Waar bouw jij je kamp op?

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
Gebruikersavatar
Unknown
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:22

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door Unknown »

Thx:-)
hoever zitten jullie meestal van het pad.

Mvg
Sander


Je ziet alleen je reflectie in stilstaand water.
thijsschetters
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 sep 2013, 12:53

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door thijsschetters »

Ligt eraan, een stekkie waar ik met een vriend wel eens overnacht heb, en zelf nog een aantal keer bezig ben geweest, ligt misschien maar 20 meter van een pad af. Maar omdat dit in een natuurlijke kom is, hoor je op het pad zelfs het werken met de bijl niet meer. Is het terrein vlakker en meer open, zou ik er wel verder vandaan blijven.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door Dabberty »

Als het daglicht is als we aankomen zitten we meestal honderden tot soms enkele km's van een pad af.
S'nachts op onbekend terrein kan het soms tot een verrassing komen.
Eind vorig jaar bleek s'ochtends dat we midden op een (oud) pad zaten die niet op onze kaart stond. Toch s'ochtends enkele wandelaars die door ons kamp heen kwamen :-)


Gebruikersavatar
Unknown
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:22

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door Unknown »

Waar ik woon zijn er zoveel paden. Ik kan denk ik maximaal 500 meter van het pad af.

Mvg
Sander


Je ziet alleen je reflectie in stilstaand water.
Gebruikersavatar
bio-erwin
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mei 2014, 08:15

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door bio-erwin »

Ik prefereer loofbos. De reden hiervoor is dat in het gebied waar ik kom veel oude naaldbossen zijn. Vaak zie je omgevallen bomen, vooral na een storm. Daarnaast hoor je de bomen ook kraken wat me nou niet bepaald een veilig gevoel geeft. Als 's nachts het weer omslaat van rustig naar stormachtig is de kans aanwezig dat je een boom op je krijgt. Je kunt het dan waarschijnlijk niet meer navertellen. Er zijn gelukkig wel stukken (jong) naaldbos waar dit niet zo is. Hier kampeer ik nog wel eens. Het is qua materiaal vooral handig als je zelf een hut gaat bouwen.


Gebruikersavatar
homerun
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mar 2015, 22:06
Locatie: Zuid-Holland

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door homerun »

Ik ga ook maar voor een Naaldbos.
1. Omdat het onzettend lekker ruikt.
2. ik kan er enkele planten in vinden en herkennen.
3. ik heb tot nu toe nog in geen ander bos gekampeerd :(


Coreantes
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2015, 14:24
Locatie: Amersfoort

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door Coreantes »

Ik mag mij sinds vandaag eigenaar noemen van een "vaste hangplek" op de boerderij waar ik in de weekenden nog wel eens rond hang. Hier is een stuk bos, combinatie van loof en naald.
Ik heb, mede vanwege het geweldige uitzicht over de landerijen 's morgens, gekozen meteen aan de rand te hangen in een loof-gedeelte. Genoeg beschutting, naar mijn idee, maar tijd
moet het nog leren.

Afbeelding


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door madman73 »

Super plekje lijkt me!


Gebruikersavatar
norvin
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:56
Locatie: Hartje Zuid- Limburg

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door norvin »

Mijn voorkeur gaat uit naar een open plek midden in het bos,  zo ver mogelijk van de paadjes.

kijk eerst goed rond of er GEEN afgebroken takken (widdowmakers) in de boomkruinen steken.
Niet op een wildpad, Geen dassenburchten in de omtrek,die beesten maken s'nachts soms erg veel herrie,

Vlakke ondergrond niet altijd makkelijk in zuid limburg, niet te harde bodem zodat mijn terrier lekker kan graven.
Ideaal is het als er een omgevallen boom ligt die ik als zitbank kan gebruiken.

Allerbelangrijkste voorzichtig met Vuur , en ik zorg er altijd voor dat ik alle sporen uitwis, als of ik er nooit geweest ben.

Afbeelding


My favorite dinner is a steak dinner, a bottle of laphroaigh, and a loyal dog to eat the steak.
Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door Erwin P »

Oud topic aan het kicken, maar dat is hier niet zo'n probleem dacht ik...

Het liefst op de (loef) zijwand van een berg op een net niet vlak stukje zodat eventuele regen (water op/over de grond) van één kant komt zodat het water niet onder de tent blijft staan.

Helemaal luxe is met net een klein bosje van zeg een stuk of 10 boompjes zodat er wat hout te sprokkelen valt.

Ik kies voor felle kleuren, geen mens in de buurt dus daar hoef ik het niet om te laten en als ik wegdwaal in avond/nacht/ochtend wandeling vind ik het zegmaar niet vervelend om m'n kampje ook terug te kunnen vinden.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door arjuna »

Welk bos ?! een bos is een bos
slapen doe ik wel, of er nou dennenappels of kastanjes naast het kussen vallen.

Koen


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Waar bouw jij je kamp op?

Bericht door arjuna »

Een tak die uit een boom valt is een weduwe maker ,er is een bijkomstigheid aan mocht dat dan gebeuren
De verzekering betaalt gewoon uit zodat je geliefde gewoon door kan leven ,maar dan wel zonder de weduwe tak ontvanger.

Koen

Bijna off topic ^-^


Plaats reactie