Quick releaseknoop

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Cobber »

leuk dat je gaat lopen met een wandelkar...
Ik heb inmiddels wat ervaring met deze vorm van vervoer...
Misschien heb je er wat aan wat ik hier schrijf:
Gebruik de Wheelie en daar kan je de wielen ook aan de binnenkant zetten..dan heb je een zogenaamd monowiel/trailer. Maar dat is zeer vermoeiend met omdoen en lopen..vaak moet je corrigeren met je hand aan de handels om balans te houden. na paar dagen zo geprobeerd te hebben maar weer gauw de wielen anders om gedaan..oftewel met twee wielen lopen.

Heb veel in de bergen gelopen en van de gebaande paden af..was meer alpinisme en snel losmaken vd kar kan je vergeten..slippen/vallen gebeurd in een seconde.
Ik liep vaak aangekoppeld aan de kar en als je kar omvalt kan je gauw wat breken of verekken. De banden zitten vast met een soort plastic Dring..ik was blij dat ze niet meer degelijk waren maar gewoon afknapten zodat mijn knieen/benen niet braken..of mee gesleurd worden de afgrond in.
Mijn kar is meedere keren een ravijn in gedonderd en ikzelf heb ik wel eens schade ondervonden..oa scheuren van de pols..gewoon omdat ik beetje verder ga dan een normaal persoon...met alle gevolgen van dien.
Duwen of trekken en niet gekoppeld zijn aan de kar is het beste...

Na meer dan 15000 Ks te hebben gelopen ermee weet ik ook dat alles uit elkaar trilt..vooral keiwegen en constant over rotsen etc..vraagt veel van de kar..dus met de elementen die je heb gemixt zou ik zeker proefdraaien. Om de paar dagen je bouten en moeren controleren is een goed idee
Bouten zijn afgeknapt...buizen door de midden (maar dat was door vallen in het ravijn) mooie vd Wheelie is dat er weinig onderdelen zijn en je alles kunt bestellen.
Lekke banden kun je niet krijgen ook makkelijk....de assen waren sterk en hielden het goed..ook met veel bagage

Ik heb voor een tarp gekozen om te lopen met de kar..zo heb ik alles onder dak en hoef je niet aldoor uit de tent.
anyway op Fb heb ik genoeg fotos staan van wat avonturen met de kar
kayak cobber

Zo heb je een idee..denk dat zelf maken leuk is en veel voorpret geeft..ik heb voor de Wheelie gekozen na veel wandelkarren te hebben bestudeerd...en de simpelheid en toch zeer goed doordacht ontwerp gaven de doorslag..
En door hun lange ervaring met de fietskarren en wandelkar was ik om..en de kinderziektes zijn er wat uit na vele jaren expimenteren en proberen..dat is bij zelf ontwerp vaak in een begin stadium maar niet minder leuk


pelgrimforduchenne
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2018, 21:47

Re: Quick releaseknoop

Bericht door pelgrimforduchenne »

rjdvsluis welk koppel bedoel je zij. daar afbeeldingen van.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Meatloaf »

mogelijk eens zoeken op de soort knopen waarmee men vroeger paarden vast maakte? ray mears heeft er ook ooit een laten zien(siberian hitch?) die zelfs met wanten aan gemaakt kon worden.


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Quick releaseknoop

Bericht door rjvdsluis »

Hoi Hoi

Een gesp van een duikgordel is ook wel een optie

Ron


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Quick releaseknoop

Bericht door rjvdsluis »

Hoi Hoi

En natuurlijk De Canadian Jam knot

Vastsjorren met het lange uiteinde
Snel los : trekken aan het korte einde

Sjorband effect

https://www.youtube.com/watch?v=l0Xk2mAKLXs

Ron sr


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Martin Outdoors »

Volgens mij is de pelgrim zonder quick release knoop allang op bestemming aangekomen ;D ;D ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Quick releaseknoop

Bericht door ger010 »

Hopelijk krijgt hij de knoop nog los ^-^


Afbeelding
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Quick releaseknoop

Bericht door rjvdsluis »

Ik begrijp wat je bedoelt
Als je andere films van de knoop ziet dan doen ze twee knopen in de korte kant waardoor je hem gemakkelijk los kan trekken.
Op de film heb je niet zo veel grip doordat de eerste knoop naar de tweede gaat glibberen. Dus nog een knoop extra

Een prima knoop, slecht uitgevoerd . sorry

Ron sr


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Cobber »

Al wat proef gelopen..ben ik wel benieuwd naar.??
Die canadees knoop gebruik ik niet op de kar..halve steek is voldoende en werk veel met elastiek.


pelgrimforduchenne
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2018, 21:47

Re: Quick releaseknoop

Bericht door pelgrimforduchenne »

nee ben nog niet vertrokken zal maar in april volgend jaar zijn.
Heb vorige week mijn heupgordel van Radical design binnen gekregen.
Waarschijnlijk volgende week mijn eerste testrit als het weer het toelaat.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Cobber »

Ik heb een nieuwe wandelkar gekocht. Even weer wat oppimpen met allerlei dingen en dan is hij weer gebruiksklaar..nu ook al maar touwtjes, elastieken etc...expeditieproef om het zo maar te noemen 8-)
Kunnen we weer over sHeerenwege lopen en ernaast!!!


