klaaghoekje?

Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door Dabberty »

Ik runde tot een paar jaar geleden ook een forum voor een sport in Nederland. Alle clubs waren daarop actief aanwezig van die sport.
Daar had ik als admin ook de regel gesteld dat als je langer als 1 jaar niet inlogd, dat dat account dan verwijderd werd.
Iedereen vond dat prima. Zo hield ik het leden bestand keurig op orde.
Maar dat forum heb ik opgeheven, vanwege de toename van facebook groepen waar alle info ook gedeeld werd.
Niemand hoefde meer apart in te loggen, en te zoeken, want alles was al op facebook.
Vond het ook niet heel erg aangezien een forum runnen (admin werk, onderhoud, server beheerder) is best veel werk.

Ik denk dat die regel hier ook niet verkeerd zou staan, als je langer dan een jaar niet inlogd, dat je account verwijderd wordt.
Je kan nog steeds meelezen, daar hoef je niet voor in te loggen.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Inderdaad dat is ook wel een goed uitgaans punt. En kijken misschien naar wat je toch wat kan doen, iets wat facebook niet heeft.
Alleen de vraag is wat... Ik zal er ook eens over denken.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: klaaghoekje?

Bericht door Waidmann »

Het is inderdaad rustiger, maar je ziet ook een duidelijk tweedeling. De korte berichtjes staan op FB en de meer uitgebreide en kwalitatief betere berichten staan op het forum. Zelf lees ik 3x liever een verhaal met foto's op het forum dan een onverzichtelijke lap tekst + foto album op FB te moeten zien :)

Nu reageer ik niet donders vaak, maar ik waardeer de berichten op dit forum zeer!


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door oud deelnemer 4 »

gelukkig heb ik en wil ik ook geen FB en Twitter en co.

wat al geschreven werd dat het weer drukker buiten wordt en dus minder druk achter de pc kan wel kloppen. toch vindt ik ook dan meestal 's avonds wel even 'n momentje om snel wat te spoten. al zijn 't maar wat foto's van plantjes.


Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re: klaaghoekje?

Bericht door Ex Bushcraft NL »

Ik ben al lang tevreden als er mensen zijn zoals jullie die hier gewoon serieus over nadenken en meedenken.
Het blijft altijd lastig om een goede harmonie te vinden in deze "bedrijfsvoering".
Ik zal wel eens nadenken en overleggen hoe we de ledenlijst kunnen aanpakken. Voor mij is het namelijk ook een richtlijn hoe actief bushcraft leeft in Nederland, gecombineerd met leden van pagina's op facebook.
Dit als soort van marketingonderzoek.
Maar zoals gezegd, altijd lastig.

Groeten, Lars


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door CommonZense »

janvanloon schreef:Ook de uitstraling is er niet... Ik persoonlijk vind het zo wat steriel nog.
Het oog wilt ook wat. Ik zit liever in een bruincafé dan in een loungecafé. Sinds de laatste omschakeling is er grafisch niets veranderd, op de kerstverlichting na dat na nieuwjaar is verwijderd. Ik heb al eens voorgesteld een banner'contest' te doen, minder druk op de mods en leuk voor de betrokkenheid van de gebruikers op het forum.

Wat de ledenlijst betreft vraag ik me af of je hier tijd in moet steken. Op een van de chillipeperfora kreeg ik na een x-aantal maanden een geautomatiseerd mailtje: 'we hebben je al even niet meer gezien...'. Doet niet veel uit denk ik.

Facebook werkt wel lekker als filter. De kern, mensen die graag iets meer verbondenheid of diepgang zoeken hou je op het forum, de rest vervluchtigd snel naar mijn mening op een medium als Fb. Een van de redenen dat ik mij jaren geleden op Fb 'dood' heb verklaard. Kan nu lekker bezig zijn met wat mij interesseerd. Daarom erg blij met dit forum.

Aantal posts zijn denk ik wel afgenomen. Maar dat is een gevoel. Misschien is een forum, zoals het leven, ook onderhevig aan ups and downs zou ik zeggen.


dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

Re: klaaghoekje?

Bericht door dreetje »

het zou jammer zijn als dit forum zou moeten onderdoen voor fb daar haal ik niet de zelfde know how vandaan die ik hier vind,zoals de bijdragen van carpy of dabberty en mensen zoals jan! ;-)
idd ben ik zon meelezer waar over gesproken word en zal ik niet zoveel posten als anderen maar dat heeft meer te maken met mn persoonlijke situatie op dit moment.(druk met bouwen van schuur) ???
maar na het veranderen van het forum had ik wat moeite met inloggen mss was ik niet de enige en kan het zijn dat sommigen dan afhaken?


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

dreetje schreef: maar na het veranderen van het forum had ik wat moeite met inloggen mss was ik niet de enige en kan het zijn dat sommigen dan afhaken?
Misschien een rare vraag, wat was het probleem met het inloggen?. Oftewel wat maakte het zo moeilijk.

