Over land en water

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
wimpieanoniem
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2016, 17:08

Over land en water

Bericht door wimpieanoniem »

Met mijn vouwfiets en opblaasbare kajak, kan ik zowel over land als over water reizen. Mijn opblaasbare kajak was jaren terug de beste in zijn soort. Vaart haast even goed als een gewone kajak en je kan hiermee lange tochten maken. Hij kan 180kg dragen. Mijn vouwfiets en mijn radical design cyclone iv fietskar passen er goed op. Heb er al flinke tochten mee gemaakt en eergisteren nog een tocht gecombineerd met het wildkamperen. Naar mijn inziens kun je niet dichter bij de natuur komen dan wanneer je in je eentje door kronkelende rivieren vaart in je kajak. De juffers, de vogels, de libellen, de vissen, de planten; het is één en al natuurbeleving. Je ziet, hoort en ruikt alleen maar natuur. Had laatst iets van 7uur in mijn kajak gezeten en dat was goed te doen. Als ik zat ben van het varen stap ik ergens uit, pak ik de boel weer in en ga ik op de fiets verder.

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Over land en water

Bericht door Martin Outdoors »

Ik vind het wel gaaf, er zijn geen beperkingen nu met deze combi. Lekker amfibisch zeg maar ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Over land en water

Bericht door arjuna »

Mee eens , welk type kajak is het.
koen


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Over land en water

Bericht door Tim »

Nice,

Hoe lang ben je met om- amfibieën bezig?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
wimpieanoniem
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2016, 17:08

Re: Over land en water

Bericht door wimpieanoniem »

Het is een "Advanced elements expedition kayak". Ben er ong. zo'n 10 minuten mee bezig om alle kamers op te pompen. Vanaf dat ik van mijn fiets afstap en tot ik in mijn kajak zit, duurt in totaal zo'n 30 minuten. Ik moet de kajak oppompen, mijn vouwfiets in elkaar vouwen en op de kajak vastmaken, mijn fietskar demonteren en op de kajak vastmaken, het in de water tillen en in de kajak stappen. Word er wel steeds handiger in gelukkig.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Over land en water

Bericht door Dabberty »

Mooie setup zo. Wat zijn de toekomst plannen, want je lijkt me niet het type die het zo laat. Je hebt vast wel plannen om het een en ander te verbeteren/veranderen/upgraden etc :-)


wimpieanoniem
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2016, 17:08

Re: Over land en water

Bericht door wimpieanoniem »

Gaandeweg kom ik wel het één en ander tegen wat ik kan verbeteren. Maar ben nu wel tevreden met hoe het is. Nu is het zoeken naar hele mooie kajakroutes. In Groningen ken ik er al een paar maar daarbuiten nog niet. Ik wil graag een keer kajakken op een veenplas, ergens tegen de avond of vroeg in de ochtend. Het zou mooi zijn als het dan mistig is.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Over land en water

Bericht door ger010 »

wow tamelijk cool man lekker man op het water dobberen!


Afbeelding
wimpieanoniem
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2016, 17:08

Re: Over land en water

Bericht door wimpieanoniem »

Ja, heb echt mooie ervaringen opgedaan. Je staat zoveel dichter bij de natuur als je kajakt, ongelooflijk mooi. Grote vissen die wegschieten als je per ongeluk dicht bij ze in de buurt komt en je dus laten schrikken, vinnen die boven het water uitkomen, de geur van planten en water, allerlei soorten vogels die zingen, ijsvogels die langs de waterkant wegvliegen en meters verderop gaan zitten op een tak dat boven het water uitsteekt en vervolgens weer meters wegvliegen als je dichter bij ze in de buurt komt en dit gaat zo door tot de ijsvogel zich verstopt, juffers die voor je vliegen, libellen die al neukend op je kajak gaan zitten, de verrassing van kronkelende riviertjes van wat staat je te wachten, je kan op plekken kopen waar het redelijk ondiep is, ik kom op plekken waar ik heel dicht bij koeien en paarden kan komen en dat geeft een leuk effect en dan s' avonds een plek zoeken waar je kunt overnachten.

Hier wat foto's. Al moet ik er wel bij zeggen dat de foto's lang niet in de buurt komt bij de werkelijke beleving. Want die is zoveel keer mooier ;D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Over land en water

Bericht door ger010 »

Een heel ander perspectief op de wereld vanaf het water!

Moet het echt weer op de agenda zetten dank voor de inspiratie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Over land en water

Bericht door Martin Outdoors »

Heel erg gaaf, ik wil bijna een kano kopen om over de Drentse Aa te peddelen :-)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
wimpieanoniem
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2016, 17:08

Re: Over land en water

Bericht door wimpieanoniem »

Drentse AA is zeker een aanrader, alleen mag je daar niet kajakken met je eigen kajak. Je moet er daarvoor eentje huren is mij destijds verteld. Maar is het zeker waard.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Over land en water

Bericht door Tim »

Hahaha,

Ik huur die van jou wel Martin, huur jij die van mij?

Nederland ::)

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Over land en water

Bericht door Martin Outdoors »

Dank voor de tip wimpie , Ok Tim dan gaan we een keer wat voor elkaar huren of we huren een Canadees dan passen we samen er in en John in het midden :P


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Over land en water

Bericht door ger010 »

Lol vergeet je snorkel niet :)


Afbeelding
Plaats reactie