Kasjmier en Merino wollen truien.

Plaats reactie
dajak
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:38
Locatie: Drenthe

Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door dajak »

Man ik ben als een kind zo blij. Gisteren even een vast ronde gemaakt door de lokale kringloop winkel Het Goed. Even rondneuzen naar dat ene juweeltje, je kent dat wel.

Ik zat een beetje krap in de truien (qua aantal) en ik wilde even kijken of er wat tussen zat. Mijn oog valt op een grijze trui die van wol leek, even voelen, hee wat zacht, haast te zacht voor wol, eens even op het label kijken. Is het een 100% kasjmier trui van een exclusief merk in mijn maat!! Voor de lieflijke prijs van € 2,95.......
Ik kon mijn geluk niet op, kasjmier is zeer licht van gewicht tegenover de isolatiewaarde, de trui past mij precies en wil al bijna gaan afrekenen. Maar nog even verder kijken en ik zie een wollen trui in het donkergroen, ook mijn maat en 100% heerlijk zacht Merino wol voor € 5,95.

Hier wordt ik echt blij van, zeer exclusieve bushcraft kleding voor een habbekrats. Thuisgekomen vind ik op internet dat dergelijke truien van Kasjmier gewoon op € 180,- tot € 250,- zitten, en ik ga ermee in het bos omklooien.

Wat grappig is, mijn maat is XL in de meeste gevallen, nu komen er veel vluchtelingen uit de diverse oorlogsgebieden naar ons land en veel daarvan kopen hun kleding en andere spullen bij de kringloop. Nu wil het dat wij Nederlanders als één van de langste mensen ter wereld worden beschouwd, maatje XL verzuipen de meeste niet Nederlandse mensen in dus dat blijft vaak lang hangen, totdat deze geluksvogel voorbij komt.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door Waidmann »

Altijd tof bij de kringloop!


Boske
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2016, 20:10

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door Boske »

Fantastisch, goed idee. Ik ga ook meteen kijken


I rather die on my feet than live on my knees
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door arjuna »

Top koop ^-^
met wat geluk vaart een mens niet

Koen


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door Oude.Wilg »

Ik ben een beetje jaloers op je. :D ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door Serratus »

Geluksvogel!

Ik ben vorige wil ook nog bij een kringloopwinkel het goed geweest. In hgv. Nu zie ik toevallig dat je ook uit Drenthe komt dus dat zal dan wel dezelfde zijn geweest. Ik was daar op zoek naar wat kookgerei voor het samenstellen van mijn bushcraft uitrusting. Maar nog nooit bij de kleding gekeken....
Dat ga ik die ook maar eens doen....


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door jenniskens »

kom er ook veel, maar het gevaar is dat je 20x het zelfde koopt omdat je het niet kan laten liggen. :-\


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door Waidmann »

jenniskens schreef:kom er ook veel, maar het gevaar is dat je 20x het zelfde koopt omdat je het niet kan laten liggen. :-\
Yup, herkenbaar. Vijlen zijn mijn ding, onder het mom van gebruiken of messen van maken. Maar je blijft ze tegen komen voor weinig. :-X


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Kasjmier en Merino wollen truien.

Bericht door Oude.Wilg »

dajak schreef:Man ik ben als een kind zo blij. Een 100% kasjmier trui van een exclusief merk in mijn maat!! Voor de lieflijke prijs van € 2,95.......
Ik kon mijn geluk niet op, kasjmier is zeer licht van gewicht tegenover de isolatiewaarde, de trui past mij precies en wil al bijna gaan afrekenen. Maar nog even verder kijken en ik zie een wollen trui in het donkergroen, ook mijn maat en 100% heerlijk zacht Merino wol voor € 5,95.

Hier wordt ik echt blij van, zeer exclusieve bushcraft kleding voor een habbekrats. Thuisgekomen vind ik op internet dat dergelijke truien van Kasjmier gewoon op € 180,- tot € 250,- zitten.
Wat een mazzel @dajak dat is echt genieten.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie