Atredz
Berichten: 46
Lid geworden op: 29 mar 2015, 15:54

Re: Teken-encefalitis (FSME)

Bericht door Atredz »

Ik ben ook ingeent nooit last van gehad of ik er ooit voordeel van heb gehad weet ik niet. De eerst teken beet moet nog plaats vinden

Klopt het zin 3 prikken en als je de 2de of 3de mist moet je weer opnieuw beginnen  ::)


Plaats reactie