2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Mosseltje »

Een half jaartje geleden merkte ik op dat er een soort van tweede alternatieve kampeerplek is ontstaan bij paal kamp 1.
Deze ligt ongeveer 150 meter noord west van de officiële paalkamp. (51°31'02.7"N 4°53'48.6"E)

Nu wil ik morgen en overmorgen daar ook eens gaan staan als de officiële paalkamp bezet is.
Maar als braafste jongetje van de klas wil ik niet in problemen komen.
Iemand enig idee of deze plek gedoogd wordt?


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Basel »

Mijn ervaring met paalcampings is dat als je er netjes mee om gaat, niks sloopt en geen rommel achter laat dat je echt wel buiten de Zone mag liggen.

paar weekeinden geleden waren we bij de Molenheide en Hoge vijvers, hier bij beide de beheerder gezien en die vond het totaal geen probleem en was blij dat er weer eens backpackers kwamen ipv jeugd die kwam drinken.
De betreffende beheerder stond open voor zeer veel, als je maar normaal deed en alles opruimde.

Hoop dat chaam weer eens word zoals het was, want er is veel verandert daar in de bossen.


Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Mosseltje »

Ach, ik ga het vanzelf wel merken.
Heb het vermoeden dat het best druk kan worden.


Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Jennekes »

Afgelopen december er nog ge"winter"kampeerd. Er waren toen 2 bushcrafters en een aantal jongeren die er bijna ieder weekend zitten om lekker van de straat te zijn. En ja, ze drinken en blowen, maar zijn niet luidruchtig, wel gezellig en sociaal. We voelden ons er welkom en konden 30 meter verder in het bos nog een mooi stekkie vinden. Er kwam ook een backpacker langs die zich bij voorbaat al irriteerde. Jammer voor hem, was nergens voor nodig. Het was een gezellige avond en de volgende dag heeft iedereen de boel weer zorgvuldig opgeruimd. De beheerder komt er overigens zelden.


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Mosseltje »

Bij de officiële plek stonden op een gegeven moment 6 tenten. :o
Ik heb 2 dagen op de alternatieve plek gestaan zonder anderen erbij.
Dat was wel zo relaxed.

Beetje kamp Noord en kamp zuid idee. ^-^

De brandweer is 2 keer langs geweest om te controleren of alles goed ging want er was code oranje uitgegeven.
Ondanks dat we niet op de juiste paalkamp stonden had hij geen problemen met de vuurkuil die we hadden gegraven om op te koken.
Hij zag ook wel dat we enig verantwoordelijkheidsgevoel hadden en geen grote paasvuren wilden gaan stoken.

Op 2 bankjes na hebben we het alternatieve paalkamp compleet opgeruimd achter gelaten.

Het is een mooie plek om te staan wanneer de officiële plek overbezet is.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Alder »

Bedankt voor je update, ik wist niet van de alternatieve plek, ben er al een tijdje niet geweest. Komend weekend gaan wij weer naar Brabant, ga waarschijnlijk daar staan.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door arjuna »

Is een tweede kamp plaatst vergelijkbaar met een wissel of in stadse termen een olifanten paatje(spreektaal)

Koen


Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Mosseltje »

Ik begrijp volgens mij niet helemaal wat je bedoelt.

De tweede (alternatieve) kamp plaats ligt in zicht van de officiële paalkamp 1 maar dan zo'n 150 meter verderop.
Of 150 meter dichterbij, ligt er net aan van welke kant je komt, haha

Afbeelding


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door arjuna »

Nu ik het terug lees moet ik je niet anders dan gelijk geven , ik was weer lekker duidelijk :D
Ik begin opnieuw

Een wissel ontstaat door veelvuldig gebruik door dieren ,een olifantenpaadje is een stads variant bv het afsteken bij een grasveld zodat de grond een duidelijk pad wordt.
En op een gegeven moment groeit daar niks meer, dus uiteindelijk blijft het een pad of een wissel door mensen gemaakt

Dus een alternatieven kamp plaatst zal veelvuldig zijn gebruikt anders is die nooit als kampplaats herkenbaar.
Dus hoe alternatief is deze kampplaats dan.

Maar ik herken deze plaatst op de afbeelding ,ik heb daar 4 keer in 4 jaar aan een gesloten een weekje geslapen kan wat meters schelen maar wel ongeveer daar ,al waren er toen meer bomen >:D maar de wegen van staats bos beheer zijn ondoorgrondelijk

Ik hoop nu dat het wel duidelijk is .

Koen


Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: 2de kampplaats bij Paalkamp 1 Chaam

Bericht door Mosseltje »

Luid en duidelijk nu, haha

Ik denk dat het valt onder het olifantenpaadje. ^-^


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”