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Cobber »

Er is trouwens ook een FB groep voor wandelkarren.
Wie weet kan je daar ook wat wijzer worden of vragen stellen
https://www.facebook.com/groups/wheelie.radical/


Sosteve
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 sep 2018, 23:34

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Sosteve »

pelgrimforduchenne schreef:Volgend jaar onderneem ik een pelgrimstocht, tevoet, naar Compostella. Hiervoor ga ik gebruik maken van een wandelkar die ik bevestig aan een heupband. Voor deze verbinding zoek ik een quick release knoop met parakoord om 2 ringen met elkaar te verbinden, zodanig dat ik in geval van nood deze kar direkt kan losmaken.
Als er nu andere quick release systemen zijn die ik zou kunnen gebruiken mag je die ook vermelden.
Wel moet er rekening gehouden worden dat er op het touw en knoop de kracht komt van de kar en het voorttrekken.
op de heupband een snelkoppeling zoals bij een rugzak is er een probleem gewoon met 1 hand dicht knijpen en het springt open


Sosteve
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 sep 2018, 23:34

Re: Quick releaseknoop

Bericht door Sosteve »

Cobber schreef:leuk dat je gaat lopen met een wandelkar...
Ik heb inmiddels wat ervaring met deze vorm van vervoer...
Misschien heb je er wat aan wat ik hier schrijf:
Gebruik de Wheelie en daar kan je de wielen ook aan de binnenkant zetten..dan heb je een zogenaamd monowiel/trailer. Maar dat is zeer vermoeiend met omdoen en lopen..vaak moet je corrigeren met je hand aan de handels om balans te houden. na paar dagen zo geprobeerd te hebben maar weer gauw de wielen anders om gedaan..oftewel met twee wielen lopen.

Heb veel in de bergen gelopen en van de gebaande paden af..was meer alpinisme en snel losmaken vd kar kan je vergeten..slippen/vallen gebeurd in een seconde.
Ik liep vaak aangekoppeld aan de kar en als je kar omvalt kan je gauw wat breken of verekken. De banden zitten vast met een soort plastic Dring..ik was blij dat ze niet meer degelijk waren maar gewoon afknapten zodat mijn knieen/benen niet braken..of mee gesleurd worden de afgrond in.
Mijn kar is meedere keren een ravijn in gedonderd en ikzelf heb ik wel eens schade ondervonden..oa scheuren van de pols..gewoon omdat ik beetje verder ga dan een normaal persoon...met alle gevolgen van dien.
Duwen of trekken en niet gekoppeld zijn aan de kar is het beste...

Na meer dan 15000 Ks te hebben gelopen ermee weet ik ook dat alles uit elkaar trilt..vooral keiwegen en constant over rotsen etc..vraagt veel van de kar..dus met de elementen die je heb gemixt zou ik zeker proefdraaien. Om de paar dagen je bouten en moeren controleren is een goed idee
Bouten zijn afgeknapt...buizen door de midden (maar dat was door vallen in het ravijn) mooie vd Wheelie is dat er weinig onderdelen zijn en je alles kunt bestellen.
Lekke banden kun je niet krijgen ook makkelijk....de assen waren sterk en hielden het goed..ook met veel bagage

Ik heb voor een tarp gekozen om te lopen met de kar..zo heb ik alles onder dak en hoef je niet aldoor uit de tent.
anyway op Fb heb ik genoeg fotos staan van wat avonturen met de kar
kayak cobber

Zo heb je een idee..denk dat zelf maken leuk is en veel voorpret geeft..ik heb voor de Wheelie gekozen na veel wandelkarren te hebben bestudeerd...en de simpelheid en toch zeer goed doordacht ontwerp gaven de doorslag..
En door hun lange ervaring met de fietskarren en wandelkar was ik om..en de kinderziektes zijn er wat uit na vele jaren expimenteren en proberen..dat is bij zelf ontwerp vaak in een begin stadium maar niet minder leuk
Bijlagen
Zoals dit
Zoals dit
5010679-011_pic1.jpg (30.33 KiB) 3182 keer bekeken


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Quick releaseknoop

Bericht door arjuna »

het is veilig om van het ergste uitgangspunt te gaan ,maar is het ook leuk om van veiligste ;-) uitgangspunt te gaan.

Koen


Plaats reactie