leer het de kinderen

Deel je ervaringen van je cursus of workshop. Praat na over wat je gedaan hebt.
Plaats reactie
Maurice

leer het de kinderen

Bericht door Maurice »

buschraft cursus hier en daar
360/750 euro hier en daar (daar heeft niet iedereen geld voor)
toppie instructeurs ja, mooiste aanbod
kom bij mij, nee bij mij!
rijden in een Landrover en praten in interviews in glossy bladen en praten over een kleine boterham (met een kleine b)

Ja ik heb het ook over de grote jongens hier en kleine zoals ik ;-)

Om niet hebben we gekregen en om niet zullen we geven! Minimaal af en toe of regelmatig.

geef om de jeugd. vooral de minder bedeelden. Zie ze verpieteren achter die pc, de slavendrijver de smartphone met social media, met YouTube (rappers en jonge meiden die straat cultuur verheerlijken, totale degradatie), voetbal en plastic gadgets. Op straat verloren...
Laat je hart spreken.

We pakken wat vrienden bij elkaar of desnoods alleen. Ga naar een lokale school een scouting vereniging, etc en vertel die lieve kinderen dat jij zin het om met die kids een cursus vuur, natuurlijk touw, leerbewerken, eetbare planten te doen.
Of neem je eigen kids en hun vriendjes. De klas. Een schoolfeestje.

Zie de kinderen glunderen bij een eigen gesneden houten trol, hun eigen leren tasje, verzameld vet hout, t eigen vuurtje.

Dus al de profi en hobby aanbieders hier, zorg voor 20% gift aan de ''armen''. Neem het op in het jaarlijks programma.
Dus ook Extra survival, Siegurd, Jay Janssen, Raafcraft, living with nature...etc etc

bushcraft en natuur
zelfs al wetenschappelijk bewezen gezond voor onze kinderen, de toekomst, de natuur en Europa en de wereld.

de opzet van dit topic is niet om mensen tegen het been te stoten maar om postief omhoog te gaan, dus svp ga je niet storen aan een woordje hier en daar of dat ik wellicht al bestaande acties heb gemist.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: leer het de kinderen

Bericht door Martin Outdoors »

Gatverdamme wat is er mis met het hebben van een landrover !!! ;D ;D ;D .

Grapje , eens hoor . Ik geef wat ik weet op mijn manier ook wel eens door aan kinderen , wel iets meer aan volwassenen moet ik zeggen.

De outdoor, bushcraft ,survival uitbaters die de hoofdprijs vragen tja ....die mensen hebben van mijn hobby hun werk gemaakt :-) ik benijd ze wat dat betreft.

Enne als men zich er aan stoort en het low of no budget moet . Dan zal men zelf de bossen in moeten met de blaagjes of volwassenen om ze even van de smartphone af te hebben en ze wat leuks te leren.

Kortom zet wat op poten en begin je kennis gratis te delen
;D ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Maurice

Re: leer het de kinderen

Bericht door Maurice »

Goed zo Martin.
Niks leuker dan die kinderen van alles leren en ze er zelf ook in zien groeien.
Dat geeft ook weer voldoening.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: leer het de kinderen

Bericht door Alder »

Goed streven inderdaad. Ik geniet van de verhalen en filmpjes van bijvoorbeeld Cornelis, cjhage. Als je kinderen meeneemt de natuur in, is het voor je zelf ook weer heel anders. Zorg dat je er zelf ook plezier aan beleeft, het hoeft niet te moeilijk of groot.
Vorige week had ik mn neefje en nichtje mee:)


Maurice

Re: leer het de kinderen

Bericht door Maurice »

Echt leuk ^-^ goed om te horen!
Idd ontspannen n leuk voor iedereen houden
Ze zullen wel vaker meewillen je neefje n nichtje O0


Plaats reactie