Misschien dat daar erna gekeken kan worden, en weer geleerd worden, misschien kan dat dan wel anders kan.


Afbeelding
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door ger010 »

Facebook, "the big blue danger"... tja ik gebruik het zelf ook.
Al is het meer om met vrienden dingen te delen, en merk ik dat
ik er steeds minder mee bezig ben.

Wel denk ik dat door Facebook, forums minder gebruikt worden.
Wat kun je er aan doen, weinig vrees ik. Al hoor ik wel om me heen
dat mensen weer terug gaan naar de forums. Het is overzichtelijker
dan verschillende Facebook groepen. En er is een optie om dingen
terug te zoeken.

Tijd zal het leren, ik kijk er naar uit!

Mbt. layout / feel van het forum daar komen we op terug. Voor nu
is het beste om gewoon een paar maanden te draaien. Krijgen we
geen rare meldingen dan weer een volgende stap. Idd een foto
wedstrijd om de banner te vullen is een te gek idee dat zal er zeker
komen.

Voor nu "vooral doorgaan" !!!


Afbeelding
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Ik ben ook op Facebook en Google+ te vinden, maar ik vind forums toch fijner omdat het overzichtelijk en het is netje geordend.
Daarnaast is het beheer vaak van forums ook beter, bij Facebook laat dat soms te wensen over.

Net als ger010, gebruik ik Facebook echt over algemeen om dingen te delen met vrienden en familie, die sommige dingen wel
leuk vinden, maar niet meteen lid willen zijn, omdat het niet hun hobby's zijn. Maar zijn wel geïnteresseerd in wat ik doen.

Wat ik wel beetje mis ten opzichte van het oude forum (smaken verschillen) is de kleur groen/bruin (volgens mij). Vond het wel passen bij Bushcraft.


Afbeelding
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door ger010 »

Kleuren komt goed :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door Dabberty »

Heb de laatste paar weken zo nu en dan gekeken hoe vaak een post bekeken wordt, en wie er allemaal online is.
Wat me opvalt op het nieuwe forum is dat er nu constant Bots online zijn, meer dan gebruikers meestal.

Ook zag ik af en toe namen staan die online waren, maar die ik niet herkende. Dus gekeken in de ledenlijst, en sommigen waren meer dan 4 jaar lid, zonder ooit iets gepost te hebben. Heel apart.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die hier al jaren informatie haalt, dat diegene zelf helemaal niks te delen heeft.

Naja, genoeg in dit klaag topic. nog enkele uurtjes online uitzitten en dan weer naar huus, het kleine manneke voor het eerst het bos in sleuren, kijken hoe hij daar op reageerd :-)

------ edit ------
Net even door de leden lijst gegaan.
Van de 2475 huidige leden, hebben 1328 nog nooit wat gepost. Das meer dan de helft.... :o


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Dabberty schreef: ------ edit ------
Net even door de leden lijst gegaan.
Van de 2475 huidige leden, hebben 1328 nog nooit wat gepost. Das meer dan de helft.... :o
Who dat het zoveel zijn, had ik nooit gedacht. Opschonen is dan misschien echt wel raadzaam.


Afbeelding
dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

Re: klaaghoekje?

Bericht door dreetje »

ik kon op dat moment niet meer met mijn wachtwoord inloggen terwijl ik daar niets aan had veranderd na wat hulp van een van de moderators is het wel gelukt door een nieuw account aan te maken!
mss ben ik wat meer digibeet dan andere mensen maar toch!


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: klaaghoekje?

Bericht door Roely »

Ik weet wel waarom ik zelf het forum hekel met de nieuwe lay out.
Allereerst heb ik moeite met lezen, als ik het forum aan klik is dit net een heel saai boek zonder plaatjes, wat ik bij voorkeur meteen weg zou leggen.
Ik moet heel veel lezen om zelf uit te zoeken wat er wanneer gepost is op het forum overzicht.

Ik mis gewoon de visuele highlights van het oude forum, dat ik zonder te lezen meteen kon zien wat er nieuw en actief was.


Het is omdat ik mee deed aan de challenge van Jan, dat ik gedwongen was op het forum te blijven.
Ook de notificaties en de e-mails die ik ineens krijg trekken me nog wel terug op het forum, die notificaties zijn een aanwinst voor mij.
Naja en al doende leer ik de nieuwe layout weer een beetje kennen en wordt een en ander weer gebruiksvriendelijker voor mij.
Maar zo uitnodigend als het oude forum was zal het zeker nooit meer worden voor een dyslect zoals ik.
Ik denk dat de kleur inderdaad ook te zakelijk aan doet. En persoonlijk ervaar ik de kleur en lettertype of grote als onaangenaam in vergelijking tot het oude.


Plaats reactie