Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Plaats reactie
Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door Johan »

Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusraten?
Dan gaan we ook lekker waterkonijn eten!

Ik heb in de vriezer  enkele Muskusratten. Ik ben daar over gestruikeld tijdens het wandelen langs de dijk zeg maar :-)
Deze dieren zijn dus gered van de kliko. Het doden van dieren die overlast veroorzaken is een noodzakelijk kwaad. Maar om ze dan zonder dat ze nog enig nut hebben weg te gooien vind ik echt letterlijk en figuurlijk een doodzonde.

Dus hierbij de oproep. “Wie kan en wil mijn helpen om hun mooie pels te prepareren.  Dan gaan we met het vlees lekker kokkerellen. Dat doe ik natuurlijk het liefst lekker buiten in het bos.
Als iemand zich aandient dan kan ik met hem of haar misschien een datum prikken om er een gezellig kookweekeind van te maken waar iedereen zich voor kan opgeven. Als ze ook iets willen maken. Het hoeft natuurlijk niet allemaal zo bijzonder te zijn al waterkonijn( muskusrat). Maar lekker is wel een pre.


Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door Johan »

Hallooooo,

Is er dan echt helemaal niemand hier die hier oren naar heeft?


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door Dabberty »

Ikke, maar helaas zit ik te ver weg :-(


robrob
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2015, 19:41
Locatie: tilburg

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door robrob »

ik heb er wel oren naar maar in welke regio woon jij johan, heb geen auto en doe alles met de fiets met kar en de hond gaat ook altijd mee.
heb nog nooit met huiden gewerkt en wil wel eens wat nieuwe ding bij leren op dat gebied (wel waterkonijn gegeten).
had je trouwens ook een idee welke datum?

gr rob


Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door Johan »

@ Robrob, Ik zit zelf in de buurt van Amsterdam. Maar ik dacht het op een lekker centrale plaats in het land te doen.
Het NTKC-terrein bij Austerlitz lijkt me een geschikte plek. Een datum heb ik expres nog niet vastgezet omdat ik weet dat er niet zo heel veel mensen zijn die me kunnen en willen helpen met het prepareren van de pelsjes.
Dus ik wil me binnen mijn mogelijkheden flexibel opstellen en eerst horen op welke data die mensen zouden kunnen / willen en dan kijken of dat die data ook in mijn agenda passen.
Maar ik kijk het nog een tijdje aan en als er niemand zich aanmeld om de te helpen met de vrachtjes te prepareren dan prik ik gewoon een datum. Er zijn wel genoeg mensen die willen meedoen met een kookweekeind. En dan zal ik zelf experimenteren met die vachtjes.
Ik zou het alleen wel erg jammer vinden als ik ze verknal.

Word vervolgd.


robrob
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2015, 19:41
Locatie: tilburg

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door robrob »

he johan ik woon rond tilburg dus een eindje weg.
maar ik wil jou best helpen met je pelzen de rede is ik kom niet vaak ik kontact met iemand die dat doet en ik wil er iets van leren over hoe wat.
heb zelf konijnen maar weet niet goed wat ik met de huiden moet doen om ze te berijden of looien hoe je het ook noemt.
voor mijn maakt het niet zo veel uit waneer ik ben zeer flexible in mijn vrije tijd, kan zelf bepallen waneer ik werk of niet werk.
het enigste is dat ik moet kijken hoe ik er naar toe ga ik kan met de fiets eerst een nacht in avelingen blijven en dan door naar austerlitz.
dat word dan wel een flink stuk fietsen met de kar en hond dus moet ik er wel een paar daggen voor uit trekken.
maar dat vind ik niet erig ben er al eens heen gefiets vorig jaar.
maar wat is NTKC? bedoel je daar paalkamping mee!

gr rob


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door ewoodie »

Geen ervaring mee maar heb wel eens een White Tan systeem gezien:

https://www.bushcraftshop.nl/white-tan-home-tanning-kit.html

( helaas momenteel niet leverbaar )

hier wel :  http://www.woodland-ways.co.uk/buy-online-white-tan-bath-system-home-tanning-kit-623.html
Laatst gewijzigd door ewoodie op 05 mei 2015, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.


huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re: Wie kan me helpen met het prepareren van pelsen van Muskusratten? Daarna eten

Bericht door huckelberry »

heb je die zelf al eens getest ewoodie?


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
Plaats reactie