Nederlandse versie van The Island

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door MichelVH »

Zit nu voor de eerste keer te kijken en het bevalt me wel. Niet teveel show en geen spellen of afvalrondes oid. Vind het wel een klein beetje eentonig maarja, het is wel vrij reeël.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door jenniskens »

ziekbed dus gisteren voor de eerste keer gezien.
Man man wat een voor opgezet zooitje mensen die daar echt niet horen te zijn.
Dit is een vooropgezet plan om mensen in het honderd te laten lopen voor vermaak.

dit heeft niets met survival / Bushcraft / overleven te maken maar puur ellende voor dollars.


dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door dreetje »

dat was mijn gedachte dus ook jenniskens! ;-)


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door ger010 »

Wel dapper dat de mensen het aan durven :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Tim »

jenniskens schreef:Dit is een vooropgezet plan om mensen in het honderd te laten lopen voor vermaak. dit heeft niets met survival / Bushcraft / overleven te maken maar puur ellende voor dollars.
Dan voldoet het toch volledig aan de verwachting?

Ik had in ieder geval niet anders verwacht en vind het wel vermakelijk. Goed voor de facebook discussies ::)

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door arjuna »

Ik heb ook maar eens een aflevering gezien en ik snap nu waarom het zo leuk is.
Je loopt door de jungle met een koffer en een kist ,en geen mens komt op het idee
om een bamboe te pakken een liaan en een draag stel te maken
Waar worden deze mensen op geselecteerd , daad kracht ,inventivitijd ,spelling of gebrek aan fantasie .

het was er 1 en het zal er ook maar bij 1 aflevering blijven ,wat zijn ze toch anders dan de rest van de mensheid.
En dit druk ik nog netjes uit

Koen


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Meatloaf »

net ff stukje zitten kijken, ze komen ineens met een groot stuk wortel aanzetten... met daaronder een link naar hoe ze weten of iets giftig is of niet..

als ze willen weten of iets eetbaars is, stoppen ze het in een ziplock zakje in een drop box, die word door t safety team geleegt elke dag. op t moment dat iets eetbaars is komt het er weer in terug met briefje, is t giftig komt het niet terug..

de eerste is trouwens alweer afgevallen!


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door madman73 »

Ik vind het wel een leukk programma.
Al staan hier ook de beste stuurlui aan wal denk ik.
Wij wanen ons soms de Ed Steffords, maar zij zitten daar wel mooi.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Dabberty »

Hetzelfde wat madman73 zegt. Er zitten hier een hoop stuurlui :-)

Dankzij een mede forumlid heb ik nu de eerste 4 afleveringen in mijn bezit, heb net de eerste aflevering gekeken.
Er wordt toch heel duidelijk meerdere malen gezegd "wat als je 15 doodgewone mensen op een eiland zet blablabla".
Niks over survival experts, niks over ervaren buitenluitjes, maar doodgewone standaard allerdaagse mensen.

De keuze lijkt me ook wel goed, bouwers, camera mensen, ziekenhuis personeel, etc, etc.
Dus ja, ik was helemaal niet verbaasd dat ze weinig tot geen skillz toonden, omdat het daar niet om gaat.
Het gaat puur om de drama, om te zien of gewone mensen nog kunnen overleven, en dat in groeps verband.

Andere 3 afleveringen hoop ik binnenkort tijd voor te vinden.
Ik vind het erg vermakelijk, alleen de vele reclame pauzes en daarna weer een minuut herhalen wat er daarvoor gebeurde is erg irritand.


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Bennie »

die spoel ik door ;-)

Maar helemaal correct, zo slecht doen ze het naar mijn idee nog niet. Ja, het is jammer dat ze weinig doen met de adviezen die ze tijdens de training hebben gekregen. Maar ze maken wel afwegingen. Bed maken of voedsel/water zoeken.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door arjuna »

Zat nog even wat reacties te lezen en er zijn een aantal opmerkelijke bij
Wat zijn gewone mensen ,zijn er dan ook geen gewone mensen en waar komt deze gedachte vandaan.
De programma makers zien zichzelf zeker als niet gewoon anders herken je geen gewone mensen
Iets met stuurlui wat wordt daar nou echt mee bedoeld , en als ik denk dat ik het snap is het ook terecht
Maar als je de stuurlui had gecast was het erg saai geweest.
Moet je voorstellen een eiland vol met (niet persoonlijk )Bennie,s ,Madman,s 1tm7 Meatloaf,s en Arjuna,s
Dat zou echt saai gevonden worden.
Even voor de duidelijkheid ,ik vindt het voor de deelnemers een hele leuke kans hebben om zichzelf en een ander mens een keer echt te zien.
Dit is een levens les die niet iedereen krijgt.

Koen


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Trailtraveller »

arjuna schreef: Even voor de duidelijkheid ,ik vindt het voor de deelnemers een hele leuke kans hebben om zichzelf en een ander mens een keer echt te zien.
Dit is een levens les die niet iedereen krijgt.

Koen
Leuke invalshoek Koen


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Dabberty »

arjuna schreef: Wat zijn gewone mensen ,zijn er dan ook geen gewone mensen en waar komt deze gedachte vandaan.
Koen, je bent ook helemaal niks veranderd in die periode dat je van het forum bent weggegaan he ?
Komop, met een heeeeeeeel klein beetje inzicht zou je kunnen voorstellen dat met 'gewone' mensen, mensen worden bedoeld die niet zoals de meeste deelnemers van dit forum met bushcraft / survival bezig zijn, die dus niet snel een vuurtje kunnen maken, prioriteiten weten, natuurlijke manieren van water zuiveren weten, etc. Dit is een bushcraft forum toch? Lijkt me logisch dat er met bushcraft ogen naar dat programma wordt gekeken.
En de beste stuurlui opmerking, dat komt met de gedachte gang dat er velen zijn die het altijd wel beter weten en dat dolgraag verkondigen.
Kun je dat allemaal begrijpen ? Heb je dat heeeeeele kleine beetje inzicht ?


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door Bennie »

En dat is ook exact waarom ik het kijk. Het vermaakt, het is goed voor mijn zelfvertrouwen (omdat ik steeds vrij snel een idee heb hoe ik het zou hebben aangepakt), ik leer er wat van.. want vergis je niet, ik ben géén ervaren bushcrafter. Ik heb tot nu toe weinig ondernomen. Ik hobby wat in de tuin, en plan de kleine dag tripjes ver vooruit. Ook ik had zeker fouten gemaakt als ik mee zou doen aan dit programma.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Nederlandse versie van The Island

Bericht door jenniskens »

Zucht.............................. :-X


Plaats reactie