Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
wjjonker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2017, 10:53

Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door wjjonker »

Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe slaapzak. Mijn voorkeur gaat uit naar een slaapzak met een comfort temperatuur rond de -10. Gewicht maakt mij niet veel uit, maar ik zoek naar een compacte slaapzak. Volume is voor mij belangrijk. Ik twijfel momenteel tussen de Carinthia Defence 4 en de Snugpak tactical 4. Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met deze producten.

Na veel filmpjes gekeken te hebben op youtube valt mij op dat de Carinthia veel robuuster oogt en het heeft een sluiting in het midden over je lichaam, wat goed van pas komt in een hangmat. De snugpak bevat een reflecterende laag (Op de site als volgt beschreven: Reflectatherm, this metallised fabric is designed to retain heat and warmth) Deze laag komt goed van pas in een hangmat. Ik zal de slaapzak in een hangmat gebruiken of in een tentje/bivvy.

Ik hoor graag jullie mening, want ik kan zelf namelijk niet kiezen.


Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door Pyro »

Hey man,

Ik ben toevallig ook aan een nieuwe zak toe en die Carinthia Defence 4 trekt mij erg aan!
Mijn oude zak is een Ajungilak winter compact en altijd een echte winterslaapzak geweest maar nu wordt hij toch echt te (k)oud na zo'n 15 jaar.
Ik heb die Defence 4 al een tijdje op het oog, mede omdat ik de "Tropen" uitvoering en de bijpassende Gore-Tex bivakzak al in bezit heb!
Zo kan ik gebruik maken van het Carinthia slaapzak systeem, maar eigenlijk is dit een mooi commercieel praatje van die fabrikanten!
Neem je een willekeurige slaapzak en prop je er nog eentje bij van een ander merk of type, creeer je hetzelfde toch?
Met Snugpack slaapzakken heb ik geen ervaring, maar dit zullen ongetwijfeld prima zakken zijn en vaak is het wel een heel persoonlijke keuze waar je het lekkerste in slaapt!
Carinthia slaapt prima iig en ik wens je veel succes met je keuze!


Gr, Martijn.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door arjuna »

Dit is al veel keer op dit forum besproken ,gebruik de zoek functie een keer
Succes met de aankoop

Koen


Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door Pyro »

Beste Koen,

Hier heb je natuurlijk gedeeltelijk gelijk in!
Maar ik denk dat ik niet de enige ben als ik opmerk dat de zoekfunctie's op het forum niet bij iedereen evengoed werken!
En als je nog niet zo lang op een nieuw forum zit zoals de topic starter kan ik mij goed voorstellen dat je je vraag gewoon in de groep gooit ipv 34675 verhalen te lezen vanaf 2008 over uitrustingsstukken die wellicht niet eens meer actueel zijn!


wjjonker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2017, 10:53

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door wjjonker »

Begrijp jullie reactie. Heb veel gelezen over de modulaire slaapzak, alleen weinig over de snugpak. Nu is de snugpak tactical 4 een vrij nieuwe slaapzak op de markt, aangezien er heel weinig reviews op het web te vinden zijn. Was alleen op zoek naar ervaringen over deze slaapzak in vergelijking met de carinthia.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door ger010 »

Ik volg deze even altijd nieuwsgierig wat mensen gebruiken
voor slaapzak.


Mbt. zoek functie deze werkt het beste
wanneer je in het forum overzicht bent.


Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door michiel »

Hi,

ik heb een snugpak softie hawk 9 en deze gaat tot -5. Ik ben een gemiddelde slaper qua temperatuur en ik heb het idee dat ik tot het vriespunt lekker slaap. Daaronder is de slaapzak mij te koud. Wellicht helpt dit bij het beeld van de temp waarde van snugpak.

Het is overigens een robuuste slaapzak en niet heel bulky.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door arjuna »

Als ik dit topic lees zie ik onder verwijzingen naar een topic nieuwe slaapzak, op het scherm waar ik naar kijk
Ik weet niet hoe het bij anderen schermen is .

