bivakkeren op de waddeneilanden

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
peroxidetim
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:06
Locatie: drenthe
Contacteer:

bivakkeren op de waddeneilanden

Bericht door peroxidetim »

hallo hallo,

wie heeft er al ervaring met het vinden van- en overnachten op een onopvallende plek op 1 van de Waddeneilanden?

Even uitleggen. Ik wil graag tijdens een solo - duo trip over 1 van de wat grotere eilanden 1 of twee nachten overnachten op het strand , of liefst in de duinen. Ik ga geen bivat bouwen, en denk aan ongezien blijven. Dus vrijwel geen licht, geen open vuur, geen tent, etcetc.

tips welk eiland meest geschikt is? ervaringen met strandwachten, boswachters, etcetc.... graag!


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: bivakkeren op de waddeneilanden

Bericht door Martin Outdoors »

Ik heb op Texel geslapen . De westkant waar de duinen het breedst zijn heb ik overnacht . Er zijn daar heidevlaktes afgewisseld met hoge struiken. Terrein daar is erg geaccidenteerd en je kan prima stealth wildkamperen. Zomerdag is het onmogelijk open vuur te gebruiken of je moet erg diep graven maar alles is dan kurkdroog. Maar je kan prima snurken daar.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
peroxidetim
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:06
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: bivakkeren op de waddeneilanden

Bericht door peroxidetim »

Ok! dank voor dit antwoord!

ik ben inderdaad niet van plan om open vuur te maken of een eigen onderkomen te maken. Mij gaat het in dit geval om een waddeneilandbelevenis inclusief overnachten in de natuur. Zal een bivakzak worden.

Was je overnachting ook in de duinen? of zat je toch verder van zee? Mij lijkt het best gaaf om smrgens wakker te worden met (bijna) uitzicht op zee, en bij weer de kans om als eerste de zee in te rennen haha.

Hoe is jeervaring met 'bevoegd gezag'? heb je het idee dat er veel toezicht is?


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: bivakkeren op de waddeneilanden

Bericht door Martin Outdoors »

Ik heb overnacht op de rand van de duinen en de heide , toezicht is er zeker maar niet op de plek waar ik lag, geen mogelijkheid daar te komen met auto ook,en ik denk ook dat de duinen aan de zee kant en het strand het meeste in de gaten worden gehouden. ik had een 30 liter rugzakje mee en een zomerslaapzak meer niet ^-^
Bijlagen
ochtend uitzicht.JPG
ochtend uitzicht.JPG (138.17 KiB) 3028 keer bekeken
avond snurkplek (2).JPG
avond snurkplek (2).JPG (202.5 KiB) 3028 keer bekeken
avond 2 texel.JPG
avond 2 texel.JPG (218.56 KiB) 3028 keer bekeken
ochtend snurkplek.JPG
ochtend snurkplek.JPG (256.69 KiB) 3028 keer bekeken
avond 1 texel.JPG
avond 1 texel.JPG (166.23 KiB) 3028 keer bekeken


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: bivakkeren op de waddeneilanden

Bericht door Martin Outdoors »

De bult op de laatste foto daar achter begon het strand ongeveer , meter of 400 ^-^ dus een sprintje en plonzen maar, op google maps zie je de westkant van Texel mooi in beeld en kun je een locatie plannen ik lag ongeveer 450 m zzw van ecomare, veel plezier :-)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: bivakkeren op de waddeneilanden

Bericht door Cobber »

Heb altijd aan kayakken gedaan en dus ook veel op zee gevaren en alle Waddeneilanden gehad, inclusief de duitse Wadden..
En dan vaak tentje opzetten op een plaat of in de duinen of in een jachthaven.
Nooit problemen gehad. maar ze kunnen fanatiek zijn. Dus wees gewaarschuwd.

Wel genoeg water meenemen mocht je wat verder weggaan.
Verder komt zand overal in...
Ik gebruikte altijd sneeuwharingen..wel handig omdat je ze vaak diep moet wegsteken. Zodat je tent/tarp niet verwaaid.


Plaats reactie