Topo BeNeLux PRO (Garmin)

op de zon, met kaart en kompas, alternatieve manieren, noordelijk of zuidelijk halfrond, GPS, maar ook de weersomstandigheden
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Stovemeister »

Hoi beste mensen ik ben op zoek naar een gratis kaart voor mijn garmin GPS die het meest lijkt op de Topo BeNeLux PRO voor Garmin zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=j0ITIThaR48. Ik heb al gekeken op openstreetmap en fietsmap, deze kaarten komen al aardig in de buurt maar ik zoek er een met nog meer details. Kan iemand mij op weg helpen? 


Beweeg je in de buitenlucht! http://outdoorshore.com/
Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Rolf »

Freizeitkarte al eens bekeken? Verder kun je van elke papieren kaart of digitale afbeelding (zoals de top25 van het kadaster) zelf vrij gemakkelijk (niet routeerbare) custom maps maken. Dat laatste werkt overigens niet met elke GPS-ontvanger.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
Gebruikersavatar
Mick
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 feb 2013, 04:02
Locatie: Vessem, Noord Brabant

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Mick »

@Rolf +1  (Ik gebruik zowel Freizeitkarte als Garmin Topo Benelux maar geef aan de laatste wel de voorkeur)


Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Stovemeister »

Bedankt mensen ;) ik ga is even kijken!


Beweeg je in de buitenlucht! http://outdoorshore.com/
Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Rolf »

Het zou treurig zijn als je die Garmin topo niet fijner vond, Mick, gezien de prijs die je ervoor betaalt.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
Gebruikersavatar
Mick
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 feb 2013, 04:02
Locatie: Vessem, Noord Brabant

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Mick »

@Rolf ehhh ... :-\


Gebruikersavatar
cjhage
Berichten: 378
Lid geworden op: 19 aug 2013, 10:33
Locatie: Bruinisse

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door cjhage »

gewoon even op MP kijken voor een tientje heb je een kopie op SDcard


zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door zuma »

Bwoah op MP zijn dat illegale kopieën waarvoor je moet betalen. Erg verwerpelijk deel ze dan gratis uit... ;D


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door lichtje »

Die risico zou ik ook niet nemen,  om zo maar een kaart te kopen via MP. Zelfs als het origineel is.  Je weet niet meteen wat ermee gebeurd is (kwa registratie enzo).

Ik heb op mijn eTrex OSM opstaan,  maar ik zal zelf ook even in de betere gedetailleerde kaarten verdiepen.

Lijkt me wel mooier en beter om routes te berekenen.


Afbeelding
Salmo Trutta
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 jun 2014, 19:45
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Salmo Trutta »

Ik gebruik op mijn 64t de OSM van Freizeitkarte en dat bevalt me uitstekend. Mooi gedetailleerd, routable en gratis.... http://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/installation.html


Afbeelding

Sieger
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door lichtje »

Heel erg bedankt voor de link, en de informatie deze kaart ziet er echt goed uit...


Afbeelding
remone
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 okt 2012, 18:07

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door remone »

Freizeit karte is absoluut erg goed. Heb hem al enige tijd van NL op mn etrex30.
Had alleen nooit deze site ontdekt, waarvoor mijn dank extreeeeeeem groot is  :o ;D
THANKS


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ik gebruik ook de Freizeitkarte evenals de Garmin Topo Benelux en de OSM-kaarten
echter alles voor noppes.... zelfs de Garmin-kaart.
de gps verteld me wel iedere keer bij het opstarten dat ie de kaarten niet kan ontgrendelen, ikke ...OK ! en dan laadt hij gewoon door en alles doet 't.
en zo heb ik ongeveer heel EU in kaartmateriaal... De Freizeitkarte en de OSM-kaarten worden zo heb ik het idee wel regelmatig ge-update dan de Garmins.
wat ook natuurlijk kan is de TOPO-kaarten downloaden van pdok.nl en die dan als Custom kaart laden in de gps of als extra layer.


Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Rolf »

[quote="oakleafNL"]
Iwat ook natuurlijk kan is de TOPO-kaarten downloaden van pdok.nl en die dan als Custom kaart laden in de gps of als extra layer.
[/quote]
Bedenkt wel dat deze kaarten geen vectorkaarten zijn maar gewone afbeeldingen, dus ook niet routeerbaar. Inzoomen op je GPS levert een korreliger beeld, in plaats van heldere lijnen. Als je ze als extra laag gebruikt in combinatie met een routeerbare kaart, is dat natuurlijk geen probleem. Ik ben zelf eens enthousiast bezig geweest met het klaarmaken van deze kaarten voor de GPS (is geen kwestie van even downloaden en inladen, helaas). Uiteindelijk vond ik het teveel werk. Zelfde zou je ook nog kunnen doen met de kaarten van opentopo.nl, deze gebruiken de kadasterkaarten en wat aanvullende open source-bronnen.

De Wanderkarte-kaarten zijn overigens topografisch gezien erg mooi, maar niet routeerbaar. Wel direct te installeren op je Garmin. Zelf gebruik ik doorgaans ook de freizeitkarte. Soms de openmtb- of openfietskaart, maar die bieden eigenlijk weinig extra's vergeleken met de freizeitkarte.
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 okt 2015, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: Topo BeNeLux PRO (Garmin)

Bericht door Gobert »

Gratis OSM kaarten (w.o. De Wanderkarte) zijn er voor heel Europa. Ook specifieke wandelkaarten waar alle bospaadjes, geitenpaadjes, paardentrails etc. op staan.
Ook verkrijgbaar voor fietsers, mountainbikers of (off) piste skieers. Ik gebruik ze graag. Ik heb voor mijn Garmin 62 STC twee 16 gb geheugenkaartjes. Eentje voor het MTB'en en eentje voor het hiken.


La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie

Terug naar “Oriëntatie, Navigatie en Weerkunde”