Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Welke slaapzak gebruik je en waarom? Of zoek je een slaapzak? Hier kun je alles over slaapzakken kwijt.
yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door yuno »

Kijk dat is een goede vondst  ;D. Mijn dank!

enige wat ik meestal doe is "lege ruimte" vullen in mijn slaapzak. Ga nogal eens met opgetrokken knieen in mijn slaapzak liggen (zover mogelijk in een mummy) en dan is het voetendeel de storende factor(koelt af). Twee truien lossen dit probleem op maar helaas word ik dan smorgens met een stel plak voeten wakker omdat ik op mijn rug ben gedraaid en nu mijn voeten een temp hebben van +- 100C  en als ik iets "goor" vind :P.......


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door TTS »

De vriendin van Maartieboy lenen lijkt mij een goede oplossing :-) ( Voor het warmte probleem althans.. Van andere bijkomende problematieken heb ik geen weet... )

Zonder kleding de slaapzak in een andere oplossing. Want je lichaam is de warmtebron in je slaapzak, welke de lucht in die slaapzak verwarmt. Geen isolatie (je kleding) tussen je lichaam en die lucht maakt dat het verwarmen er van optimaal gaat. Met een goede slaapzak is in je blootje slapen dus geen enkel probleem, ook niet bij temperaturen onder nul.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door J@siu »

[quote="TTS"]
De vriendin van Maartieboy lenen lijkt mij een goede oplossing :-) ( Voor het warmte probleem althans.. Van andere bijkomende problematieken heb ik geen weet... )

Zonder kleding de slaapzak in een andere oplossing. Want je lichaam is de warmtebron in je slaapzak, welke de lucht in die slaapzak verwarmt. Geen isolatie (je kleding) tussen je lichaam en die lucht maakt dat het verwarmen er van optimaal gaat. Met een goede slaapzak is in je blootje slapen dus geen enkel probleem, ook niet bij temperaturen onder nul.
[/quote]

en als je met - minus 17 in de nacht eruit moet om te p**sen (in je blootje??) brrrrrr dan zou ik HEM niet meer kunnen vinden hoor


"Dont copy me, by yourself"
twdi
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:17
Locatie: tilburg

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door twdi »

Daarom p**s je ook beter s nachts in n fles. :-)
Hoef je op zijn minst de tent niet uit.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door janvanloon »

#028# #028# #028# idd, lang leve de pisfles  ;D


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Thomas H
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mar 2016, 19:26

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door Thomas H »

Ik heb zelf een snugpak sleeper extreme die lekker warm is maar als het winter is trek ik een thermo set aan. Zelf heb ik dat mijn mat niet breed genoeg is voor mijn slaapzak dus de zijkanten raakten de grond en werden koud. Dit is wel te verhelpen met bijvoorbeeld dennentakken. Soms helpt een liner die vocht afvoert en je daarom warmer en droger houdt. Een sig fles met warm water kan zeker. Maar dan zou ik er iets van een trui omheen doen anders is de fles te heet op de huid.

Groeten Thomas.


Friso
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2013, 16:41

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door Friso »

Handwarmers in een sok, en lekker wat eten voordat je gaat slapen. En het belangrijkste is: als je koud je slaapzak ingaat, blijf je koud. Doe een par push ups of squats als je het nog koud hebt, deze oefeningen vereisen namelijk inspanning van grotere spiergroepen


Hurbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 feb 2016, 15:17

Re: Warm houden in je slaapzak? Wie heeft er tips

Bericht door Hurbie »

Setje thermo onderkleding in een m80 slaapzak .

Heerlijk comfortabel, beter als zonder kleding of met alles aan, voordeel van de thermokleding is dat het ook niet haakt aan je slaapzak (zoals een t-shirt nog wel eens wil doen.


Plaats reactie