Koen


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door michiel »

Hi Koen,

Ik begrijp niet wat je schrijft; wat bedoel je precies?
arjuna schreef:Als ik dit topic lees zie ik onder verwijzingen naar een topic nieuwe slaapzak, op het scherm waar ik naar kijk
Ik weet niet hoe het bij anderen schermen is .

Koen


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door rude »

Gebruik nu al een tijdje een Tundra Simply Green -15°, zeer over te spreken, de dubbele rits is een zaligheid.
Merk wel net dat ie wat in prijs is gestegen.

https://www.tundrasleepingbags.com/slee ... n-minus-15

Ik heb hem standaard in men bivybag zitten en zo duw ik hem ook in het onderste compartiment van men rugzak, ik gebruik geen compressiezak. Zo kan ik hem kneden naargelang de verdere inhoud van men rugzak, dus qua 'bulk' valt hij redelijk goed mee.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door arjuna »

Op antwoord van een vraag hier bij een scherm foto, kan deze helaas niet goed uitlijnen :-[

Afbeelding

Maar het geeft aan dat onder aan de web pagina duidelijk verwijzingen staan naar slaapzakken
Advies ff binnen halen en dan draaien en lezen wat er staat

koen


wjjonker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2017, 10:53

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door wjjonker »

rude schreef:Gebruik nu al een tijdje een Tundra Simply Green -15°, zeer over te spreken, de dubbele rits is een zaligheid.
Merk wel net dat ie wat in prijs is gestegen.

https://www.tundrasleepingbags.com/slee ... n-minus-15

Ik heb hem standaard in men bivybag zitten en zo duw ik hem ook in het onderste compartiment van men rugzak, ik gebruik geen compressiezak. Zo kan ik hem kneden naargelang de verdere inhoud van men rugzak, dus qua 'bulk' valt hij redelijk goed mee.
Dank voor je bericht. Ik kende het merk nog niet, de producten zien er goed uit van tundra.
rude schreef:Hi,

ik heb een snugpak softie hawk 9 en deze gaat tot -5. Ik ben een gemiddelde slaper qua temperatuur en ik heb het idee dat ik tot het vriespunt lekker slaap. Daaronder is de slaapzak mij te koud. Wellicht helpt dit bij het beeld van de temp waarde van snugpak.

Het is overigens een robuuste slaapzak en niet heel bulky.
Ik heb mijn keuze denk ik gemaakt. In mijn ogen vind ik de slaapzak van carinthia iets steviger/duurzamer ogen dan die van snugpak. Ondanks dat de snugpak minder bulkie is, kies ik voor carinthia. Ik doe ook veel aan nachtvissen, waarbij ik snel mijn slaapzak uit moet. Dit vraagt veel van de ritsen en ik denk dat de carinthia qua ritsen meer te bieden heeft dan een snugpak.

Nu heb je binnen de hengelsport-merken ook veel aanbod van slaapzakken, alleen zijn deze qua omvang vaak zo groot als een olifant. Men gaat er van uit dat alles met de auto wordt vervoerd.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="arjuna"]Op antwoord van een vraag hier bij een scherm foto, kan deze helaas niet goed uitlijnen :-[

[img]http://i63.tinypic.com/2j1uc5t.jpg[/img]

Maar het geeft aan dat onder aan de web pagina duidelijk verwijzingen staan naar slaapzakken
Advies ff binnen halen en dan draaien en lezen wat er staat

koen[/quote]


Misschien als je je beeldscherm recht op zet he dan zul je merken dat het veel makkelijker leest. :P


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Vrijbuitert

Re: Nieuwe slaapzak uitzoeken.

Bericht door Vrijbuitert »

Ik heb het Carinthia Defence 4 - Tropen slaapsysteem. In combinatie met een Exped Synmat 7 is dat heerlijk slapen!


Plaats reactie